Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo 6N1 98r. - Montaż sterownika centralnego zamka.

23 Mar 2018 14:59 4401 31
  • Poziom 3  
    Witam serdecznie,
    przeszukałem kilka tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Zamówiłem taki zestaw do zdalnego otwierania auta:

    https://motokey.pl/pl/p/STEROWNIK-ZAMKA-CENTRALNEGO-500AN28B/333

    W polo jest zamek pneumatyczny. Poproszę o pomoc, jak w ogóle zabrać się za montaż takiego zestawu, bo jestem zielony w tym temacie. Sterownik montujemy gdzieś w okolicy kierowcy czy może koło pompy powietrza w bagażniku?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 3  
    Genialnie, dziękuję. Biorę się do roboty, jednak w poście na ma informacji jak i gdzie podłączyć się z kierunkami. Wiesz może?
  • Admin grupy komputery
    Zrób jakąś dokumentację FOTO dla potomnych.
  • Poziom 43  
    dan2ra napisał:
    jak i gdzie podłączyć się z kierunkami. Wiesz może?

    Jak montujesz sterownik przy pompce zamka to kierunki masz najbliżej w lampach tylnych.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 3  
    Nie ma w ogóle kabla czarno-zielonego. Panowie!!! Podpinam ogólnie zgodnie z tym schematem (poniżej). Czarno-czerwony kabelem na którym pojawia się masa gdy zamknięty, a znika gdy otwarty wpiąłem się gdzie na schemacie nożyczki.
    Polo 6N1 98r. - Montaż sterownika centralnego zamka.

    i nie ma żadnej reakcji z pilota. Może to głupie pytanie ale co z tym resztą kabli z tego schematu (zaznaczone na czerwono)

    Polo 6N1 98r. - Montaż sterownika centralnego zamka.

    Ogólnie jak to wygląda:
    Polo 6N1 98r. - Montaż sterownika centralnego zamka.
  • Admin grupy komputery
    dan2ra napisał:
    i nie ma żadnej reakcji z pilota. Może to głupie pytanie ale co z tym resztą kabli z tego schematu (zaznaczone na czerwono)
    Skoro nie podłączyłeś zasilania modułu centralnego zamka, to jakiej spodziewasz się reakcji z pilota?
  • Poziom 3  
    Czyli dobrze rozumiem, że dwa przewody muszę podłączyć do + i dwa do - ??
  • Admin grupy komputery
    Masz napisane - czerwony zasilanie +12V podlączasz bezpośrednio pod plus akumulatora lub do zacisków 30 w instalacji auta.
    Czarny do masy pojazdu.
    Fioletowy do kierunkowskazów poprzez diody.
    Różowy jest do domykania szyb - nie wiem czy twoje auto ma taką możliwość.

    dan2ra napisał:
    Czyli dobrze rozumiem, że dwa przewody muszę podłączyć do + i dwa do - ??

    W sumie tak.
  • Poziom 3  
    Ok, działa :) a z tymi kierunkami to po prostu podpinam przez diodę prostowniczą fioletowym bezpośrednio do plusa który idzie do żarówki w np. prawej lampie?
  • Admin grupy komputery
    dan2ra napisał:
    z tymi kierunkami to po prostu podpinam przez diodę prostowniczą fioletowym bezpośrednio do plusa który idzie do żarówki w np. prawej lampie?
    Tak. Potrzebujesz wlutować w sumie dwie diody (lewa i prawa strona) i powinno wszytko działać.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    dan2ra napisał:
    bezpośrednio do plusa który idzie do żarówki

    CameR napisał:
    czarno-zielony i czarno-biały

    Tutaj masz kolory w lampach

    dan2ra napisał:
    Nie ma w ogóle kabla czarno-zielonego.

    Szukaj w lampach !
  • Poziom 3  
    Panowie jest jeszcze coś nie tak. Niby centralka działa poprawie z pilota, ale kiedy zamknę lub otworze kluczykiem normalnie w drzwiach to przestaje działać. Muszę naklikać pilotem, albo zamknąć/otworzyć znowu z kluczyka i zaczyna działać. Co może być nie tak?
  • Admin grupy komputery
    Czas impulsu centralki ustawiłeś na 3.5s?
  • Poziom 3  
    DriverMSG napisał:
    Czas impulsu centralki ustawiłeś na 3.5s?


    Tak. Ogólnie to centralka działa w obu pozycjach zworki i problem także w obu pozycjach występuję.

    Przy okazji zapytam czy dobrze rozumiem podłączenie kierunków:
    Polo 6N1 98r. - Montaż sterownika centralnego zamka.
  • Pomocny post
    Admin grupy komputery
    dan2ra napisał:
    Przy okazji zapytam czy dobrze rozumiem podłączenie kierunków:
    .
    Tak, tylko diody zamontuj katodą w stronę lamp.
  • Poziom 3  
    DriverMSG napisał:
    dan2ra napisał:
    Przy okazji zapytam czy dobrze rozumiem podłączenie kierunków:
    .
    Tak, tylko diody zamontuj katodą w stronę lamp.


    Dzięki za info., ale ogólnie jest problem z tą centralką. Na przykład kiedy podchodzę do samochodu po nocy to nie działa. Dopiero jak otworzę z kluczyka to zaczyna działać. Może mieć to związek z tym, że + wziąłem z kostki przy pompce, a nie bezpośrednio z aku?
  • Poziom 3  
    Jeśli znikałby, to ani razu nie udałoby mi się otworzyć go z pilota.
  • Admin grupy komputery
    Sprawdzić i tak możesz.
  • Poziom 3  
    enhanced napisał:
    Może mechaniczny problem jest i nie ma siły otworzyć z siłownika? Tylko trzeba rozruszać przez kluczyk?


    Ale przecież to jest tylko kwestia wysłania impulsu elektrycznego do pompki powietrza, czyż nie?

    Ogólnie podłączyłem kierunki i wtedy, kiedy pojawia się problem z otwarciem, to kierunki migają 5 razy po czym gasną, a samochód się nie otwiera. Czy to o czymś świadczy?

    Dodam jeszcze, że w poście na którym opierałem się podczas montażu, kolega miał stały plus na dwóch przewodach:
    Cytat:
    - czerwono biały - stałe źródło napięcia 12V
    - szaro czarny - stałe napięcie 12V

    a u mnie jest tylko na jednym, czerwono białym. Może powinienem jakoś inaczej podpiąć tą centralkę?
  • Admin grupy komputery
    Może pomyliłeś funkcje?

    Z instrukcji auta:
    3. Wyszukanie auta:
    Wciskając przycisk (KŁÓDKA ZAMKNIĘTA) na pilocie przy zamkniętym samochodzie – kierunkowskazy zaczną migać ukazując miejsce pozostawienia samochodu.
  • Poziom 3  
    No niestety nie. Zdecydowanie nie próbuję go zamknąć kiedy jest zamknięty.
  • Pomocny post
    Admin grupy komputery
    Z powyższych informacji nadal nie wynika ( ja nie widzę), skąd sterownik wie, czy drzwi są zamknięte, czy otwarte.
    Moje przypuszczenie jest takie, że jak zamkniesz drzwi pilotem, to sterownik pamięta, że są zamknięte.
    Jeśli po ich zamknięciu pilotem, otworzysz je kluczykiem, to centralka zaczyna "głupieć".
    Zamknij drzwi pilotem, upewnij się, czy są zamknięte i sprawdź, czy pilotem otwiera i zamyka.
    dan2ra napisał:
    kiedy podchodzę do samochodu po nocy to nie działa.
    I wtedy sprawdź zasilanie centralki.
  • Poziom 3  
    DriverMSG napisał:
    Zamknij drzwi pilotem, upewnij się, czy są zamknięte i sprawdź, czy pilotem otwiera i zamyka.


    Tak, bez problemu.

    DriverMSG napisał:
    dan2ra napisał:
    kiedy podchodzę do samochodu po nocy to nie działa.
    I wtedy sprawdź zasilanie centralki.


    Ok, sprawdzę, a najlepiej pociągnę jakoś tymczasowo zasilanie z aku, i zobaczymy co się będzie działo. Tymczasem dziękuję za pomoc.
  • Admin grupy komputery
    Tu masz schemat Polo, słabo czytelny, ale lepszego nie mam.:
    Polo 6N1 98r. - Montaż sterownika centralnego zamka.

    Jeśli mnie wzrok nie myli, to zasilanie (dwa przewody centralki) powinieneś podpiąć pod czerwono/biały (rt/ws).
    Z tym, że do pompki dochodzą jeszcze przewody z czujników otwarcia drzwi i te też należy sprawdzić.
  • Poziom 3  
    DriverMSG napisał:
    zasilanie (dwa przewody centralki) powinieneś podpiąć pod czerwono/biały (rt/ws).

    Tak jest zrobione.

    DriverMSG napisał:
    Z tym, że do pompki dochodzą jeszcze przewody z czujników otwarcia drzwi i te też należy sprawdzić.

    W sterowniku centralki jest miejsce na takie przewody?
  • Admin grupy komputery
    dan2ra napisał:
    W sterowniku centralki jest miejsce na takie przewody?
    Nie.
    Sprawdź też swoje połączenia przewodów, może coś czasami nie łączy.
    Sprawdź w drzwiach kierowcy, czy w ogóle jest siłownik od zamka drzwi.