Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto II - " Choinka" w samochodzie

22 Mar 2018 17:57 681 6
  • Poziom 2  
    Witam. Od razu zaznaczam - jestem CAŁKOWITYM laikiem, jeśli chodzi o mechanikę samochodową. Posiadam od jakiegoś czasu Punto II z 2001 roku 1,2 benzyna. Do tej pory nic poważniejszego się z autem nie działo. Przedwczoraj po wcześniejszym bezproblemowym korzystaniu z auta - nie odpalioło. Po przekręceniu kluczyka - kontrolki się zaswieciły, ale takim przytłumionym światłem, a po ok. 2 sekundach dopiero normalnie i świeciło się podświetlenie tablicy. Rozrusznik kręcił, auto dopiero po przepchnięciu zapaliło, ale świeciła sie kontrolka silnika i wspomagania, które nie działało. W trakcie jazdy zgasły światła. Po przyjechaniu do domu auto tylko dwa razy zapaliło przy kilku próbach. Kierunkowskazy i stop - działają jak choinka mrugając jak leci. Co może być powodem tego?
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 35  
    Na początek sprawdź, czy masz w aucie sprawne ładowanie akumulatora. Z Twego opisu można wywnioskować, iż siadło Ci ładowanie, w wyniku czego masz problem ze wspomaganiem elektrycznym układu kierowniczego i innymi odbiornikami.
    Do sprawdzenia alternator, wspomaganie układu kierowniczego oraz akumulator (jeśli rozładowany, to naładować go).
  • Poziom 43  
    Jeżeli kręci to akumulator naładowany. Przy "choince" to zwykle problem z podłączeniem masy. Gryzonia oczywiście nie wykluczam.
  • Poziom 2  
    Auto stoi u mechanika. I tu - przynajmniej dla mnie - kolejna zagadka. Kable posprawdzane, poprawione (masa i styki), zapalił, pochodził na jałowym biegu. Po czym - przy kolejnej próbie zapalenia - znów nie zapalił. Mechanik mówi, że poszła pompa paliwa. Ma to coś wspólnego z problemem z elektryką? Dodam, że nadal świeci wspomaganie :(