Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Dioda czerwona 5mm - traci moc.

kmlgstn 22 Mar 2018 12:50 687 20
    kmlgstn
    Level 6  
    Witam serdecznie, jestem nowy w elektronice . Problem w tym, że jeśli podłącze diodę czerwoną 5mm i wentylatorek do tej samej baterii to gdy zostaje owy wentylatorek podłączony to dioda traci moc .
    Wentylator komputerowy 4,5V 100mA.
    Bateria 9V firmy Yokahama.
    Wszytko na płytce stykowej.
  • Helpful post
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Dla takiej bateryjki wentylator to już poważne obciążenie. Zmierz napiecie na baterii z podłączonym wentylatorem i bez niego. Wówczas przestaniesz się dziwić i zadawać bzdurne pytania. :cry:
  • Helpful post
    artur s
    Level 24  
    Za taką sytuację odpowiada rezystancja wewnętrzna baterii, która ogranicza maksymalny prąd baterii.
  • Helpful post
    gumisie
    Level 43  
    Witam.
    Kolego, nie podłącza się wentylatora zasilanego napięciem 4,5V pod źródło zasilania o wyższym napięciu (9V), dotyczy to również diody,. Diody zasilane są bardziej prądowo więc wymagany jest odpowiedni rezystor.
    kmlgstn wrote:
    gdy zostaje owy wentylatorek podłączony to dioda traci moc .
    To nie dioda traci moc lecz spada napięcie baterii.
    Pozdrawiam
    kmlgstn
    Level 6  
    Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi :)

Dodano po 4 [minuty]:

gumisie wrote:
    Witam.
    Kolego, nie podłącz się wentylatora zasilanego napięciem 4,5V pod źródło zasilania o wyższym napięciu (9V), dotyczy to również diody,. Diody zasilane są bardziej prądowo więc wymagany jest odpowiedni rezystor.
    kmlgstn wrote:
    gdy zostaje owy wentylatorek podłączony to dioda traci moc .
    To nie dioda traci moc lecz spada napięcie baterii.
    Pozdrawiam