Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4B5 Kombi CentralnyZamek - Czasowe wyłączanie pompki zamka centralnego

24 Mar 2018 23:45 576 4
  • Poziom 2  
    Witam, posiadam Audi A4B5 2001r. Mam problem z centralnym polega on na tym, że pompka wyłącza się dopiero po 10 sekundach i chciałbym to naprawić. Wszystkie rygle w drzwiach w przeciągu 1, 2 sekund opadają lub podnoszą się więc nie stawiałbym na pompkę, ostatnio zatkałem dwa wyjścia z pompki ale to kompletnie niczego nie zmieniło nadal wyłączała się czasowo po około 10 sekundach. Chciałbym jeszcze wspomnieć że próbowałem zbadać problem jakichkolwiek nieszczelności ale nic takiego nie znalazłem, dmuchając w przewody bez większych wysiłków otwierałem lub zamykałem wszystkie zamki. Na koniec klapa bagażnika po otwarciu całego samochodu klapa jest nadal zamknięta otwiera się dopiero wtedy gdy przytrzymam około dwóch sekund środkowy przycisk na scyzoryku. Chciałbym się dowiedzieć czy klapa bagażnika ma jakiekolwiek znaczenie dla pompki centralnego i czy jest jakiś zawór w pompce który wyłącza ją ciśnieniem czy coś takiego.
  • Poziom 17  
    Zamek w tylnej klapie aktywuje się w momencie, jak centralny zamek przestawi sie w tryb " otwarty". Po zamknieciu auta obwód ten jest wyłączony- nie otworzysz tylniej klapy - to jest odpowiedź na źródło problemu. Z twojego opisu wynika, że centralka pompuje powietrze i otwiera zamki, jednak sama nie przeskoczy na tryb "otwarte" - dopiero czasowo sie blokuje. Zazwyczaj problem taki to wynik nieszczelnosci, ale piszesz, że to jest sprawdzone. Zrobiłeś test- zatkaj wężyk na wyjściu z pompki i uruchom centralke - jeżeli jest ok to powinna sie szybko wyłączyć i przeskoczyć w tryb " otwarte" i na odwrót. Jeżeli to nie pomogło to znaczy, że problem tkwi w pompce- słabe ciśnienie, lub jakiś problem mechaniczny z przełączaniem jej stanów ( mechanizm w srodku). Przy bardzo małych nieszczelnościach sa podobne objawy- ciśnienie w układzie jest na tyle duże, że odrygluje zamki, jadnak zbyt małe aby przestawić mechanizm w pompce ( takie charakterystyczne kliknięcie). Pompka do rozebrania i do sprawdzenia.
    https://youtu.be/iV-AShxG2Zk
  • Poziom 2  
    Same rozebranie pompki nic mi nie dało, wiedziałem tyle co wcześniej. Ale nadal nie wiem gdzie jest ten zaworek który to włącza lub wyłącza, jest tam w środku takie coś na co jest nawinięty drut ma to coś wspólnego z tym zaworkiem? Nadal nie rozumiem czemu centralny nie otwiera mi bagażnika...
  • Poziom 17  
    Audi A4B5 Kombi CentralnyZamek - Czasowe wyłączanie pompki zamka centralnegoAudi A4B5 Kombi CentralnyZamek - Czasowe wyłączanie pompki zamka centralnegoAudi A4B5 Kombi CentralnyZamek - Czasowe wyłączanie pompki zamka centralnego

    Umieściłem zdjęcie starszej wersji pompki ( gdyż mam taką w warsztacie). Jak widzisz jest tam element z membraną i mikrostykami, który pelni role informatora i mowi elektronice kiedy otworzono, a kiedy zamknieto centralke. Zbyt niskie cisnienie, lub problem ze stykami powoduje, że elektronika nie widzi skutecznego zakończenia próby otworzenia lub zamkniecia zamków. Ja testuje takie rzeczy dużą strzykawą. Dodalem fotke z nowszego sterownika (to z netu), gdzie zaznaczyłem element, ktory pelni podobne zadanie. Przy sprawnym ukladzie po zatkaniu wylotu na wężyki układ ten powinien zdziałać do 2 sekund i wyłączyć pompkę. Jak tak sie nie dzieję, to coś z kompresorem, lub tym przełącznikiem- a elektronika wyłącza kompresor po około 10 sekundach, aby nie chodził bez końca. Pomimo iż cisnienie odrygluje Ci drzwi, to centralka pozostaje w trybie " zamkniete" - a przy zamknietym samochodzie to chyba normalne, ze bagaznik także powinien byc zamkniety. Ja miałem odwrotny problem - bo mi przyblokował sie na pozycji "otwarty" :-) - po usunięciu nieszczelności w zamku wszystko jest ok. Kolejna kwestia - po zatkaniu wylotu z pompki silnik powinien wyraźnie zwolnić ( pracowac pod oporem) - jeżeli nie ma oporu, to też może świadczyć o jego kondycji. Kiedyś robiłem pomiary vacuometrem takiej pompki i o ile pamietam to ciśnienie zmieniało się w zakresach -0,8 do +0.8 bara.
  • Poziom 6  
    Kolego miałem kiedyś takie rozwiązanie zamka w golfie 3 i miałem taki sam problem jak Ty u mnie okazało się że była to wina nieszczelności która powodowała pracę pompki przez 10sek.