Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot 206 nie pracuje pompa paliwa

24 Mar 2018 16:20 2766 3
  • Poziom 10  
    Witam,
    Mam prośbę o informację, gdzie w Peugeot 206, 1,4 benzyna, 8V, rocznik 2003, znajduje się przekaźnik pompy paliwa. Zdjąłem komputer. Tam nie ma tego przekaźnika. Wymontowałem skrzynkę bezpieczników BSM B3, ale nie mogę wyciągnąć płytki drukowanej. Płytka od strony druku wygląda dobrze. Bez wilgoci i uszkodzeń Czy w tej wersji przekaźnik znajduje się na płytce bezpiecznikowej BSM?
    Auto zachowywało się dziwnie. Jak podładowałem akumulator to zapaliło. Po kilku godzinach nie chciało odpalić. Wymieniłem akumulator. Odpaliło. Po godzinie już nie chciało i do tej pory nie udało mi się odpalić.
    Pozdrawiam,
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    @pasieczko Nie myl pojazdów. 306 nie miało BSM, a BSI (od 1999 roku) ograniczało się do centralnego zamka i immo.

    Skoro kolega pisze że ma BSM B3 - to przekaźnik pompy paliwa jest tam.
    Odnajdź bezpiecznik od pompy paliwa (chyba 15A) i zobacz czy na nim jest napięcie.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Rozwiązałem problem. Przy okazji podzielę się uwagami, które mogą się przydać innym.
    Wymieniłem moduł BSM, świece oraz wyczyściłem pompę paliwa.
    Ogólnie auto czasami odpalało, gdy wkładałem naładowany akumulator. Moje podejrzenie padło na moduł BSM. Gdy wymieniłem BSM auto nie odpalało. Wymieniłem świece. Auto po długim kręceniu rozrusznikiem potrafiło odpalić.
    Ze zdziwieniem odkryłem, że w tym modelu nie ma filtru paliwa. Po prostu puste miejsce koło baku.
    Wyciągnąłem pompę paliwa i wyczyściłem filtr wejściowy. Umyłem go w benzynie ekstrakcyjnej. Było trochę brudu.
    Przy okazji znalazłem w necie patent aby skurczyć rozszerzoną uszczelkę pod pompę paliwa. Była rozciągnięta. Gotowałem ją trzykrotnie po 10 min. i hartowałem pod zimną wodą. Skurczyła się do właściwego rozmiaru.
    W tym modelu nie ma też przekaźnika pompy paliwa pod komputerem. Znajduje się w module BSM.
    Na razie auto odpala, ale świeci się błąd silnika.
    Do póki nie kupię kabla, to nie będę wiedział co to jest.
  • Poziom 10  
    Zlokalizowałem usterkę. Uszkodzony był kabel sterujący w wiązce, pomiędzy BSM i sterownikiem silnika.
    Wiązka przechodzi obok filtru powietrza. W celu lepszego dostępu zdemontowałem dolot powietrza i obudowę filtru powietrza. Wypiąłem wiązkę z BSM i wyciągnąłem ją. Wiązka oryginalnie idzie w dół, przechodzi przez otwór i wychodzi koło silnika.
    Wyciągnąłem z peszla wiązkę pomiędzy BSM, a sterownikiem silnika.
    Rozciąłem izolacyjne wstążki owinięte na wiązce.Przeglądałem każdy kabel z osobna. Na pierwszy rzut oka nie było widać uszkodzenia kabla. Sprawdzałem palcami każdy kabel, centymetr po centymetrze. W jednym kablu znalazłem zgrubienie i małą zieloną kropkę na izolacji kabla. Okazało się, że kabel w środku jest całkowicie skorodowany (zaśniedziały). Po wycięciu skorodowanego kawałka i wykonaniu złącza, problemy ustąpiły.