Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Czy można zamienic sterownik pompy vp44

20 Mar 2018 20:29 1644 12
  • Poziom 2  
    Witam posiadam sterownik pompy Bmw e46 końcówka 020 czy mogę go założyć do pompy z końcówka 005 ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 17  
    Niestety w Twoim przypadku sterownik z mojego doświadczenia wymiany i naprawy się nie zamienia na inny numer jak tylko 020 gdyż występuje tam zjawisko wtrysku wstępnego. A tylko ten sterownik ma takie zaprogramowane. Zostaje naprawa starego-wymiana najprawdopodobniej tranzystora (nieraz nie zdaje to egzaminu-sterownik może być już przegrzany).
    opisz może jakie masz będy- może ktoś coś jeszcze podpowie.
  • Poziom 2  
    Witam sterownik mam dobry 020 ale korpus pompy 020 zepsuty i czy mogę dać korpus 005 do sterownika 020
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Korpus możesz dać od 005 i będzie działać. Tyle że to nie jest dokładnie taki sam podzespół. W 020 masz troszkę większą wydajność bo jest z wtryskiem wstępnym. Ogólnie jeżeli nie możesz dostać oryginalnej 020 to śmiało montuj 005 i będzie ci to działać. Ale nie jest identyczna-posiada małe różnice w budowie. Działaj i się pochwal co z tego wyszło.
  • Poziom 2  
    Dziękuje za odpowiedz jak złoże to napisze czy działa
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Zadziała na pewno, musisz wiadomo odpowietrzyć układ i jak miałeś zniszczony korpus lub produkcja opiłków już się zaczęła to obowiązkowo do wymiany filtr paliwa i płukanie zbiornika. Bo niebawem może się sytuacja powtórzyć.
  • Poziom 2  
    Samochód działa prawidłowo dziękuje za podpowiedz
  • Poziom 17  
    Super. teraz celem nasmarowania to możesz wlać oleju typu mixol do zbiornika paliwa aby się układ nasmarował, smarność dzisiejszych paliw jest mała. Kawal dobrej roboty odwaliłeś u dobrego pompiarza byś z tysiaka zostawił za taką operacje.

  • Poziom 15  
    Jak sterownik nie był "grzebany" to w większości przypadków sterownik da się naprawić. Wymiana tranzystora to tylko jedna z 4 rzeczy które psują się w sterownikach pomp wtryskowych Bosch VP44 i VP30. Czasem wymiana samego tranzystora pomoże, czasami nie widzi lu gubi po rozgrzaniu obroty pompy. Dlatego profilaktycznie robi się wszystko. Nauczyłem się jak po wymianie tranzystora klient pojechał daleko w trasę i kupa. Samochód zaczął nawalać. Przestygł odpalał i jechał, parę kilometrów. rozgrzał się i znowu kuleje. W serwisie Boscha gdzieś w Polsce powiedzieli że czujnik obrotów, który był wymieniany. Mówiłem gościowi że to nie czujnik, bo na sto procent był dobry założony, tylko że usterka jest w pompie. No ale w trasie, czujnik wymienił, wykosztował się i dalej lipa. Dopiero naprawa usterki w sterowniku pomogła i nie chodziło tu o tranzystor. On nie ma wpływu na widoczność obrotów przez pompę. Od tego momentu uważam że jak już naprawiać sterownik ,to zrobić wszystkie możliwe występujące usterki, nawet jak większość robi się profilaktycznie.
  • Poziom 17  
    Jak możesz to pochwal się jakie to 4 punkty można profilaktycznie poprawić. Albo już cennik oferty naprawy napisz jak naprawiasz. Ja mam parę uszkodzonych i bym się dowiedział czy jest sens ich naprawiać?
    A moze kupujesz uszkodzone?
    Pozdrawiam.

  • Poziom 15  
    Koszt naprawy to 300 zł, ale jeśli chodzi tu o twoje sterowniki to zrobi się je i po 200 za sztukę. Nie chcę wszystkiego zdradzać, co i jak to naprawiam bo za dużo naśladowców jest. I nie chodzi o sam fakt że nie chcę się podzielić informacjami, ale uważam że nie jest ktoś w stanie samemu dobrze naprawić sterownika. Tranzystor tranzystorem ale psują się też inne rzeczy a przeciętny człowiek już przy otwieraniu może go uszkodzić nieodwracalnie. To nie jest radio czy wzmacniacz, że się wylutuję jeden i wkłada drugi tranzystor. Tam potrzeba sporo rzeźby żeby wpakować taki tranzystor w obudowie D2PAK. Potem przychodzą sterowniki zgrzebane, po naprawach u kolegi itp. Kupił bym te uszkodzone, tylko jaka cena i czy były podejmowane próby naprawy?
  • Poziom 20  
    A co to za tajemnica, pękają poprostu druty aluminiowe od czujnika. To standardowa usterka hybryd. Pamiętajcie tylko że ten czujnik na tasiemce to nie tylko obroty ale i temperatura paliwa ;) Oglądałem taką usterkę w sterowniku PSG16, nie był to co prawda problem z obrotami ale drut przy ceramice się bujał jak się go poruszyło.