Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 2006 - Błąd C00 1, C0025, C00 3 Brak mocy, turbina nie działa

koniol 23 Mar 2018 07:21 777 16
  • #1 23 Mar 2018 07:21
    koniol
    Poziom 16  

    Witam.
    Jak w temacie proszę o opisanie błędów.
    Auto nie ma mocy. Turbina nie pracuje.
    Przypuszczam, że to zawór gaszenia, który kiedyś był już powodem podobnych usterek.
    Proszę o podpowiedzi.

    0 16
  • #2 23 Mar 2018 18:23
    darfur5
    Poziom 29  

    COO 1;napięcie w obwodzie przełącznika tempomatu było za wysokie lub za niskie.Zwarcie lub przerwa w obwodzie, mogła również wystąpić usterka w przełączniku tempomatu. Sprawdź przełącznik , przewody i złącza.COO 3; napięcie w obwodzie panelu sterowania radiem było za wysokie lub za niskie.COO25;układ sterowania prędkością jazdy z góry, napięcie w obwodzie przełącznika Downhill , zwarcie, przerwa w obwodzie lub sam przełącznik.

    0
  • #3 23 Mar 2018 19:11
    koniol
    Poziom 16  

    Faktycznie tempomat przestał działać, nie mniej jednak głowny problem dotyczy mocy auta i jak widać komputer w tym wypadku chyba błędów nie rozpoznaje.
    Dzięki za odpowiedź

    0
  • #4 23 Mar 2018 19:15
    darfur5
    Poziom 29  

    Podmień czujnik doładowania on może być winowajcą a błędu nie pokaże.

    0
  • #5 23 Mar 2018 19:37
    koniol
    Poziom 16  

    Kierowca zgłosił przed chwilą że auto ożyło na "dziruach w Piotrkowie" , i odzyskało moc, jednak turbina nie dobija do końca. Mówił też że odczuwa delikatne opóźnienie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka, a dodam że już raz objawy były podobne. Czy może być przyczyną uszkodzenie zaworu gaszenia?

    0
  • #6 23 Mar 2018 19:41
    darfur5
    Poziom 29  

    Może tak być. A jakieś błędy z EMS?

    0
  • #7 24 Mar 2018 13:40
    koniol
    Poziom 16  

    Właśnie brak aktywnych.

    0
  • #8 24 Mar 2018 14:48
    Chavez
    Poziom 13  

    Skasuj pamięć błędów i po trasie sprawdź zapisane.

    0
  • #9 26 Mar 2018 11:53
    koniol
    Poziom 16  

    Z nieaktywnych błędów EMS wyświetla:
    5325 3
    1798645

    5708 9
    1798645

    0
  • #10 26 Mar 2018 20:04
    darfur5
    Poziom 29  

    53253; za niskie ciśnienie zasilania w różnych warunkach roboczych.Jeden z zaworów przelewowych otwiera się za wcześnie lub zamknięty zawór odcinania paliwa, zapchany filtr paliwa, uszkodzona pompa podająca,wyciek z układu.Kod wyświetli sie w tedy gdy spadek ciśnienia będzie w czasie nie mniejszym niż 7s, w tedy sterownik ograniczy moc tak długo jak długo aktywny jest błąd.57089; zasilanie paliwem cylindrów. Moment obrotowy cylindrów 1-3 jest za wysoki w stosunku do cylindrów 4-6.Jeden z zaworów elektromagnetycznych dawki paliwa lub kąta wyprzedzenia wtrysku powoduje nieprawidłowy moment obrotowy silnika dla jednego zespołu cylindrów.Przyczyną może być duża dawka paliwa do cylindrów 1-3 lub zbyt mała do cylindrów 4-6. U Ciebie silnik wykazuje brak mocy więc prawdo podobnie zaciął się zawór dawki paliwa cylindrów 4-6.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chavez napisał:
    Skasuj pamięć błędów i po trasie sprawdź zapisane.

    0
  • #11 29 Mar 2018 09:32
    koniol
    Poziom 16  

    Błędy skasowane, EMS nie pokazuje teraz w ogóle błędów. Zawór gaszenia wymieniony, serwis Scanii nic nie zdiagnozował. Auto dalej nie ma mocy.

    0
  • #12 29 Mar 2018 17:02
    darfur5
    Poziom 29  

    Mogli Ci jeszcze zrobić balans silnika może to by coś wyjaśniło.

    0
  • #13 30 Mar 2018 10:15
    koniol
    Poziom 16  

    Obawiam się że w tym serwisie zmienił się personel, bo kiedyś nie mieli z takimi usterkami problemu. Czy ktoś jest w stanie mi podać rezystancję spoczynkową czujnika doładowania żeby nie wymieniać wszystkiego.

    0
  • #14 30 Mar 2018 18:35
    darfur5
    Poziom 29  

    koniol napisał:
    Czy ktoś jest w stanie mi podać rezystancję spoczynkową czujnika doładowania żeby nie wymieniać wszystkiego.
    To też powinni sprawdzić.Z tym czujnikiem jest taka sprawa, że ma on wspólne źródło zasilania z czujnikiem temperatury płynu,czujnikiem temperatury powietrza doładowanego, ciśnienia paliwa oraz prędkości obrotowej wentylatora. Usterka któregokolwiek z nich wpływa na pracę pozostałych.Niestety nie mam danych o rezystancji ( tu bardziej chodzi o napięcie) . Takie sprawy najłatwiej zdiagnozować komputerem z programem SDP3 lub innym który to potrafi.

    0
  • #15 30 Mar 2018 19:47
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Mówisz i masz...

    Czujnik powietrza doładowującego (ciśnienia i temperatury).

    Czujnik temperatury to czujnik typu NTC (jego opór zależy od temperatury). Jeśli temperatura wzrasta, rezystancja czujnika maleje.

    -20 stopni Celsjusza: 11,8-14,9 kiloomów
    +/-0 stopni Celsjusza: 4,5-6,3 kiloomów
    +20 stopni Celsjusza: 2,2-2,6 kiloomów
    +40 stopni Celsjusza: 1.0-1.3 kiloomów
    +60 stopni Celsjusza: 560 -680 omów
    +80 stopni Celsjusza: 310 -390 omów
    +100 stopni Celsjusza: 180 -230 omów


    T47 jest czujnikiem powietrza doładowującego. Określa on ciśnienie i temperaturę kolektora ssącego.

    Czujnik ciśnienia wykazuje ciśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym (ciśnienie atmosferyczne plus nadciśnienie wytwarzane przez turbo). Czujnik ciśnienia jest zasilany napięciem (ok. 5V ) i jest połączony do masy przez jednostkę sterującą. Dostarcza on sygnału napięcia, który jest bezpośrednio zależny od ciśnienia powietrza doładowującego.

    Jednostka sterująca interpretuje napięcie z czujnika w następujący sposób:

    0,329 -0,5 V ; około 0,5 bar
    1,0 V, około 1,0 bar
    1,5 V, około 1,4 bar
    2,0 V, około 1,8 bar
    2,5 V, około 2,2 bar
    3,0 V, około 2,7 bar
    3,5 V, około 3,1 bar
    4,0 V, około 3,6 bar
    4,5 -4,66 V ; około 4,0 bar

    Podano wartości ciśnienia bezwzględnego. Zmierzone wartości regulowane są wewnętrznie w jednostce sterującej zależnie od temperatury otoczenia i ciśnienia atmosferycznego. Podane wartości są więc przybliżone.


    Czujnik temperatury określa temperaturę w kolektorze ssącym i przekazuje sygnał napięcia do jednostki sterującej E44.

    Jednostka sterująca interpretuje napięcie z czujnika w następujący sposób:

    4,9 V, około -40 stopni Celsjusza
    4,7 V, około -20 stopni Celsjusza
    4,6 V, około -10 stopni Celsjusza
    4,1 V, około +10 stopni Celsjusza
    3,5 V, około +30 stopni Celsjusza
    2,7 V, około +50 stopni Celsjusza
    1,9 V, około +70 stopni Celsjusza
    1,3 V, około +90 stopni Celsjusza
    0,89 V, około 110 stopni Celsjusza
    0,44 V, około 150 stopni Celsjusza

    0
  • #16 01 Lip 2018 09:38
    koniol
    Poziom 16  

    Stanęło na tym że z powodu braku czasu auto ponownie wylądowało w serwisie. Stwierdzili zbyt niskie ciśnienie w układzie paliwa na wysokich obrotach (spadek około 1,5 bar). Chcieli wymienić pompę podającą i kompresor bo niby płetwa się już wyciera. Koszt około 7500 zł. Poprosiłem żeby auto poskładali na starych częściach. Wymieniłem pompę na nową wraz ze sprzęgiełkiem. Efekt ten sam. Brak mocy , brak błędów. Co w takiej sytuacji zrobić? Czy odstawić pojazd w ramach reklamacji usługi (diagnostyki) ponownie? Proszę o porady czy ktoś miał podobne doświadczenia w ASO. Obawiam się że diagnostyka została przeprowadzona na podstawie wyświetlonych błędów a nie doświadczenia diagnosty.

    0
  • #17 02 Lip 2018 19:35
    BanTir
    Poziom 15  

    Nie masz jakiegoś warsztatu z ogarniętym elektrykiem? Do tego nie potrzeba SDP3, wystarczy jakaś Texa, albo nawet chiński autocom.

    Sprawdzić trzeba charakterystykę pracy czujnika doładowania, przebieg ciśnienia paliwa i obserwować co jej dolega. Brak mocy przy braku błędów (EMS nie wrzucił jej w tryb awaryjny) musi objawić się jakimś sporym odstępstwem od normy w parametrach.

    Do jakiego serwisu jeździsz? Kraków podobno ogarnięty.

    0