Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Internet radiowy przerywa nieustannie od 2 lat

Rezunek 24 Mar 2018 12:28 1788 33
  • #1 24 Mar 2018 12:28
    Rezunek
    Poziom 4  

    Witam, mam problem z którym nie mogę sobie poradzić już sam, a dostawca ma mnie w nosie. Posiadam internet radiowy, w skład infrastruktury wchodzi antena na dachu, od niej idzie kabel ktory wraz z zasilaczem jest podpięty do switcha, a owy switch do komputera. Problem polega na tym, iż internet działa przez większość czasu normalnie ale są momenty w których jakby przerywa. W pewnym momencie przestają się wysyłać dane, np: strumieniowanie się przerywa (stream przestaje być odbierany przez widza), mój rozmówca przez program do komunikacji przestaje mnie słyszeć, w grach internetowych przestaję wykonywać akcje ( postać stoi w miejscu i nie da się nic zrobić). Ciekawostką jest to że ja często widzę co robią inni gracze i to się nie zacina, słyszę także mojego rozmówce przez program do rozmowy. Trwa to kilka sekund, powiedziałbym że 10. Problem nasila się chyba wtedy kiedy internet jest obciążony, np: gdy streamuje, oglądam youtube, rozmawiam, gram, to szybkość łącza nie spada, ping jest dobry ale nagle jest ten lag, stream się wyłącza, w grze nie robie akcji, i nie słyszy mnie rozmówca. Gdy np. tylko gram to problem występuje rzadziej, ale jednak występuje. Taka jest moja obserwacja. Download mam 10 mb/s a upload 2. Antena była wymieniana więc to nie jej wina. Zastanawiam się czy to może zasilacz. Może jest stary i czasami przerywa upload w szczególności przy dużym obciążeniu. Proszę o pomoc.

    0 29
  • #2 24 Mar 2018 12:58
    JacekCz
    Poziom 35  

    To zmień dostawcę. To jakaś garażowa firma? Pasmo Wifi jest niechronione, i nikt nie zagwarantuje ciągłości.

    Praktycznie nie podajesz szczegółów, a zgadywanie, że zasilacz powoduje zły upload to jakies nieziemskie hipotezy.

    1
  • #3 24 Mar 2018 13:36
    IC_Current
    Poziom 20  

    Mało wiemy, ale...
    Zacznijmy od sprawdzenia, w którym miejscu sieci pakiety są gubione. Użyj programu WinMTR. Uruchom test w czasie występowania "lagów" i wrzuć wyniki.

    0
  • #4 24 Mar 2018 14:27
    mk89rak
    Poziom 6  

    Przeskanuj najbliższe środowisko WiresNetViewer http://www.nirsoft.net/utils/wirelessnetview.zip Sprawdź: ile jest aktywnych sieci w okolicy, jaka jest siła sygnału itp. no i kanały - na którym kanale jest Twoja sieć a na jakim są inne sieci. ile komputerów/urządzeń jest podpiętych pod sieć? Problemów może być wiele m.in aktualizacje w tle, wykorzystanie sieci przez spół użytkowników. Z Twojego wpisu wynika że połączenie nie jest zrywane tak...

    0
  • #5 24 Mar 2018 17:44
    Rezunek
    Poziom 4  

    Użyłem tego programu wirelessnetview, o to co mi pokazał. Nie ma tu mojej sieci bo ja nie mam WIFI tylko siedzę na kablu. Tylko ja korzystam z mojego internetu, tylko ja jestem podpięty do anteny. Aktualizacje w tle napewno tego nie powodują, ponieważ problem występuje codziennie od 2 lat, ja nie mam aktualizacji codziennie.
    1234 to test wykonany programem winMTR kiedy laga nie było. Jak problem wystąpi to sprobuje go uchwycić

    0
  • #7 24 Mar 2018 20:01
    IC_Current
    Poziom 20  

    Dobra wiadomość: Twoja sieć w domu działa prawidłowo.
    Zła wiadomość: Ciężko uchwycić punkt awarii.

    Wykonaj jeszcze jeden test WinMTR, ale zmień w opcjach rozmiar pakietu. Ustaw (metodą prób i błędów) maksymalny możliwy rozmiar, przy którym będzie odpowiedź ze wszystkich routerów.
    Kasuj statystyki co jakiś czas, aby lepiej wyróżnić moment awarii.

    0
  • #8 24 Mar 2018 20:42
    Rezunek
    Poziom 4  

    W opcjach ping size zwiększać? Miałem to ustawione na 64. Jakie wartości mi proponujesz? 200 czy np o wiele więcej? I co znaczy "przy którym będzie odpowiedź ze wszystkich routerów"? Co miałeś na myśli?

    Dodano po 8 [minuty]:

    O to Tobie chodziło? Tak się stało gdy ustawiłem ping size na 128

    0
  • #9 24 Mar 2018 21:03
    IC_Current
    Poziom 20  

    Znacznie większe (rzędu kilkadziesiąt tysięcy) aby obciążyć sieć.

    ..ze wszystkich routerów - przy prawidłowo działającej sieci nie gubisz pakietów.

    0
  • #11 24 Mar 2018 21:36
    Rezunek
    Poziom 4  

    od razu mów jeżeli zrobiłem coś źle

    0
  • #12 24 Mar 2018 23:16
    IC_Current
    Poziom 20  

    Wszystko jest OK. Max jeden pakiet to 1500 bajtów minus enkapsulacja itp. Duże porcje danych dzieli się na takie właśnie ok. 1500 bajtów paczki. Po prostu WinMTR nie poradził sobie z fragmentacją.
    Znasz już trasę pakietów. Możesz dodatkowo otworzyć kilka okien wiersza poleceń i w każdym uruchomić ping do poszczególnych routerów po drodze do wp.pl.
    Np." ping 192.168.100.1 -l 50000 -t"
    Oczywiście te 50000 to musisz sobie dookreślić.

    0
  • #13 25 Mar 2018 00:22
    Rezunek
    Poziom 4  

    to było żmudne zadanie
    do 10.13.63.1 mogłem wysłać taki ping maksymalnie = 18036
    do 10.1.12.112 to samo
    potem cmd nie chciało przyjąć pozostałych nazw IP aż do www.wp.pl
    www.wp.pl przyjeło nawet 50000 ale mowiłeś że ma być najwieksza wspólna więc wychodzi 18036
    do IP pomiędzy 10.1.12.112 a www.wp.pl nie mogę się dostać. przepisuje hostname z winMTR literke w literke i jest błąd
    Powiedz co o tym sądzisz

    Dodano po 21 [minuty]:

    odpaliłem 3 cmd na raz, z tymi adresami które podałem wyżej (1 cmd - 1 adres) i działało w tle przez kilka minut. Gdy zatrzymałem proces to okazało się że zgubiono 30% pakietów

    Dodano po 6 [minuty]:

    Te pomiary robiłem z włączonym streamem, aby obciążyć sieć i tak jak mówiłem straciłem 30% pakietów. Teraz robie z wyłączonym streamem i wogóle nie gubie pakietów. Wniosek chyba jest taki, że zerwanie łącza, ten lag z którym mam problem, występuje wtedy kiedy obciążam upload. Najgorsze jest to, że zazwyczaj wogóle uploadu nie obciążam a problem i tak jest. Np tylko gram, nic więcej. Przeglądarka wyłączona, nie rozmawiam przez internet itp, a gra i tak łapie laga. Nie wiem od czego to zależy.

    0
  • #14 25 Mar 2018 07:19
    IC_Current
    Poziom 20  

    "Te pomiary robiłem z włączonym streamem, aby obciążyć sieć i tak jak mówiłem straciłem 30% pakietów. "

    Na którym routerze była ta utrata?

    0
  • #15 25 Mar 2018 09:00
    Rezunek
    Poziom 4  

    na wszystkich trzech, brak odpowiedzi pojawiał się raczej w tym samym czasie w kazdym wierszu poleceń. To chyba beznadziejna odpowiedź która nic nie wnosi do tematu :(. Nadal nie wiemy gdzie dokładnie występuje problem. Chyba, że wezmę inne IP gdzie mogę wysłać więcej pakietów niż te 18000 o ile to coś zmieni.
    teraz zrobiłem te pomiary jeszcze raz, wysyłam screena. Gdy pokazuje się request timed out zauważyłem że na moim liczniku uploadu w programie OBS do strumieniowania, upload spada z około 1000 do 60.

    0
  • #16 25 Mar 2018 10:48
    IC_Current
    Poziom 20  

    Dużo wiemy.
    Mamy potwierdzenie, że pakiety gubią się już na pierwszym odcinku sieci Twojego dostawcy. Z tego co zrozumiałem, nie masz własnego routera, tylko jesteś podłączony bezpośrednio do urządzenia ISP.
    Musisz reklamować usługę, albo zmienić dostawcę. Niestety z sieciami WiFi w paśmie nielicencjonowanym tak się często dzieje.

    0
  • #17 28 Mar 2018 14:31
    Rezunek
    Poziom 4  

    Dobra, zadzwoniłem do netii żeby mi kabel dokopali do domu :D ciekawe czy się zgodzą. Jak coś to dajcie rady co im powiedzieć, jak ich zmanipulować żeby dokopali te kilkadziesiąt metrów i na co uważać żeby oni mnie nie zmanipulowali

    0
  • #18 29 Mar 2018 16:25
    Rezunek
    Poziom 4  

    Odmówiono mi dokopania kabla do mojego domu. Powodem była inwestycja która niby kosztuje 6 tys. zł. Słupek od którego kabel byłby dokopany jest od mojego domu na dystansie około 20 metrów. Jestem jednym z najbliższych mieszkańców względem tego słupka. Nie rozumiem czemu mi odmówiono. Słupek należy do firmy netia. Jeżeli ktoś miał podobne problemy to proszę mi pomóć. Jak się skontaktować z odpowiednim działem netii który mnie wysłucha i wykona to zlecenie. Mi się udało dodzwonić tylko do obsługi klienta. Tam powiedziano mi coś w stylu: system pokazuje że nie jest możliwe podłączenie internetu. No jak nie ma jak ten słupek na rzut kamieniem jest od mojego domu. Bardzo zależy mi na tym internecie skoro mój obecny dostawca dostarcza mi słabe usługi.

    0
  • #19 29 Mar 2018 16:35
    LucekB
    Specjalista Sieci, Internet

    Może sam dokop przewód od słupka do budynku? Wtedy zgłoś chęć przyłączenia.
    To często jedyne rozwiązanie.

    0
  • #20 29 Mar 2018 22:50
    sp5-4013
    Poziom 16  

    Dokumentacja - projekt-uzgodnienia/mapka,pozwolenie,zajęcie terenu , materiały ,inwentaryzacja to jest w/w koszt i tu masz odpowiedź dlaczego, ( obecnie koszt inwestycji na abonenta to ok 1200zł ma się zwrócić w ciągu 12 miesięcy - u mnie).
    LucekB.....kto pozwoli samemu kopać,wiesz jakie media są w ziemi?
    Jak by był to twój teren prywatny dopuszcza się taką formę-własnoręczne dokopanie pod nadzorem operatora.
    A przy wifi takie zachowanie się internetu to normalka,propagacja,deszcz,śnieg,alarmy ,za dużo klientów itp. Przykład wody ile kranów można podłączyć do " rury" ,w pewnym momencie woda tylko będzie kapać z kranu.

    0
  • #21 30 Mar 2018 19:12
    NeverBeenKissed
    Poziom 6  

    Rezun zapomniałeś dodać że krótko przed przedłużeniem umowy wszystko było ok,
    sprzęt się nie zmienił, było jedynie zwiększenie uploadu i DL (nic to nie pomogło na owe lagi)
    Być może zmiana sprzętu (anteny?) (zmiana modelu?)

    0
  • #22 30 Mar 2018 19:45
    IC_Current
    Poziom 20  

    Czy to podłączenie do sieci Netii to byłby światłowód, DSL na własnej kablach, LLU czy BSA?

    0
  • #23 31 Mar 2018 04:43
    Rezunek
    Poziom 4  

    To nie jest światłowód, ani LLU ani BSA więc zostaje nam DSL. Nie wiem tego na 100% ale tak mi się wydaje z rozmowy z sąsiadem który ma u nich internet (o dziwo mieszka dalej ode mnie od tego słupka, jemu podłączyli 10 lat temu, mi nie)
    Jeszcze sprostuję sprawę. Korzystam OBECNIE z usług RFC internetu radiowego który laguje mi w losowych momentach ALE w szczególności gdy obciążam internet np. kiedy streamuje na platformie albo odpalam kilka stron/gier/programów. Nie jest to wina mojego komputera ani routera, bo gdy jestem na kablu to problem i tak występuje, a także na innych komputerach i telefonach. Antena była zmieniana ale to i tak ten sam model. Czyli mam przekichane, dostawca twierdzi że u niego nie ma problemów, tylko muszą być u mnie to oznacza że nie otrzymam darmowego technika. Szkoda gadać. Planuję zmienić dostawce na netie która ma słupek na rzut kamieniem od mojego domu. Nie chcą dokopać kabla do mnie. Jak o czymś zapomniałem istotnym to proszę pytać :)

    0
  • #24 31 Mar 2018 10:26
    IC_Current
    Poziom 20  

    LLU i BSA to usługa DSL świadczona przez Netię na kablach (infrastrukturze) Orange.

    0
  • #25 31 Mar 2018 17:11
    Rezunek
    Poziom 4  

    To nie wiem, ale jeżeli to ważne to dopytam. Jedyne co mogę powiedzieć teraz to to, że na słupku jest naklejka netii.

    0
  • #26 01 Kwi 2018 11:30
    IC_Current
    Poziom 20  

    To ważne. Jeżeli masz w pobliżu infrastrukturę Orange, to możesz starać się na podstawie przepisów o operatorze dominującym wymusić przyłączenie linii telefonicznej. Z telefonem (niestety musi być) dostaniesz ADSL od Orange. Po jakimś czasie możesz zrezygnować z telefonu i mieć tylko łączę Internetowe (70zł w Orange lub 50zł oferta Droppss w Netii )

    0
  • #27 01 Kwi 2018 12:42
    JacekCz
    Poziom 35  

    IC_Current napisał:
    To ważne. Jeżeli masz w pobliżu infrastrukturę Orange, to możesz starać się na podstawie przepisów o operatorze dominującym wymusić przyłączenie linii telefonicznej. Z telefonem (niestety musi być) dostaniesz ADSL od Orange. Po jakimś czasie możesz zrezygnować z telefonu i mieć tylko łączę Internetowe (70zł w Orange lub 50zł oferta Droppss w Netii )


    Cennik od dawna przewiduje odpuszczanie linii do rozmowy. Jest nie tylko dawna "opłata za utrzymanie linii", ale lepiej wybrać "zawieszony numer telefonu", jest taniej. Widocznie w korporacji ktoś sobie zapełnia statystyki. Chyba mam taki numer, nawet go nie znam.

    0
  • #28 01 Kwi 2018 13:31
    makosuu
    Poziom 33  

    U mnie stacjonarny jest zawieszony od jakichś 7 lat. Jedynie dzwonili na niego jacyś scamerzy reklamujący jakieś bzdury o 6 rano. Polecam takie rozwiązanie.

    0
  • #29 01 Kwi 2018 13:32
    IC_Current
    Poziom 20  

    JacekCz napisał:
    IC_Current napisał:
    To ważne. Jeżeli masz w pobliżu infrastrukturę Orange, to możesz starać się na podstawie przepisów o operatorze dominującym wymusić przyłączenie linii telefonicznej. Z telefonem (niestety musi być) dostaniesz ADSL od Orange. Po jakimś czasie możesz zrezygnować z telefonu i mieć tylko łączę Internetowe (70zł w Orange lub 50zł oferta Droppss w Netii )


    Cennik od dawna przewiduje odpuszczanie linii do rozmowy. Jest nie tylko dawna "opłata za utrzymanie linii", ale lepiej wybrać "zawieszony numer telefonu", jest taniej. Widocznie w korporacji ktoś sobie zapełnia statystyki. Chyba mam taki numer, nawet go nie znam.


    Właśnie w Netii w ofercie Droppss (dostępna tylko na żądanie - nie ma jej oficjalnie na stronie, tzn jest regulamin jak dobrze poszukasz na FTP.) płacisz tylko 50zł za łącze do 20Mbps. Utrzymanie linii jest wrzucone w ten abonament. W Orange obecnie w promocji utrzymanie linii kosztuje 10zł, czyli łącze 60+10=70zł, zaś z zawieszonym telefonem 60+19=79zł.

    Telefon jest jednak potrzebny na początku, aby skorzystać z uprawnień w związku z operatorem dominującym i wymusić doprowadzenie linii.

    0
  • #30 01 Kwi 2018 21:59
    Rezunek
    Poziom 4  

    Dobra czyli muszę sprawdzić kogo jest ta infrastruktura, orange albo netia. Napewno sprawdzę i odpowiem wam. Dziekuję za wszystkie odpowiedzi.

    0