Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Victus - Kosiarka jak zgasła tak nie chce odpalić gaźnik nie podaje paliwa ?

23 Mar 2018 23:17 705 4
  • Poziom 3  
    Witam kosiarka ok 2 lata temu jak zgasłą tak nie chce odpalić... Gaźnik czyszczony i nie chce podać paliwa do cylindra, jak wleje przez świecę to paliwo po ok 4 przekręcaniach nożem znika nie wiem gdzie. Iskra jest, jednak mam wrażenie że iskra pojawia się za późno bo paliwo nie chce "wybuchnąć". Jeszcze jak chodziła to w trakcie koszenia wylatywał się olej tam gdzie są te zawory albo gdzieś tam gdzie jest tłok z tych okolic najprawdopodobniej nie szczelne uszczelki, nie dymiła. Jest to 4-suw. Marka Victus teraz chce ją reanimować co tu mogę zrobić ?
  • Poziom 28  
    Sam sobie dałeś odpowiedź - brak kompresji uszczelka pod głowicą albo pierścienie do wymiany
    weź pod uwagę że lejąc paliwo przez świecę to pierwszy kopniak zaleje świecę, jak już wspomagać to Samostartem w sprayu przez filtr powietrza a nawet bez niego bo skuteczniej ,i tylko ostrożnie bo może dać strzała. Iskra powinna pojawiać się od ok. 7-4mm przed osiągnięciem tłoka GPZ w fazie sprężania.
  • Poziom 3  
    mieszaczwcz napisał:
    brak kompresji uszczelka pod głowicą


    Ale ten olej tak wyciekał z 2 miesiące dość intensywnej pracy to raczej już by wcześniej padła kompresja. Czy to jednak mogło dopiero po takim czasie wyjść ?
  • Poziom 28  
    Psuło się psuło aż się popsuło. Trzeba było od razu reagować na takie wycieki. To wygląda tak jakby szpilki głowica,cylinder ,korpus zaczęły się stopniowo luzować i całość rozszczelniać, nie wykluczam stopniowo powiększającego się pęknięcia.
    lak masz manometr to połacz go zamiast świecy i zakręć uwzgędniając bezwładność i uśredniając wskazania to strzałka powinna "latać" ok 4-6 bara to takie minimum
  • Poziom 35  
    Sprawdź, czy klin koła magnesowego nie został ścięty (np. po uderzeniu nożem w kamień, korzeń itp), bo wówczas zapłon może występować w innym punkcie niż powinien. Zdemontuj dekiel głowicy silnika i sprawdź działanie zaworów tj. czy oba pracują i czy zamykają się szczelnie, możesz sprawdzić ciśnienie w cylindrze odpowiednim przyrządem. Jeśli powyższe sprawdzenia dadzą wynik pozytywny, to podmień paliwo na świeże oraz świecę zapłonową. Rozumiem, że gaźnik sprawdzony tj. usunięte stare paliwo i udrożnione dysze.