Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic 1.9 dti 02r wkręca sie samoczynnie na obroty.

24 Mar 2018 17:48 417 13
  • Level 5  
    Witam.Mam problem ze scenicem. Wszystko zaczęło się od tego, że turbo zassało olej z silnika. Zaprowadziłem go do mechanika gdzie turbo zosało wymienione przez jakiś czas było dobrze aż to teraz. Samochód znów wkreca sie sam na obtory i kopci na biało a nie raz na niebiesko. Wczoraj poświęciłem sie i postanowiłem sam wymienić turbine jeszcze raz. Zamontowałem wszytko jako powinno być odpaliłem silnik i wszytko slinik pracował sobie na wolnych obrotach, nagle włączył się wetylator z niewiadomych przyczyn zgasiłem silnik i odpaliłem i znów to samo wkrecił sie na obroty i zaczął kopcic .Dziś rano poszedłem go odpalic i było wszytko dobrze, ale za chwile znów właczył sie wetylator zgasiłem silnik odpaliłem i znow wkreca sie sam na obroty. I tak za kazdym razem. Dodam jeszcze, że w czasie kiedy on sie wkreca na obroty i chwile tak chodzi pojawia sie pod samochodem plama oleju. Olej wycieka z okolic koleltora. Czy wie ktos o co chodzi? Z góry dziekuje!
  • Level 23  
    Wilko8 wrote:
    Wczoraj poświęciłem sie i postanowiłem sam wymienić turbine jeszcze raz. ... Dodam jeszcze, że w czasie kiedy on sie wkreca na obroty i chwile tak chodzi pojawia sie pod samochodem plama oleju. Olej wycieka z okolic koleltora.


    Rurki olejowe do smarowania turbiny prawidłowo zamontowałeś?
  • Level 5  
    pp_pablo wrote:
    Wilko8 wrote:
    Wczoraj poświęciłem sie i postanowiłem sam wymienić turbine jeszcze raz. ... Dodam jeszcze, że w czasie kiedy on sie wkreca na obroty i chwile tak chodzi pojawia sie pod samochodem plama oleju. Olej wycieka z okolic koleltora.


    Rurki olejowe do smarowania turbiny prawidłowo zamontowałeś?



    Tak wszystko dobrze zamontowane. Dziwne jest to że zanim wkreci sie na te obroty to włacza sie wentylator.
  • Level 23  
    Masz klimatyzację? Dziwna to jest plama oleju pod silnikiem, po naprawie.

    Zdejmij z węża intercoolera i zobacz ile w nim jest oleju.
  • Level 5  
    pp_pablo wrote:
    Masz klimatyzację? Dziwna to jest plama oleju pod silnikiem, po naprawie.

    Zdejmij z węża intercoolera i zobacz ile w nim jest oleju.



    Klima jest ten wąż zobacze jutro. Dzis chce zdobyć jakies informacje/porady żeby jutro działać. Masz jeszcze jakies pomysły kolego?
  • Level 23  
    Wentylator może Ci startować przy włączonej klimatyzacji. Bardziej bym się martwił rozbieganiem motoru i olejem pod nim.
  • Level 5  
    pp_pablo wrote:
    Wentylator może Ci startować przy włączonej klimatyzacji. Bardziej bym się martwił rozbieganiem motoru i olejem pod nim.

    Zaraz po tym jak go zgasiłem wszedłem w kanał i chciałem zobaczyć skąd ten olej leci i mocno były kolektor osmarkany od oleju. Czy to możliwe zeby przez kolektor dawał olejem?
  • Level 23  
    Może masz pękniętą rurkę olejową do turbo. Zlokalizowanie wycieku jest proste. Umyj miejsca zaolejone, odpal i obserwuj gdzie się pojawi. Możesz to robić z kanału jak masz, tylko dobrze by było, żebyś miał kogoś na górze na wypadek jakby silnik się rozbiegał, żeby go szybko zgasił.
  • Level 5  
    pp_pablo wrote:
    Może masz pękniętą rurkę olejową do turbo. Zlokalizowanie wycieku jest proste. Umyj miejsca zaolejone, odpal i obserwuj gdzie się pojawi. Możesz to robić z kanału jak masz, tylko dobrze by było, żebyś miał kogoś na górze na wypadek jakby silnik się rozbiegał, żeby go szybko zgasił.


    No dobra wyciek wyciekiem, ale dlaczego wkreca sie na full obroty? Ten wyciek oleju byłby przyczyna tego? Bo wątpie żeby to była przyczyna.
  • Level 23  
    Pisałeś na początku, że jak łapie obroty to kopci, więc zakładam, że pociągnął oleju i silnik zaczął się rozkręcać.
  • Level 5  
    Wilko8 wrote:
    pp_pablo wrote:
    Może masz pękniętą rurkę olejową do turbo. Zlokalizowanie wycieku jest proste. Umyj miejsca zaolejone, odpal i obserwuj gdzie się pojawi. Możesz to robić z kanału jak masz, tylko dobrze by było, żebyś miał kogoś na górze na wypadek jakby silnik się rozbiegał, żeby go szybko zgasił.


    No dobra wyciek wyciekiem, ale dlaczego wkreca sie na full obroty? Ten wyciek oleju byłby przyczyna tego? Bo wątpie żeby to była przyczyna.


    No dobra jutro jeszcze zobacze ten wąż i ten wyciek. Dzieki kolego za zainteresowanie i info. Pozadrawiam!
  • Level 23  
    Z drugiej strony jakby zaciągnął olej i się rozbiegał to raczej kluczykiem byś go nie zgasił.
  • Level 5  
    pp_pablo wrote:
    Z drugiej strony jakby zaciągnął olej i się rozbiegał to raczej kluczykiem byś go nie zgasił.


    No właśnie czyli może to nic takiego aż powaznego. A tym bardziej że jak jest zimny to chodzi dobrze dopiero jak sie załączy wentylator i sie go zgasi to zaczyna sie cyrk. No i jeszcze jednak uwaga, jak dziś sie nim przejeżdzałem to nie miał mocy.
  • Level 22  
    Sprawdzałeś w końcu ten intercooler, jak ktoś wyżej Ci poradził? Jak nikt tam nie zaglądał po wymianie, to oczywistym jest, że nadal będzie tam wcześniej wypluty olej.