Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz do telefonu - podwyższenie napięcia wyjściowego

Mr.Wrong 20 Mar 2018 21:26 846 6
  • #1 20 Mar 2018 21:26
    Mr.Wrong
    Poziom 6  

Witam kolegów :)

Na wstępie zaznaczę, że nie mam żadnego doświadczenia w zakresie projektowania przetwornic impulsowych. Wprawdzie z powodzeniem udało mi się do tej pory serwisować kilkanaście zasilaczy ATX-owych, czy laptopowych, ale do wprowadzania modyfikacji do istniejących projektów, czy tworzenia własnych, jeszcze daleka droga. Na razie próbuję uporządkować mętlik w głowie powstały w wyniku ślęczenia nad teorią ;) Akurat nadarza się okazja, bo potrzebuję zasilacza 50V 20mA i pomyślałem, że może uda przystosować się do tego celu zbędny zasilacz do telefonu 5V 700mA. Ale o ile działanie prostych przetwornic przepustowych czy zaporowych opartych na jednej cewce mam w miarę opanowane, to w momencie gdy pojawia się trafo które ma więcej niż dwa uzwojenia, gubię się zupełnie :D

Ale do rzeczy – mam zasilacz TRV-ST3A, którego schemat odtworzył jeden z kolegów w tym wątku. Wylutowałem trafko, pomierzyłem indukcyjności i wynikające z nich przekładnie:

pierwotne – 10.4 mH
    wtórne – 48µH
    pomocnicze – 95µH
    przekładnia pierw./wtórne – 14.7
    przekładnia pierw./pom. - 10.4
    przekładnia pom./wtórne – 1.4