Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik rozpoznający kolor i mówiący jego nazwę.

jacekkr54 20 Mar 2018 18:40 1290 21
  • #1 20 Mar 2018 18:40
    jacekkr54
    Poziom 6  

Witam , chciałbym prosić o pomoc w wykonaniu czujnika który rozpoznawał by kolor tkaniny , materiału i wypowiadał jego nazwę głosem , do nauki używam mikrokontrolera ATMEGA 328P , czy będzie wystarczający do tego celu ? Jestem początkujący .

0 21
  • Pomocny post
    #3 20 Mar 2018 20:01
    Piotr Piechota
    Poziom 21  

Poszukaj w googlach "czujnik koloru KPS-5130". Znajdziesz opisany prosty projekt.

0
  • #4 20 Mar 2018 20:06
    ghost2000
    Poziom 17  

jacekkr54 napisał:
    materiału i wypowiadał jego nazwę głosem , do nauki używam mikrokontrolera ATMEGA 328P , czy będzie wystarczający do tego celu

Jeśli nie masz większych wymagań co do jakości głosu tak. Musisz jednak dołożyć zewnętrzną pamięć, np DataFlash na próbki dźwięku. Rozpoznawanie koloru inny temat. Sygnał RGB z czujnika może być analogowy (tu nie ma problemu) lub cyfrowy np SPI. Jedno SPI zużyjesz na obsługę pamięci próbek dźwięku, w roli drugiego (czujnik koloru) użyjesz usarta.
    Da się to zrobić ale wygodniej użyć ARM. Próbki zmieszczą się w uC, dźwięk będzie wyższej jakości, całość pewnie wyjdzie taniej niż AVR+DataFlash. Program napiszesz szybciej, bo nie trzeba kombinować z programem. Używałeś Arduino, CubeMX i HAL, to takie zaawansowane Arduino.

0
  • Pomocny post
    #5 20 Mar 2018 20:50
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

ghost2000 napisał:
    Da się to zrobić ale wygodniej użyć ARM. Próbki zmieszczą się w uC, dźwięk będzie wyższej jakości, całość pewnie wyjdzie taniej niż AVR+DataFlash. Program napiszesz szybciej, bo nie trzeba kombinować z programem. Używałeś Arduino, CubeMX i HAL, to takie zaawansowane Arduino.