Witam , chciałbym prosić o pomoc w wykonaniu czujnika który rozpoznawał by kolor tkaniny , materiału i wypowiadał jego nazwę głosem , do nauki używam mikrokontrolera ATMEGA 328P , czy będzie wystarczający do tego celu ? Jestem początkujący .
jacekkr54 napisał:materiału i wypowiadał jego nazwę głosem , do nauki używam mikrokontrolera ATMEGA 328P , czy będzie wystarczający do tego celu
ghost2000 napisał:Da się to zrobić ale wygodniej użyć ARM. Próbki zmieszczą się w uC, dźwięk będzie wyższej jakości, całość pewnie wyjdzie taniej niż AVR+DataFlash. Program napiszesz szybciej, bo nie trzeba kombinować z programem. Używałeś Arduino, CubeMX i HAL, to takie zaawansowane Arduino.
tmf napisał:Czyli minuta to już 660 kB
tmf napisał:Jakość dźwięku nie zależy też od tego, czy to ARM, czy AVR, czy PIC. To co miałoby wpływ to sposób jego generacji - typowo PWM
ghost2000 napisał:tmf napisał:
Czyli minuta to już 660 kB
Potrzebna aż minuta na próbki? Chyba, ze maja to byc kolory "Wściekły łosoś na tle pastwiska, patrzący na księżyc w południe".
Jakość dźwięku nie zależy też od tego, czy to ARM, czy AVR, czy PIC. To co miałoby wpływ to sposób jego generacji - typowo PWM
Nieliczne AVR umożliwiają popędzanie PWM 64MHz. Mega328 daje taka możliwość? Może jednak max to 20MHz? Jaka będzie max częstotliwość odtwarzania dźwięku przy PWM20MHz? Z jaką częstotliwością może działać przetwornik CA w STM32F4?
tmf napisał:Wskaź mi sensownego ARMa, który ma tyle FLASH i wyjdzie taniej niż zakup jakiegokolwiek małego MCU z zewnętrzną pamięcią na próbki?
Cytat:Each 1+ £3.33
Piotrus_999 napisał:@Tmf - wskaż mi mały procesor z 1MB zewn pamięcią który będzie tańszy od tego. Do tego będzie miał DAC.
ile sekund będzie potrzebne? Nawet jeśli to będzie tylko 30 s, to 330 kB min.
Dla PCM a dla ADPCM?