Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 116i HATCHBACK E87 II 2.0 - kolektor wydechowy klapki?

cnt7 24 Mar 2018 20:12 861 0
  • #1
    cnt7
    Poziom 1  
    Witam,

    Od dłuższego czasu w samochodzie był problem, że na zimny silniku samochód początkowo nie chodził równo i dopiero po rozgrzaniu się wszystko było ok. W tej sytuacji wreszcie postanowiłem coś z tym zrobić. Mechanik zdiagnozował podłączając pod komputer, że był dość duży kąt odchylenia na rozrządzie dochodziło do -50 a nawet -100 i w tej sytuacji postanowiliśmy wymienić łańcuch po 130 tys przejechanych. Jednak jak się okazało, to za wiele nie zmieniło i nadal na zimnym silniku nie pracował on równo, więc zdiagnozował jeszcze problem z czujnikiem tempratury na wale?, dokładnie nie wiem, którym ale wskazywało na komputerze, że jest niska temperatura więc dostawał tam więcej paliwa i jak się rozgrzał to wtedy było ok i w sumie miało to jakiś sens. Doszło do wymiany czujnika. Później okazało się, że coś mu się kompletnie rozregulowało w wynikach na komputerze i potrzebował jakiegoś specjalnego elektryka, który mu to poustawia. Tak czy inaczej teoretycznie miało być dobrze, bo wymieniony był rozrząd oraz czujnik, ale nie dawał gwarancji, że trząść nie będzie. Także niby coś zrobił, ale efekt taki sobie, oprócz oczywiście kosztów. Doszło jeszcze też do wymiany tarczy i klocków przy okazji, bo w międzyczasie ten problem też się pojawił.

    Nie byłoby w sumie problemu, gdyby nie obecny wyjazd w dłuższą trasę. Mianowicie dwa dni temu po odbiorze auta okazało się, że non stop czuć zapach spalenizny na tylnym kole, ale tylko po jednej stronie, więc myślałem, że może się klocki docierają, ale póki co problem jest, tym bardziej że nagle czujnik dostał informacje, że jest niskie ciśnienie w oponie przy okazji, więc alarmuje na pulpicie ikonką. Przy okazji też lekko zaczęły piszczeć przy hamowaniu, ale tak jak wspominałem problem jest z jedną stroną.

    Drugi problem, który się pojawił to w trasie przy okazji jak dojeżdżałem do punktu docelowego czyli po około 300 km zaczęło coś chrobotać pod maską. Na początku było spokojnie, ale jak dojechaliśmy dźwięk się nasilał. Na szczęście dojechałem do celu. Dzisiaj odpaliłem samochód i początkowo niby ok, ale wystarczyło dodać gazu, a samochód zupełnie głupiał, a w zasadzie silnik. Zaczęły skakać obroty o 1tys góra dół. Dodatkowo nie chodził równo i zaczęło nim mocno rzucać. Dźwięk pod maską wydobywał się jakby z miejsca na załączonym obrazku.

    Teraz nie wiem, czy mogę tym autem w ogóle wracać 300km z powrotem, czy nawet go nie odpalać, tylko od razu ładować na lawetę i do mechanika. Od momentu w którym oddałem mu samochód, który był sprawny i jeździł, to praktycznie zaczęło się sypać wszystko. Zastanawiam się czy on sobie zupełnie nie może poradzić, czy to po prostu przypadek. BMW 116i HATCHBACK E87 II 2.0 - kolektor wydechowy klapki?

    Bezpośrednie linki do obrazków
    https://obrazki.elektroda.pl/4213648500_1521918393.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/6765602800_1521918439.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/6179214700_1521918441.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/9725066800_1521918442.jpg