Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel astra G - REGULACJA LPG LANDI RENZO

hikarrim733 25 Mar 2018 07:05 2685 16
  • #1
    hikarrim733
    Level 7  
    Witam jest to mój pierwszy post na tym forum. Mianowicie chodzi mi o pomoc w regulacji lpg 2 gen landi w Oplu astrze G 1.6 16V (z16xe). Problem polega na wysokim spalaniu gazu a mianowicie 20L/100km. Dodam ze w moim mieście jest tylko 2 gazowników którzy robią tą instalacje i żadnemu nie udało się zejść poniżej 20L(zawsze jest ustawiane aby jeździł). I moje pytanie brzmi tak czy ustawienie attuatora powinno być na wolnych i 3tys bliżej 100 Kroków czy tych 30? Na samym dole dodaje instrukcje jaką znalazłem i czy jest to dobra metoda?

    Sterownik: les98 advanced/
    parownik: Tomasetto at07
    Attuator: lovato
    mikser: 36mm
    Teraz instalacja jest wyregulowana w taki sposób: youtube.com/watch?v=52V3s6KaGPA

    Instrukcja jaką znalazłem:


    1. REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze plywakowej gaznika:) ) -tym regulujesz cisnienie w IIgim stopniu reduktora. Powinno byc wyregulowane minimalnie powyżej ciśnienia atmosferycznego. A robi sie to tak: odlaczasz waz prowadzący gaz z reduktora do miksera i podlaczasz do reduktora wezyk ktory zanurzasz w jakims zbiorniczku z wodą. Zasilasz zawory gazowe przez podlaczenie +12V np. do zaworu na reduktorze.
    Teraz regulujesz srubą REG. CZUŁOŚCI tak, aby z wezyka wydostawaly sie pojedyncze bąbelki. Prawie nic. I już.
    Teraz łączysz wszystko do kupy z mikserem tak jak było.

    2. W programie interface'u gazowego ustawiasz wstepne otwarcie attuatora np. 100 i możliwość zamykania i otwierania na MAX.

    3. Odpalasz silnik i trzymasz auto na 3000 RPM i przeaczasz na gaz (NIE WCISKAJĄC PEDAŁU PRZYSPIESZENIA BO MOŻE BYÆ BUM!)
    Przy dobrych wiatrach, po chwili pozycja attuatora w miare sie ustabilizuje (jesli dziala sonda L) na jakiejs pozycji.
    Wg. mnie, im bliżej 100 tym lepiej. Jeśli jest za mało lub za dużo (w granicah 20-30 w dół lub w góre) to można leciutko poprawić śrubą CZUŁOŚCI. Jeśli pozycja attuatora jest BAARDZO mała lub duża (np. 30 lub 160) to kibel. Trzeba dobrać lepszy mikser (można też sprawdzić dolot czy nie zatkany filtr albo jakaś chora zwężka na wlocie).
    No więc załóżmy, że wyszło, iż przy 3000 RPM mamu pozycje att. oscylującą wokół 100.
    4. Sprawdzamy , czy śruba od WOLNYCH OBROTÓW (w reduktorach niektórych oznaczona jako MINIMO) nie jest całkiem zakrecona bo wtedy auto raczej zgaśnie.
    5. Puszczamy gaz i patrzymy na jakiej pozycji ustawi sięattuator.
    Teraz regulujemy śrubą wolnych obrotów tak, aby pozycja attuatora oscylowała w okolicy tej samej wartości co przy 3000 obr.
    {{UWAGA: Jeśli układ ma dużą bezwładność (dłuugie przewody itp.) to można pozycje att. dla wolnych obr. ustawić nieco wyżej niż dla 3000.
    Da nam to wzbogacenie mieszanki (chwilowe) podczas przyspieszania i zapobiegnie BUMom w kolektor }}

    6. Teraz ponawiamy kroki 3 i 5 (bo mają na siebie wzajemnie wpływ)
    Auto chodzi nam już poprawnie, ale...
    7.Teraz najwazniejsze: (sprawdzenie poprawności dobrania układu mixer-dolot):
    Notujemy wartości otwarcia attuatora dla 1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000 RPM.
    Jeśli wychodzi nam, ze wartośc ta rośnie wraz ze wzrostem obrotów - oznacza to zbyt "mały" mikser. I odwrotnie

    Najlepiej, żeby wartość ta była w miaręrówna z odchyłkami rzędu 30 - 40 kroków.

    JEŚLI OTWARCIE ATTUATORA ROŚNIE Z OBROTAMI ZNACZNIE I PRZY 5000 SIÊGA 70-80% JEGO MAKSYMALNEGO OTWARCIA TO TAKI MIKSER NIE NADAJE SIE DO UŻYTKU. Bo przy dużych obciążeniach nie będzie w stanie dostarczyć wystarczającej ilości gazu i BUM.

    Przy lekko rosnącej charakterystyce otwarcia att. można sobie pomóc funkcją "wzbogacania" podczas wciśnięcia pedału gazu. Większość systemów to ma.

    CUT-OFF Nigdy nie zdejmujemy cut-off do 0% i obrotów poniżej 2000, bo silnik krokowy nie zdąży wrócić do swojego położenia po ponownym wciśnięciu gazu i będzie "szarpać" (wielokrotnie poruszany na forum temat).
  • Helpful post
    #2
    szwagros
    Level 33  
    Sprawdziłeś chociaż czy sonda oscyluje czy pokazuje cały czas bogato?
  • #3
    hikarrim733
    Level 7  
    Na załączonym filmie widać pracę sondy.
  • Helpful post
    #4
    enhanced
    Level 43  
    Ile przejechane na gazie (na reduktorze)?
    Filtry powietrza/gazu wymieniane?

    Auto chodzi /odpala poprawnie? Ma moc wg benzyny czy jest słabsze?
    Jakie odcinki robisz?
    Tankujesz gaz do pełna czyli wyjeżdzasz do zera?

    Na benzynie wiesz jakie masz spalanie? Bo na nim musi być też w normie żeby się nie okazało że na benzynie też podobnie bierze.
  • #5
    hikarrim733
    Level 7  
    Filtry reduktor listwa zapłonowa świece wymienione tysiak temu teraz właśnie sprawdzam ile na benzynie spali ale na moje oko to z 12-13 spali gaz tankuje do pełna. Dostałem podpowiedź żeby zrobić zwężenie na przewodnie reduktor krokowy z 19 na 12 ale żadnej różnicy na gazie niema. Czasami przy ruszaniu ma takiego muła że próbuje wejść na obroty ale strasznie ciężko tak jakby zalewało go i gaśnie.
  • #7
    hikarrim733
    Level 7  
    Wymiana bo gazowników twierdził że reduktor nieszczelny i temu palił 26 po wymianie i regulacji palił 22 teraz ustawiłem to pali 20 ale autko zachowuje się tak samo ale ten muł przy ruszaniu nie przeszkadza wystarczy że dodam więcej gazu i idzie normalnie tylko czasem złapie zawieche tak jakby zalało go i musze czekać aż gaz odparuje żeby odpalić
  • #9
    hikarrim733
    Level 7  
    Po 3tys normalnie się kreci. A temperatury może temu że nie mam czujnika temperatury który decyduje o przełączeniu na gaz.
  • #10
    hikarrim733
    Level 7  
    A jeszcze ta miedziana śruba od podciśnienia jest całkiem zakręcono bo gazownik i typek z forum mówili żeby zakręcić bo się nigdy nie wyreguluje. I EGR mam padnięty w pozycji zamkniętej czyli silnik nie jest wypełniany spalinami ale niby mały wpływ to ma. Za 2/3tygodnie będę miał sprawny jak z gwarancji wróci.
  • #11
    enhanced
    Level 43  
    Przyspieszanie i CUToff bym wyłączył narazie choć ja tego w ogóle nie stostuje w tym bardziej cutoffa.

    W ostatnie zakładce zakres min/max bym ustawił +/- 10 od bazowego. Przejechał się i powinno go zamulać pod obciążeniem.

    Bazowy można by podnieść na 80-90 i powyższe ustawienia jak wyżej +-10.

    Szukałbym nieszczelności. Skoro auto jako tako chodzi to raczej gaz idzie gdzieś poza spalaniem - inaczej raczej powinnien na bogato chodzić non stop. Ale to wszystko byś właśnie attuatorem ustawił.

    Reduktor jest gorący/ ciepły? Przewody wchodzące/wychodzące też gorące?

    jak tam z trasami ? długie/krótkie czy milion odpaleń na dzień? :)
  • #12
    hikarrim733
    Level 7  
    Znaczy trasy różne raz długie raz krótkie wiadomo odpalam na benzynie nagrzeje się to na gaz przełączam. A w trasie też spalanie wynosi 19-20l
    Dodano po 3 [minuty]:
    Czyli jak tam jest minimalne i maksymalne otwarcie to ile tam ustawić? 100/40
  • #14
    hikarrim733
    Level 7  
    Może źle pytanie zadałem tylko nie bardzo wiem który to bazowy minimalny czy maksymalny górny czy dolny
  • #16
    hikarrim733
    Level 7  
    Dobra ustawilem 100/80 Silnik zaczal przygasac wiec podregulowałem na reduktorze oto efekt:

    Link do filmu: www.youtube.com/watch?v=QhgOpQitODY
  • #17
    hikarrim733
    Level 7  
    Zrobiłem dolot i wyregulował en narazie chodzi