Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 2006 - Błąd C00 1, C0025, C00 3 Brak mocy, turbina nie działa

koniol 23 Mar 2018 07:21 1098 25
  • #1 23 Mar 2018 07:21
    koniol
    Poziom 16  

    Witam.
    Jak w temacie proszę o opisanie błędów.
    Auto nie ma mocy. Turbina nie pracuje.
    Przypuszczam, że to zawór gaszenia, który kiedyś był już powodem podobnych usterek.
    Proszę o podpowiedzi.

    0 25
  • #2 23 Mar 2018 18:23
    darfur5
    Poziom 29  

    COO 1;napięcie w obwodzie przełącznika tempomatu było za wysokie lub za niskie.Zwarcie lub przerwa w obwodzie, mogła również wystąpić usterka w przełączniku tempomatu. Sprawdź przełącznik , przewody i złącza.COO 3; napięcie w obwodzie panelu sterowania radiem było za wysokie lub za niskie.COO25;układ sterowania prędkością jazdy z góry, napięcie w obwodzie przełącznika Downhill , zwarcie, przerwa w obwodzie lub sam przełącznik.

    0
  • #3 23 Mar 2018 19:11
    koniol
    Poziom 16  

    Faktycznie tempomat przestał działać, nie mniej jednak głowny problem dotyczy mocy auta i jak widać komputer w tym wypadku chyba błędów nie rozpoznaje.
    Dzięki za odpowiedź

    0
  • #4 23 Mar 2018 19:15
    darfur5
    Poziom 29  

    Podmień czujnik doładowania on może być winowajcą a błędu nie pokaże.

    0
  • #5 23 Mar 2018 19:37
    koniol
    Poziom 16  

    Kierowca zgłosił przed chwilą że auto ożyło na "dziruach w Piotrkowie" , i odzyskało moc, jednak turbina nie dobija do końca. Mówił też że odczuwa delikatne opóźnienie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka, a dodam że już raz objawy były podobne. Czy może być przyczyną uszkodzenie zaworu gaszenia?

    0
  • #6 23 Mar 2018 19:41
    darfur5
    Poziom 29  

    Może tak być. A jakieś błędy z EMS?

    0
  • #7 24 Mar 2018 13:40
    koniol
    Poziom 16  

    Właśnie brak aktywnych.

    0
  • #8 24 Mar 2018 14:48
    Chavez
    Poziom 13  

    Skasuj pamięć błędów i po trasie sprawdź zapisane.

    0
  • #9 26 Mar 2018 11:53
    koniol
    Poziom 16  

    Z nieaktywnych błędów EMS wyświetla:
    5325 3
    1798645

    5708 9
    1798645

    0
  • #10 26 Mar 2018 20:04
    darfur5
    Poziom 29  

    53253; za niskie ciśnienie zasilania w różnych warunkach roboczych.Jeden z zaworów przelewowych otwiera się za wcześnie lub zamknięty zawór odcinania paliwa, zapchany filtr paliwa, uszkodzona pompa podająca,wyciek z układu.Kod wyświetli sie w tedy gdy spadek ciśnienia będzie w czasie nie mniejszym niż 7s, w tedy sterownik ograniczy moc tak długo jak długo aktywny jest błąd.57089; zasilanie paliwem cylindrów. Moment obrotowy cylindrów 1-3 jest za wysoki w stosunku do cylindrów 4-6.Jeden z zaworów elektromagnetycznych dawki paliwa lub kąta wyprzedzenia wtrysku powoduje nieprawidłowy moment obrotowy silnika dla jednego zespołu cylindrów.Przyczyną może być duża dawka paliwa do cylindrów 1-3 lub zbyt mała do cylindrów 4-6. U Ciebie silnik wykazuje brak mocy więc prawdo podobnie zaciął się zawór dawki paliwa cylindrów 4-6.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chavez napisał:
    Skasuj pamięć błędów i po trasie sprawdź zapisane.

    0
  • #11 29 Mar 2018 09:32
    koniol
    Poziom 16  

    Błędy skasowane, EMS nie pokazuje teraz w ogóle błędów. Zawór gaszenia wymieniony, serwis Scanii nic nie zdiagnozował. Auto dalej nie ma mocy.

    0
  • #12 29 Mar 2018 17:02
    darfur5
    Poziom 29  

    Mogli Ci jeszcze zrobić balans silnika może to by coś wyjaśniło.

    0
  • #13 30 Mar 2018 10:15
    koniol
    Poziom 16  

    Obawiam się że w tym serwisie zmienił się personel, bo kiedyś nie mieli z takimi usterkami problemu. Czy ktoś jest w stanie mi podać rezystancję spoczynkową czujnika doładowania żeby nie wymieniać wszystkiego.

    0
  • #14 30 Mar 2018 18:35
    darfur5
    Poziom 29  

    koniol napisał:
    Czy ktoś jest w stanie mi podać rezystancję spoczynkową czujnika doładowania żeby nie wymieniać wszystkiego.
    To też powinni sprawdzić.Z tym czujnikiem jest taka sprawa, że ma on wspólne źródło zasilania z czujnikiem temperatury płynu,czujnikiem temperatury powietrza doładowanego, ciśnienia paliwa oraz prędkości obrotowej wentylatora. Usterka któregokolwiek z nich wpływa na pracę pozostałych.Niestety nie mam danych o rezystancji ( tu bardziej chodzi o napięcie) . Takie sprawy najłatwiej zdiagnozować komputerem z programem SDP3 lub innym który to potrafi.

    0
  • #15 30 Mar 2018 19:47
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Mówisz i masz...

    Czujnik powietrza doładowującego (ciśnienia i temperatury).

    Czujnik temperatury to czujnik typu NTC (jego opór zależy od temperatury). Jeśli temperatura wzrasta, rezystancja czujnika maleje.

    -20 stopni Celsjusza: 11,8-14,9 kiloomów
    +/-0 stopni Celsjusza: 4,5-6,3 kiloomów
    +20 stopni Celsjusza: 2,2-2,6 kiloomów
    +40 stopni Celsjusza: 1.0-1.3 kiloomów
    +60 stopni Celsjusza: 560 -680 omów
    +80 stopni Celsjusza: 310 -390 omów
    +100 stopni Celsjusza: 180 -230 omów


    T47 jest czujnikiem powietrza doładowującego. Określa on ciśnienie i temperaturę kolektora ssącego.

    Czujnik ciśnienia wykazuje ciśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym (ciśnienie atmosferyczne plus nadciśnienie wytwarzane przez turbo). Czujnik ciśnienia jest zasilany napięciem (ok. 5V ) i jest połączony do masy przez jednostkę sterującą. Dostarcza on sygnału napięcia, który jest bezpośrednio zależny od ciśnienia powietrza doładowującego.

    Jednostka sterująca interpretuje napięcie z czujnika w następujący sposób:

    0,329 -0,5 V ; około 0,5 bar
    1,0 V, około 1,0 bar
    1,5 V, około 1,4 bar
    2,0 V, około 1,8 bar
    2,5 V, około 2,2 bar
    3,0 V, około 2,7 bar
    3,5 V, około 3,1 bar
    4,0 V, około 3,6 bar
    4,5 -4,66 V ; około 4,0 bar

    Podano wartości ciśnienia bezwzględnego. Zmierzone wartości regulowane są wewnętrznie w jednostce sterującej zależnie od temperatury otoczenia i ciśnienia atmosferycznego. Podane wartości są więc przybliżone.


    Czujnik temperatury określa temperaturę w kolektorze ssącym i przekazuje sygnał napięcia do jednostki sterującej E44.

    Jednostka sterująca interpretuje napięcie z czujnika w następujący sposób:

    4,9 V, około -40 stopni Celsjusza
    4,7 V, około -20 stopni Celsjusza
    4,6 V, około -10 stopni Celsjusza
    4,1 V, około +10 stopni Celsjusza
    3,5 V, około +30 stopni Celsjusza
    2,7 V, około +50 stopni Celsjusza
    1,9 V, około +70 stopni Celsjusza
    1,3 V, około +90 stopni Celsjusza
    0,89 V, około 110 stopni Celsjusza
    0,44 V, około 150 stopni Celsjusza

    0
  • #16 01 Lip 2018 09:38
    koniol
    Poziom 16  

    Stanęło na tym że z powodu braku czasu auto ponownie wylądowało w serwisie. Stwierdzili zbyt niskie ciśnienie w układzie paliwa na wysokich obrotach (spadek około 1,5 bar). Chcieli wymienić pompę podającą i kompresor bo niby płetwa się już wyciera. Koszt około 7500 zł. Poprosiłem żeby auto poskładali na starych częściach. Wymieniłem pompę na nową wraz ze sprzęgiełkiem. Efekt ten sam. Brak mocy , brak błędów. Co w takiej sytuacji zrobić? Czy odstawić pojazd w ramach reklamacji usługi (diagnostyki) ponownie? Proszę o porady czy ktoś miał podobne doświadczenia w ASO. Obawiam się że diagnostyka została przeprowadzona na podstawie wyświetlonych błędów a nie doświadczenia diagnosty.

    0
  • #17 02 Lip 2018 19:35
    BanTir
    Poziom 15  

    Nie masz jakiegoś warsztatu z ogarniętym elektrykiem? Do tego nie potrzeba SDP3, wystarczy jakaś Texa, albo nawet chiński autocom.

    Sprawdzić trzeba charakterystykę pracy czujnika doładowania, przebieg ciśnienia paliwa i obserwować co jej dolega. Brak mocy przy braku błędów (EMS nie wrzucił jej w tryb awaryjny) musi objawić się jakimś sporym odstępstwem od normy w parametrach.

    Do jakiego serwisu jeździsz? Kraków podobno ogarnięty.

    0
  • #18 14 Sie 2018 21:54
    koniol
    Poziom 16  

    Czujnik ciśnienia doładowania wymieniłem na nowy. Efekt jest taki że silnik "odżył" na wysokich obrotach, tzn maksymalne ciśnienie doładowania uzyskuje przy obrotach około 1400 i wyżej. Odczuwalny jest również wzrost mocy i momentu. Poniżej opisanego zakresu obrotów auto umiarkowanie kopci i nie ma siły. Błędów nadal brak. Proszę o radę czy wymieniać zawór przelewowy.
    Pozdrawiam.

    0
  • #19 17 Sie 2018 09:22
    BanTir
    Poziom 15  

    Bez kogoś kumatego z komputerem do diagnostyki będziesz wymieniać nie tanie części na ślepo... Tylko czy to ma sens.

    0
  • #20 18 Sie 2018 15:46
    koniol
    Poziom 16  

    Chodzi mi bardziej o to czy spadek 1,5 bara może mieć faktycznie tak duży wpływ na zanik momentu i mocy na niskich obrotach. W serwisie stwierdzili że zawór nadaje się do wymiany i po założeniu przez nich na próbę nowego ciśnienie ustabilizowało się, zaś na biegu jałowym praca silnika była kulturalna. Stąd moje pytanie.

    Odnośnie niedziałającego panelu na kierownicy

    darfur5 napisał:
    COO 1;napięcie w obwodzie przełącznika tempomatu było za wysokie lub za niskie.Zwarcie lub przerwa w obwodzie, mogła również wystąpić usterka w przełączniku tempomatu. Sprawdź przełącznik , przewody i złącza.COO 3; napięcie w obwodzie panelu sterowania radiem było za wysokie lub za niskie.COO25;układ sterowania prędkością jazdy z góry, napięcie w obwodzie przełącznika Downhill , zwarcie, przerwa w obwodzie lub sam przełącznik.

    Uszkodzona taśma zwijaka.

    0
  • #21 18 Sie 2018 22:21
    darfur5
    Poziom 29  

    No i jeden problem mamy na boku. Proponowałem wcześniej aby podmienić czujnik doładowania co zrobiłeś i dało to połowiczny efekt. Piszesz że poniżej 1400 obr. auto kopci ale jak?Padaj barwę spalin , nie powinno tak się dziać.

    0
  • #22 18 Sie 2018 23:32
    szaman108
    Poziom 29  

    Czyli brakuje Ci 1,5 bara ciśnienia na wolnych obrotach.A ile powinno być?

    0
  • #23 26 Sie 2018 11:25
    koniol
    Poziom 16  

    Nie wiem jakie ciśnienie ma być , ale stwierdzono że 1,5 bar za mało. Jeśli chodzi o pytanie jak kopci - odpowiadam na czarno - typowy dym złego spalania ropy.

    0
  • #24 29 Sie 2018 00:54
    Wicher19
    Poziom 5  

    Włącze się do dyskusji gdyż mam podobny problem jak założyciel tematu. Autko hpi rocznik 2005. W dolnym zakresie obrotów muł do potęgi i lokomotywa. Generalnie brak mocy i kopcenie na czarno oraz spalanie na wysokim poziomie. Zaczyna dopiero żyć tak od 1400 obr/min. Pompki i zawory wyregulowane, zaworek na listwie nowy, na obudowie filtra nowy, cewki posprawdzane, nowy smok, filtr paliwa wymiana co 15 tys. km, zawór odcinajacy wymiana rok temu a mocy jak nie było tak ni ma. Ciśnienie paliwa 15 bar na jałowym i rośnie do 18 bar przy max obrotach (2000 obr. to max). Czujnik doładowania podmieniany i zero poprawy. Został mi chyba tylko sterownik do wymiany. Szczerze to brak mi już sił na tego gada.

    0
  • #25 30 Sie 2018 22:28
    darfur5
    Poziom 29  

    koniol napisał:
    Jeśli chodzi o pytanie jak kopci - odpowiadam na czarno - typowy dym złego spalania ropy.
    Zbyt wysoki stosunek paliwa do powietrza, tak bym to nazwał. Przyczyna; zapchany filtr powietrza , nieszczelny układ dolotowy , niewydajność turbiny lub nieumiejętna zmiana biegów .Zostaje jeszcze sprawdzenie wydajności pompek.

    0
  • #26 31 Sie 2018 08:12
    koniol
    Poziom 16  

    Jeżeli chodzi oo szczelność dolotu powietrza, to u mnie jest ok. Sprawdzano w serwisie, zastanawia mnie natomiast delikatny nalot spalin na zewnętrznej, ciepłej części turbiny. Wygląda to jakby był bardzo delikatny przedmuch spalin z okolic wirnika. Biegi raczej nie mają nic do tego, przejechałem tym samochodem prawie pół miliona km. W serwisie faktycznie wspominali o tym że może być zużyty sterownik, który błędnie interpretuje wartości poszczególnych czujników. Wówczas błędów na komputerze nie wskaże, gdyż sam jest uszkodzony. Zaproponowano mi diagnozę cewek i sterownika w cenie około 1100 zł netto. Tylko pytanie czy to nie będzie znów kolejny niepotrzebny wydatek. W związku z tym dlatego właśnie tu umieściłem temat awarii , bo nie mam do nich zaufania. Znalazłem też w internecie firmy które takie sterowniki naprawiają za podobne pieniądze z gwarancją na 12 miesięcy. Z tego co mi wiadomo zdarzają się tego typu usterki w tych samochodach.

    0
  Szukaj w 5mln produktów