Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ford Galaxy 2.3 automat - Skrzynia automatyczna vs mechanik

Galaxy 2.3 24 Mar 2018 09:16 4344 4
  • #1
    Galaxy 2.3
    Level 2  
    Witam ,
    Pare dni temu , wymienilem olej w skrzyni automatycznej w Warsztacie ktora tym sie zajmuje . Dodam ze skrzynia dzialala bez zarzutu . Po wymianie oleju zrobilem 20km doslownie i zaparkowalem na parkingu. Po zatrzymaniu olej wylewal sie ciurem od spodu... a ze jest pampers to nie widac skad . Sholowalem pojazd do warsztatu (ale samochod jechal normalnie i bez holu)ktorym bylo wymienione , (mechanik) odkrecil pampers wytarl miske i stwierdzil ze wszystko jest ok i szczelne . Musialo wyrzucic to co bylo za duzo nalane... i obserwowac... wyjechalem od niego zrobilem nastepne 20km i auto zatrzymal sie na drodze i nie jedzie dalej. Wszystko normalnie dziala ale autem nie rusze . Czy mial ktos podobne doswiadczenia. Prosil bym o pomoc poniewaz zastanawiam sie czy w warsztacie mogli cos zle zrobic? Czy tak bywa po wymianie ??? Prosze o informacje . I dziekuje .
  • #2
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Galaxy 2.3 wrote:
    Sholowalem pojazd do warsztatu
    Holowałeś ,,automat" ? Na jakim odcinku ? Winszuję :cry: . A mechanika także. Teraz jest już za niski poziom oleju, by konwerter zapracował poprawnie, stad ta niemożliwość ruszenia. Dolej ATFu w/g bagnetu i odczekaj i dowlecz się do porzadnego warsztatu(o ile się da ?). Podejrzewam, że przy wymianie ATFu tzw. metodą dynamiczną, ,,Pan Mechanik", podłączajac i odłączajac urzadzenie do wymiany oleju pomiedzy skrzynie a chłodnicę oleju, pokruszył przewód elastyczny w niemłodym już samochodzie i to spowodowalo wyciek. Sugeruję przy tej okazji wymienić te węże.
  • #3
    Galaxy 2.3
    Level 2  
    10km, :/ oczywiscie z predkoscia mniejsza niz 40km/h
    Poniewaz moj inteligentny mechanik powiedzial ze kazdy automat mozna z taka predkoscia sholowac.
    Dodam ze to nie byle jaki warsztat tylko cieszy sie dobra opinia stad moj wybor by tam to dokoncac:/ niestety ale to moj pierwszy automat i zaufalem mu calkowicie , widze ze blad. Teraz czy cos moglo sie stac przez ten hol?
    Dziekuje za powyzsze info , wspomne o tym tam . Tylko kwestia jest taka ze tam nie ma szabelki i mie sprawdze czy jest olej czy nie .
    Mysle tez ze powinien ten sam mechanik naprawic to skoro popelnil blad. Skrzynia dzialala bez zarzutu. Dlatego chcialem sie uprwnic czy to jego blad czy raczej zdarzaja sie . Jeszcze raz dziekuje.
  • #4
    romuald-f
    A/T specialist
    Galaxy 2.3 wrote:
    Witam ,
    Pare dni temu , wymienilem olej w skrzyni automatycznej w Warsztacie ktora tym sie zajmuje . Dodam ze skrzynia dzialala bez zarzutu . Po wymianie oleju zrobilem 20km doslownie i zaparkowalem na parkingu. Po zatrzymaniu olej wylewal sie ciurem od spodu... a ze jest pampers to nie widac skad . Sholowalem pojazd do warsztatu (ale samochod jechal normalnie i bez holu)ktorym bylo wymienione , (mechanik) odkrecil pampers wytarl miske i stwierdzil ze wszystko jest ok i szczelne . Musialo wyrzucic to co bylo za duzo nalane... i obserwowac... wyjechalem od niego zrobilem nastepne 20km i auto zatrzymal sie na drodze i nie jedzie dalej. Wszystko normalnie dziala ale autem nie rusze . Czy mial ktos podobne doswiadczenia. Prosil bym o pomoc poniewaz zastanawiam sie czy w warsztacie mogli cos zle zrobic? Czy tak bywa po wymianie ??? Prosze o informacje . I dziekuje .

    Nie jest dobrze, jeżeli skrzynia "gubi" olej po wymianie. Należy dokładnie zlokalizować skąd. Niech nie twierdzi że nadwyżkę oleju wyrzuciło, odpowietrznik jest na samej górze skrzyni i nie ma takiej możliwości żeby nalać za dużo jak jest otwór kontrolny stanu oleju.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Krzysztof Kamienski wrote:
    Galaxy 2.3 wrote:
    Sholowalem pojazd do warsztatu
    Holowałeś ,,automat" ? Na jakim odcinku ? Winszuję :cry: . A mechanika także. Teraz jest już za niski poziom oleju, by konwerter zapracował poprawnie, stad ta niemożliwość ruszenia. Dolej ATFu w/g bagnetu i odczekaj i dowlecz się do porzadnego warsztatu(o ile się da ?). Podejrzewam, że przy wymianie ATFu tzw. metodą dynamiczną, ,,Pan Mechanik", podłączajac i odłączajac urzadzenie do wymiany oleju pomiedzy skrzynie a chłodnicę oleju, pokruszył przewód elastyczny w niemłodym już samochodzie i to spowodowalo wyciek. Sugeruję przy tej okazji wymienić te węże.

    Skrzynia zamontowana w Fordzie Galaxy nie ma przewodów idących do chłodnicy oleju, chłodnica jest przykręcona na skrzyni. Ford Galaxy 2.3 automat - Skrzynia automatyczna vs mechanik
  • #5
    Galaxy 2.3
    Level 2  
    Samochod pojechal Drugi raz do tego samego mechanika.
    Ponoc, przez to ze nowy olej, to wieksze cisnienie jest i wypchalo uszczelniacz kolo odpowietrznika .
    Musialem za olej drugi raz zaplacic , a robota z jego strony. ..