Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes w202 c180 97r - rozprogramowywuje się kluczyk rybka

Derek358 24 Mar 2018 21:37 900 20
  • #1 24 Mar 2018 21:37
    Derek358
    Poziom 3  

    Witam serdecznie i proszę o pomoc.
    Samochód przestał reagować na kluczyk,
    mercedes w202 c180 97r - rozprogramowywuje się kluczyk rybka
    który cały czas działał bez zarzutu. Po wymianie baterii na nową w dalszym ciągu brak reakcji (nie reagował centralny zamek).
    Udało się normalnie otworzyć i odpalić samochód z drugiego kluczyka
    mercedes w202 c180 97r - rozprogramowywuje się kluczyk rybka
    natomiast po włożeniu do stacyjki tego pierwszego (nie działającego) ponownie zaczął działać bez zarzutu, lecz po paru dniach nieużywania znowu przestał otwierać drzwi a po ponownym otwarciu drzwi drugim kluczem włożenie tego pierwszego do stacyjki jakby ponownie go zaprogramowało i znów zaczął działać i po paru dniach znowu ta sama historia... Nie wiem jak rozebrać ten kluczyk aby sprawdzić czy nie ma jakiegoś "zimnego lutu" ale po umieszczeniu go w stayjce zaczyna działać poprawnie co raczej eliminuje "zimne luty". Proszę o podpowiedź jak rozwiązać ten problem .

    0 20
  • #2 24 Mar 2018 23:39
    procsa
    Poziom 19  

    Zaprogramuj go na nowo.

    0
  • #3 25 Mar 2018 15:10
    Derek358
    Poziom 3  

    procsa napisał:
    Zaprogramuj go na nowo.

    Ok ale jak? Po włożeniu do stacyjki od wczoraj działa bez problemu ale dzisiaj pod sklepem zauważyłem różnice w otwieraniu drzwi pierwszym pilotem a mianowicie naciśnięcie 1 raz przycisku kluczyka otwierającego drzwi (otwarta kłódka) otwierają się tylko drzwi kierowcy ponowne naciśnięcie tego samego przycisku powoduje otwarcie pozostałych drzwi. Drugi kluczyk otwiera wszystkie drzwi po pierwszym naciśnięciu przycisku. Jaka powinna być prawidłowość w ich działaniu?

    0
  • #4 25 Mar 2018 16:59
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Samochód rozpoznaje którego kluczyka używasz i wykonuje zaprogramowane procedury. Klucze masz zaprogramowane oddzielnie i nie tak samo. Przydałaby się diagnostyka dedykowanym sprzętem. Możliwe, że w uszkodzonym kluczyku masz do wymiany tylko przyciski. Bateria się przedwcześnie nie rozładowuje? Zapewne nie sprawdziłeś, czy możesz otworzyć auto mechanicznie i uszkodzonym kluczykiem uruchomić silnik. Pewnie tak, i pewnie klucz się ponownie zsynchronizuje. W kluczyku są dwa urządzenia, jedno odpowiada za pilota, drugie za immo i odpalenie auta, tak w dużym uproszczeniu.

    0
  • #5 25 Mar 2018 17:48
    Derek358
    Poziom 3  

    Dzięki za podpowiedź. Jak będę w wielkim mieście to przy okazji podjadę do serwisu . Micro switche podejrzewam że do sprawne , jak bez przerwy używam kluczyka to wszystko jest ok. Bateria trzyma cały czas. A co do mechanicznego otwierania drzwi to faktycznie nie próbowałem bo mam zamek niekompletny i jedyne co mogę otworzyć to pokrywę bagażnika. Ale dlaczego "gubi" program otwierania centralnego i po włożeniu do stacyjki programuje się od nowa?

    0
  • #6 25 Mar 2018 21:27
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Derek358 napisał:
    Micro switche podejrzewam że do sprawne
    Derek358 napisał:
    dlaczego "gubi" program otwierania centralnego i po włożeniu do stacyjki programuje się od nowa?

    Właśnie poprzez uszkodzone przyciski, potrafi wywołać taki efekt. Przełączniki dosłownie na ułamek sekundy lekko zwierają i masz efekt jakbyś z dala od auta kilkadziesiąt razy nacisnął przycisk (Kluczyk wtedy też zgubi synchronizację). Ja uwidoczniłem to dopiero na oscyloskopie.

    0
  • #7 25 Mar 2018 22:37
    Derek358
    Poziom 3  

    Dobra Pawel to co piszesz ma rację bytu. Wynika z tego, że czeka mnie wymiana micro switchy tylko nigdzie nie mogę znaleźć sposobu-podpowiedzi jak się do nich dobrać (z tego co udało mi się znaleźć (a szukałem) to ten kluczyk chyba naprawdę jest nierozbieralny i za cholerę nie mam pojęcia jak go wybebeszyć bez jego mechanicznego uszkodzenia. Możesz mi w tej kwestii jakoś podpowiedzieć gdzie nacisnąć, żeby się dostać do płytki że stykami?

    0
  • #8 25 Mar 2018 23:42
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Klucz rozbierasz tak ja do wymiany baterii, potem wyciągasz taki biały plastik trzymający całą płytkę elektroniczną i wysuwasz wszystko. Działaj ostrożnie, poszukaj może filmów na YT. Większość kluczyków naprawiałem po ingerencji klienta ;)

    0
  • #9 25 Mar 2018 23:47
    procsa
    Poziom 19  

    Programowanie kluczyka : należy dwukrotnie nadać sygnał do odbiornika i następnie w przeciągu dwudziestu sekund załączyć zapłon tym kluczykiem. Najpier ponownie zaprogramuj a później "naprawiaj".

    0
  • #10 26 Mar 2018 16:49
    Derek358
    Poziom 3  

    Pawel wawa napisał:
    Klucz rozbierasz tak ja do wymiany baterii, potem wyciągasz taki biały plastik trzymający całą płytkę elektroniczną i wysuwasz wszystko. Działaj ostrożnie, poszukaj może filmów na YT. Większość kluczyków naprawiałem po ingerencji klienta ;)

    Niestety po zdjęciu tylnej ścianki i wyjęciu baterii nie znalazłem ani białego ani żadnego innego plastiku, który pomógł by w wysunięciu płytki.
    Na YT faktycznie jest trochę filmów ale żaden który widziałem nie odpowiada mojemu kluczykowi (jakiś nietypowy chyba)
    mercedes w202 c180 97r - rozprogramowywuje się kluczyk rybka
    Byłbym bardzo wdzięczny gdyby udało Ci się znaleźć właściwy filmik i podesłać mi link.

    Dodano po 6 [minuty]:

    procsa napisał:
    Programowanie kluczyka : należy dwukrotnie nadać sygnał do odbiornika i następnie w przeciągu dwudziestu sekund załączyć zapłon tym kluczykiem. Najpier ponownie zaprogramuj a później "naprawiaj".

    - nadać sygnał do odbiornika to znaczy że nacisnąć konkretnie jakiś przycisk kluczyka?
    - przy zamkniętych czy otwartych drzwiach?
    tak żebym jako laik w tych sprawach zrobił to właściwie...

    0
  • #11 26 Mar 2018 19:57
    procsa
    Poziom 19  

    Odblokuj, otwórz auto dobrym kluczykiem, weź niedziałający skieruj na czujnik (lusterko) naciśnij otwieranie dwa razy i przekręcasz stacyjkę.

    0
  • #13 26 Mar 2018 22:07
    Derek358
    Poziom 3  

    procsa napisał:
    skieruj na czujnik (lusterko)

    procsa napisał:
    skieruj na czujnik (lusterko)
    a czy mogę na czujnik w drzwiach? bo lusterko mam zwykłe chyba bez czujnika
    mercedes w202 c180 97r - rozprogramowywuje się kluczyk rybka

    Dodano po 16 [minuty]:

    Pawel wawa napisał:
    Przepraszam, procedurę podałem Tobie do klucza z drugiego zdjęcia w pierwszym poście. Tu masz film do pierwszego https://www.youtube.com/watch?v=sYeFmXqxbkY

    Sliczne dzięki. Udało mi się bezkolizyjnie rozebrać kluczyk ale nie do końca. Poddałem się na rozpołowieniu plastików 3:10~3:15 https://www.youtube.com/watch?v=sYeFmXqxbkY wygląda na to że trzeba na siłę rozłamać? Bardzo kolizyjna operacja, której wolałbym uniknąć.

    0
  • #14 26 Mar 2018 23:23
    procsa
    Poziom 19  

    Sorry, a Ty nie masz czasem radiowymi jak w w203 ? Musisz kluczykiem celować w auto aby otworzyć czy radio ? Jeżeli radio to TUTAJ

    Generalnie poszukaj procedur kodowania/synchronizacji kluczyka, są różne do różnych typów mb.

    0
  • #15 27 Mar 2018 13:14
    Derek358
    Poziom 3  

    procsa napisał:
    Sorry, a Ty nie masz czasem radiowymi jak w w203 ? Musisz kluczykiem celować w auto aby otworzyć czy radio ? Jeżeli radio to TUTAJ

    Generalnie poszukaj procedur kodowania/synchronizacji kluczyka, są różne do różnych typów mb.


    Komunikacja radiowa, optycznie to tylko zamykanie lub otwieranie szyb.
    Dzisiaj rano przestała migać dioda led potwierdzająca naciśnięcie przycisków w kluczyku, ale kluczyk działa nadal.

    0
  • Pomocny post
    #16 28 Mar 2018 11:17
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    procsa napisał:
    Programowanie kluczyka : należy dwukrotnie nadać sygnał do odbiornika i następnie w przeciągu dwudziestu sekund załączyć zapłon tym kluczykiem. Najpier ponownie zaprogramuj a później "naprawiaj".

    procsa napisał:
    Odblokuj, otwórz auto dobrym kluczykiem, weź niedziałający skieruj na czujnik (lusterko) naciśnij otwieranie dwa razy i przekręcasz stacyjkę.

    To jest procedura dla kluczyka "scyzoryka" działającego w podczerwieni.
    procsa napisał:
    Jeżeli radio to TUTAJ

    To również nie zadziała. Rzeczywiście, jest to przepis na synchronizację kluczyka radiowego, ale dla systemu FBS2 (kluczyk "scyzoryk" z transmisją radiową)
    procsa napisał:
    Generalnie poszukaj procedur kodowania/synchronizacji kluczyka, są różne do różnych typów mb.

    "Rybka" to nowszy system FBS3 i producent nie przewidział w tym przypadku żadnej procedury synchronizacji.
    Derek358 napisał:
    optycznie to tylko zamykanie lub otwieranie szyb.

    Masz rację, ale nie do końca. W przypadku awarii transmisji radiowej możesz wykorzystać podczerwień również do zamykania i otwierania centralnego zamka.
    Derek358 napisał:
    Dzisiaj rano przestała migać dioda led potwierdzająca naciśnięcie przycisków w kluczyku, ale kluczyk działa nadal.

    W sprawnym kluczyku dioda informuje o stanie baterii. Przy słabej baterii dioda przestanie migać i jest to informacja o konieczności jej wymiany.
    Przy niesprawnym kluczyku (np. usterka microswitcha) dioda oczywiście również nie będzie się zapalać - pomimo sprawnej baterii.

    0
  • #17 28 Mar 2018 13:06
    Derek358
    Poziom 3  

    Dziękuję za wytłumaczenie pewnych spraw.

    Gerri napisał:
    "Rybka" to nowszy system FBS3 i producent nie przewidział w tym przypadku żadnej procedury synchronizacji.

    Dzisiaj znów kluczyk przestał działać tzn brak reakcji na zamykanie drzwi, otwieranie drzwi i otwieranie bagażnika zarówno drogą radiową jak i podczerwienią z bliskiej odległości nie działa również otwieranie i zamykanie szyb, ale po włożeniu kluczyka do stacyjki, włączeniu zapłonu kluczyk ponownie zaczął prawidłowo działać . Czyli po włożeniu go do stacyjki i załączeniu zapłonu można by stwierdzić, że nastąpiła synchronizacja kluczyka z modułem centralnego zamka. W tym wypadku można całkowicie wykluczyć uszkodzenia micro-switchy?
    Gerri napisał:
    Masz rację, ale nie do końca. W przypadku awarii transmisji radiowej możesz wykorzystać podczerwień również do zamykania i otwierania centralnego zamka.

    Niestety u mnie jak nie działa radio to nie działa również podczerwień .
    Co do diody led to potwierdzam, bateria w kluczyku miała napięcie 2,96V . Założyłem nową 3,26V i zadziałała dioda.

    0
  • #18 28 Mar 2018 13:58
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pawel wawa napisał:
    Bateria się przedwcześnie nie rozładowuje?
    dawno o tym pisałem...

    0
  • #19 28 Mar 2018 14:41
    Derek358
    Poziom 3  

    Pawel wawa napisał:
    Pawel wawa napisał:
    Bateria się przedwcześnie nie rozładowuje?
    dawno o tym pisałem...

    Przedwcześnie to raczej nie bo zakładałem ją ponad dwa lata temu więc myślę, że taki spadek napięcia po dwóch latach jest chyba do przyjęcia. W starym kluczyku (tylko, że tam są dwie baterie) wymieniane były ponad 4 lata temu i jeszcze nic nie wskazyje na ich wyczerpanie. Trafiły się jakieś dobre czy to norma?
    Czy napięcie na baterii 2,96V kwalifikuje ją jako rozładowaną?

    0
  • #20 28 Mar 2018 15:07
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Derek358 napisał:
    Czy napięcie na baterii 2,96V kwalifikuje ją jako rozładowaną?
    Tak, bo zapewne nawet pod niewielkim obciążeniem znacząco spadnie. Ciekawe, czy nowa bateria wytrzyma długo. Jeśli moja diagnoza jest słuszna, to miesiąc do trzech.

    0
  • #21 28 Mar 2018 22:40
    Derek358
    Poziom 3  

    Pawel wawa napisał:
    Derek358 napisał:
    Czy napięcie na baterii 2,96V kwalifikuje ją jako rozładowaną?
    Tak, bo zapewne nawet pod niewielkim obciążeniem znacząco spadnie. Ciekawe, czy nowa bateria wytrzyma długo. Jeśli moja diagnoza jest słuszna, to miesiąc do trzech.

    Paweł przepraszam lecz nie przeczytałeś mojej powyższej wypowiedzi . Napisałem wyraźnie, że kluczyk chodził na baterii ponad dwa lata więc Twoja prognoza miesiąca - trzech jest chyba trochę przesadzona.

    1