Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo 2004 1,4l - Po wymianie akumulatora silnik nie równo pracuje

21 Mar 2018 23:47 918 3
  • Poziom 18  
    Witajcie.
    Ostatnio miałem przygodę z rozładowanym akumulatorem czyli utratę danych wtryskiwaczy i położenia przepustnicy. Po podłączeniu naładowanego akumulatora nic konkretnego nie robiłem tylko odczekałem na biegu jałowym aż silnik trochę popracuje i osiągnie temperaturę około 90°C. Podczas pracy sinik miał momenty że obroty chwilowo dość mocno spadały (poniżej 700 obr/min) co skutkowało że w tych momentach cały samochód się trząsł. Im bliżej wspomnianej temperatury tym rzadziej obroty spadały. Jak silnik już konkretnie się zagrzał to spadki obrotów praktycznie w ogóle nie występowały. Oczywiście wcześniej przed odłączeniem akumulatora wszystko było w normie tzn nie występowały takie dziwne zachowania silnika przy pracy na biegu jałowym.
    Mam wobec tego kilka pytań.

    1. Z tego co widzę to w moim samochodzie występują dwie sondy lambda. Jedna przed katalizatorem i druga po katalizatorze. Jakie oznaczenia mają te sondy i jak mogę je sprawdzić czy są dobre. Dodam że sonda przed katalizatorem jest 4 przewodowa a sonda za katalizatorem chyba 2 przewodowa.

    2. Czy objawy pracy zimnego silnika opisane wyżej mogą być spowodowane uszkodzeniem sondy lub sond ?

    3. Jakie odczyt z czujników miałbym podać aby ułatwić pomoc w diagnozie ?

    Dodam że sterownik nie rejestruje żadnych błędów.
    Symbol silnika: TU3JP
    Model: Berlingo VP (M59)

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 18  
    A może wiesz:
    - jakie powinno być wskazanie napięcie mierzone miernikiem lub odczyt ciśnienia programem współpracującym z ELM327 czujnika MAP w kolektorze ssącym
    - czy sterownik może sam utworzyć sobie mapy wtrysków podczas jazdy autem chodzi o to czy można obejść się bez użycia Lexi
    - czy olej o zapachu paliwa na ściankach kolektora ssącego to normalny objaw
    - gdzie jest czujnik położenia wału w tym modelu

    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Witajcie.
    Dopiero teraz mam czas żeby napisać.
    Problem został całkowicie rozwiązany.
    Przyczyną dziwnego zachowania silnika była cewka zapłonowa, która dokańczała już swój żywot. Miała wewnętrzne przepięcia przez co podawała słabą iskrę co przekładało się na małą energię spalania w cylindrach a co z kolei przekładało się na małą moc silnika i jego falowanie. Po wymianie cewki na nową (zamiennik polskiej produkcji) wszystkie przypadłości zniknęły oraz odnoszę wrażenie że samochód ma jakby więcej mocy.

    Pozdrawiam, dziękuję za pomoc i temat jest do zamknięcia chyba że ktoś będzie chciał coś dodać.