Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R 420 2010r HPI adblue - Dziwny dźwięk silnika film w załączniku

golf19tdi 02 Feb 2019 10:00 13908 54
  • #31
    kamcio_20
    Level 16  
    Jezeli faktycznie jest takie spalanie to jest wzor scania chyba za mowisz o spalaniu z komputera to juz inna bajka przy takim spalaniu nic bym nie dotykal bo mozesz zrobic gorzej tu chopakom spalanie zaczyna sie od 35 w gore

    Dodano po 3 [minuty]:

    Apropo przebiegu to 800 na scanie to tak jak 400 na iveco
  • #32
    pawelek525
    Level 8  
    Nie spalanie z dystrybutorem liczone Ale praca silnika jest lipna motor kuleje cewki paliwowe były już reanimowane w prawdzie sam tego nie robiłem a wtryski jak sprawdzić bo komp jest mało dokładny masz na to jakiś manualny sposób
  • #33
    kamcio_20
    Level 16  
    Wtryski trzeba wyjac rozebrac i wyczyscic zobaczysz tam taki nagar sie zbiera i kanaly sie zatykaja
  • #34
    pawelek525
    Level 8  
    I to może powodować że na wyższych obrotach nie dostaje paliwa na któryś garnek dlatego te ,,dudnienie" objedzie ten tydzień i się za nią wezmę w sobotę jak ją ogarnę dam znać zawory i pompki ustawione czepie się na początek tych(cewek) zrobię tak jak opisałes może to one nie trzymają ciśnienia i dlatego też wypadają zapłony mam jeszcze Scanie na pde i tamte tylko mruczą a tą jak słyszę to flaki mnie bolą tylko dziwi ona wszystkich z kim rozmawiam że mało pali ale sam ją tankuje i tyle wychodzi zegar bije dobrze km
  • #35
    kamcio_20
    Level 16  
    Na moje oko na wolnych obrotach dostaje mala dawke i moze troche brakowac tzn kiedy we wtrysku sa zabite powroty to dany cylinder doataje wiecej paliwa niz chce komputer a ze komputer rownowazy prace cylindrow to odejmuje mu paliwa to tak ze na tym przykladowym tloku wypada praca on przesuwa sie szybciej niz pozostale i komputer to widzi zmniejszy dawke a za chwile przy nastepnej pracy tego paliwa juz brakuje i zaczyna przerywac czy poprostu inaczej pracowac przez chwile i z tad te twoje wrazenia no ja tak to rozumiem ale jak naprawde tak malo pali to ja bym nie ruszal nic same uszczelki na wttyski 600 pln ok godziny musisz poswiecic na wtrysk jak masz dorobione narzedzia i wiesz gdzie szukac a jak pobremoncie bdzie chodzic pieknie a spalenie bedzie 40 ja bym nic nie ruszal ...
  • #36
    pawelek525
    Level 8  
    Sprawdzę jeszcze raz te cewki bo nie daje mi ona spokoju wcześniej chodziła pięknie tylko ćwierkała Ale wczoraj jeszcze ją odpaliłem i wsłuchiwalem się i jak dla mnie to coś ją boli na przodzie i zauważyłem że chodzi równo i po chwili słychać tak jakby zagdakał uspokoi się i za parę sekund albo minutę znów i jest to ewidentnie słyszalne na 123 garkach nawet jak soje z przodu auta to słychać jak cwierka i takie klek klek i spokój i za jakiś czas znów tak jakbym zaplon był za wcześnie i dostawał by ten gar w łep dlatego tak słychać w kabinie te dudnienie a
  • #37
    kamcio_20
    Level 16  
    A kto regenerowal te cewki i co tam robil
  • #38
    pawelek525
    Level 8  
    Kolega mi je sprawdzał noi jedna była rozkrecona poskladal założyłem no niby trochę lepiej ale zacząłem sam się tym interesować i z tego co wyczytałem co tu na elektrodzie to nic trudnego A jeśli ona chodzi równo i co jakiś czas zaklekocze i się pogubi w pracy i tak co jakiś czas to po mojemu z tego co wyczytałem pada na cewki klekot to przez kąt wyprzedzenia zapłonu więc pewnie ta franca robi mnie w konia zjedzie mi ta scania na sobotę to jej nie popuszcze dam znać jak ją ogarnę
  • #39
    kamcio_20
    Level 16  
    Tylko jak cewkni nie trzymaja to powinna przepalac paliwo a jak piszesz ze na pelno wychodzi 29 to nowa chyba tyle by palila albo kiero kilometrow dopisuje i wynik wychodzi dobry
  • #40
    pawelek525
    Level 8  
    Witam kamcio scania żyje 2 pompowtryski były padniete jeden na wolnych obrotach ją gubil a drugi przy 1500 nie pracował
  • #41
    kamcio_20
    Level 16  
    Opowiedz cos wiecej tu nam na forum jak stwierdziles ze nie chodza te pompki nie wiem jak reszta ale mnie to interesuje bo kazde info jest na wage zlota odnosnie hpi ....
  • #42
    pawelek525
    Level 8  
    Na zimnym silniku po odpaleniu bez kolektora wydechowego przykapcala z dwóch dziur przelozylem pompki na inne gary zamienilem miejscami i kopcenie poszlo za wtryskami a jak się rozgrzala to przy 1400-1600 sadzila ogniem z tych 2 garów takim żółtym A z pozostałych szedł taki niebieski ogień i tak nie regularnie podkapcaly czarnym dymem te dwa wyjolem wsadzilem nowe 2 i powtórka z rozrywki i zaczęła równo chodzić i jak na chali zgasilem światło to z 6 niebiesko i kierowca mówi że tak to ona już dawno nie szła

    Dodano po 10 [minuty]:

    Zobaczymy jak będzie spalac ale ona w rękach tego kiero zepsuta spalała bardzo dobrze moc ma faktycznie bo zapielem jej naczepę zał.do bulu i się wsciekala z tym że ona była podkrecona na 480 albo na 500
  • #43
    kamcio_20
    Level 16  
    Robilem kiedys podobny zabieg tylko o mnie ze wszystkich dawalo i dymem i ogniem ogolnie fajny widok
  • #44
    R.grzesiak
    Level 8  
    Moje 3 grosze na temat cewek i ich polerowania, jak ktoś chce to zrobić uczciwie to potrzebujesz LUPY tam dopiero widać rozmiar przypalenia. Ja stosuje papier 2000 + pasta, dopiero po uzyskaniu gładzi na połysk, I to jest cewka bez zawarcia. Tam mamy tylko 3 powierzchnię do polerki ,zostawiamy te z chomowaniem!!!!!Inaczej trzpień na złom.I dobra rada z rynku wtórnego,jak cewka ma grzebanie na czole,gdzie był klej (takie małe koleczko) proszę nie kupować,to nie sposób ustawic
  • #45
    kamcio_20
    Level 16  
    Z ktorej bajki kolego jestes ???
  • #46
    R.grzesiak
    Level 8  
    A o co chodzi,bo takim skrótem piszesz,że nie wiem....jasno panie,jasno
  • #47
    kamcio_20
    Level 16  
    Troche pozno piszesz o tym a my juz pisalismy tu o tym wczesniej a jescze jakbys zdradzil swoja metode ustawiania cewek to bylo by cos konkretnego
  • #48
    R.grzesiak
    Level 8  
    Fajny temat i super wskazówki tutaj znalazłem. Chciałem tylko ludzi uświadomić,że samo czyszczenie rdzenia to nic trudnego ALE trzeba wiedzieć jak i gdzie,bo osobiście widziałem i słyszałem co się dzieje z motorem,po zpartaczeniu tej czynności. Jestem pod wrażeniem dla Ciebie z ta listwa do testów. Wiedzmiałem,że to da się robić,ale jakoś nigdy się nie odwazylem U Siebie. Nie ma o tym nic,nikt nie wie,ktoś mi o tym wspomniał,"że my tu mamy taką tabelę to regulacji" na moją odpowiedź to może...zapadła cisza. Pisałeś o wtryskach,że też działasz,jak chcesz to mam schemat napraw z Multi. Bo to dobrze zrobić to jeszcze lepsza sztuka. I mało który warsztat to potrafi. Ja nie mam odwagi w tym temacie, ograniczam się do .wymiany uszczelnień jak poszly. A jak sprawdzam: kolektor dolotowy odstawic,sa te 3 dziury,mówią na to bałwanek myszka miki(uszczelki) i zakręcić na sucho motorem,tam gdzie paliwo idzie tam poszły na 100%. Dużo roboty i kosztów ale pewne. Pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    Chodzi o paliwo z tej środkowej dziury!!!!
  • #49
    kamcio_20
    Level 16  
    Szkoda tylko ze tak pozno sie dzieje cos na ten temat bo hpi juz sie koncza a wiekszosc tych co zostalo to slabe egzemplaze
  • #50
    R.grzesiak
    Level 8  
    Wyjoles mi to z ust, tak samo było z serią 4. Wielkie tajemnice a teraz stoją po krzakach
  • #51
    Turlinski
    Level 3  
    Witam. Można wiedzieć o jaki wyciek chodzi jak odsuniemy kolektory dolotowe. wyciek ropy na pompowtryskiwaczach czy na tych balwankach. I co powoduje ten wyciek co za usterka.
  • #52
    Chavez
    Level 25  
    Uszczelki kolektora paliwowego tzw. bałwanki. Uszczelki twardnieją z czasem i tracą swoją elastyczność.
  • #53
    R.grzesiak
    Level 8  
    Sam sobie odpowiedziałeś na 2 pytania.1 paliwo cieknie spod listwy kolega pięknie napisał ciekna bałwanki,pamiętać że jak już montujesz kolektor sruby ściągasz od tylu silnika do przodu 2 jeżeli paliwo wychodzi spod tego balwana(cześć srodkowa) a przekrecisz motorem na sucho to na 100% poszły uszczelnienia pompowtrysku. I tak 6 razy.lub v8 Ropa miesza się z olejem.Jest to metoda pewna choć kosztowna i robotochlonna,ale z drugiej strony w scani za te gumy że złota chcą 100 za wtrysk
  • #54
    runiaczek1
    Level 1  
    kamcio_20 wrote:
    Witam teraz 5 gr odemnie tzw cewki w hpi rozbieram tak jak kolega na zdjeciach jezeli nie sa rozkrecone to ok w tych trzpieniach co sa motylki jest taka mala okragla blaszka na niej wlasnie odznacza sie to koleczko i szlifujemy to najpierw papier na wode 600 potem 1000 i na koncu polerka pasta polerska kiedy juz to jest zrobione skladamy zaworek do kupy teraz trzeba go ustawic bo w srodku w elemencie elektrycznym jest sprezyna dociskowa ktora po przebiegu minimalnie sie skraca czy sciska jak kto woli i scania na komputerze pali duzo mniej niz faktycznie czyli paliwo przedostaje sie przez nieszczelna cewke a silnik czyli komputer chcac utrzmac rownomierna prace silnika zmniejsza dawke paliwa i z tad te roznice ale to akurat najmnieszy problem bo sa granice regulacji i kiedy juz sie skoncza silnik zaczyna dziwnie pracowac slychac tak jakby zaplon byl nie zawsze w tym momencie ktorym powinien byc silnik zaczyna drzec mozna to zauwazyc jeszcze po odpaleniu silnika ze przez moment nie chodzi rowno scania wyrownuje cisnienie tylko ze taki temat moze miec miejsce tylko po dlugim postoju po nocy czy po palzie w ciagu dnia nie powinno miec to miejsca jezeli jest cos takiego to cewka jest nieszczelna wiec tak dorobilem sobie adapter do cewki tak jakby kawalek tej malej listwy paliwowej podlaczylem to z pompka do sprawdzania koncowek wtryskow i pompuje w cewke paliwo patrzac kiedy zaczyna puszczac paliwo niektore cewki puszczaja juz przy 8 barach a w ukladzie jest fizycznie ok 14 15 barow patrzac na cewki tak jak sa przykrecone do silnika widzimy takie kolka wystajace to jest klej ktorym fabryka po ustawieniu zablokowala sruby w srodku cewek ten klej trzeba wydlubac i mozemy regulowac czyli wkrecac do srodka te sruby na ampul fabrycznie u mnie bylo jedna cewka 2.3 mm a druga 2.2 mm wkrecajac te sruby ustawian na 28 30 barow zeby cewki trzymaly a akurat te 30 barow bo mialem mozliwosc sprawdzenia cewki z innej scani ktora chodzila pieknie malo palila i dobrze wkrecla sie na obroty po takich moich ustawieniach auto mniej pali mniej bierze adblue jezeli jest i dziala silnik rowno pracuje sa to tylko moje osobiste doswiadczenia nie poparte zadna wiedza ksiazkowo bo ksiazek do hpi czy isx nie ma serwis tez nic nie wie lub nie chce powiedziec jezeli kogos zainteresowala moja odpowiedz to prosze pytac gdzies mam zdjecia jak to wyglada wtryski tez rozbieralem na tzw imadle jakby kogos to interesowalo
    Witam można do ciebie jakiś namiar tel. Mam parę pytan
  • #55
    golf19tdi
    Level 11  
    Witam
    Można prosić o jakiś kontakt
    Czy była by możliwość podjechać i ustawić cewki ?😀





    kamcio_20 wrote:


    Scania R 420 2010r HPI adblue - Dziwny dźwięk silnika film w załączniku Scania R 420 2010r HPI adblue - Dziwny dźwięk silnika film w załączniku Scania R 420 2010r HPI adblue - Dziwny dźwięk silnika film w załączniku