Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 420 2010r HPI adblue - Dziwny dźwięk silnika film w załączniku

25 Mar 2018 14:39 5658 52
  • Poziom 10  
    witam
    Słyszę dziwny metaliczny dźwięk z silnika coś jak rolka lub napinacz. Zostało to wymienione dźwięk pozostał najbardziej słychać obok filtra paliwa pompy paliwa cewek i czerwonego zaworu. Dźwięk ten może się nosić wiec chyba niema co się sugerować w załączniku filmik. Mam jeszcze podejrzenia na pompę wody chcę ją profilaktycznie wymienić, aczkolwiek uważam ze jest ok. Na drugim filmie jak z chodzi z obrotów chwilowo nie słychać tego "ćwierkania" . Auto świeżo kupione wiec nie wiem od kiedy tak jest. Ciekawostką jest to , iż drugie auto identyczne robi tak samo.



    i




    Z góry dzięki za pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 32  
    A zawory i pompy regulowałeś?
  • Poziom 10  
    Tak były regulowane.
  • Poziom 19  
    Witam
    Takie specyficzne "ćwierkanie" przy schodzeniu z obrotów to dźwięk zaworów paliwowych (potocznie nazywanych cewkami) nie wiem czy o to ci chodzi, ale jeśli tak to jest to normalne zachowanie w hpi.
  • Poziom 19  
    Tak jak napisał mariomalinie, te typy tak mają i to jest ich naturalny dźwięk.
  • Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź
    Słuchałem inne 420 i fakt słychać delikatnie bardzo podobny dźwięk tylko ,że w tym aucie jest to dość głośne.
    Jeszcze się zastanawiam może magik mechanik źle ustawił zawory i wtryski (warto jechać na serwis scania ustawić ). Już sam nie wiem
  • Poziom 19  
    Możesz jeszcze rozebrać zawory paliwowe i sprawdzic czy się nie zacinają i czy rdzenie nie są porozkręcane.
  • Poziom 10  
    Rozkręcałem są czyste i chodzą dość gładko. Proszę podpowiedz co tam się rozkręca na małego torxa bo albo mam słaby wzrok albo czegoś brakuje :roll:
    czy to jest gdzieś na tym motylku z tym czepieniem ?
  • Poziom 19  
    golf19tdi napisał:
    Proszę podpowiedz co tam się rozkręca ?


    Często zdarza się że rozkręca się właśnie ten element który jest wewnątrz zaworu. Ta blaszka ma otwór i przez nią skręcone są ze sobą dwa trzpienie z obu stron.
  • Poziom 12  
    Witam,
    Dołączam się do prośby o wytłumaczenie jak fachowo wyczyścić i skręcić rozkręcone cewki. Na forum jest wielu specjalistów, którzy układ paliwowy HPI mają w jednym palcu, więc bardzo bym prosił o podzielenie się wiedzą w miarę możliwości.
    Pozdrawiam i dziękuję.
  • Poziom 19  
    Witam
    Rozkręca się ten element który trzymasz w dłoni. Złap palcami za te wystające z blaszki okrągłe elementy i spróbuj rozkręcić. Jeśli się nie da to znaczy że jest w porządku. Jeśli się rozkręci to musisz to skręcic (delikatnie bo łatwo urwać gwint) Co do czyszczenia to po prostu element który jest w dłoni kolegi musi bez oporu wchodzić w tą czarną cześć zaworu. Jeeśli choć trochę stawia opór to trzeba go delikatnie potraktować papierem wodnym (może być p1000 lub drobniejszy) Oczywiście należy zachować bezwzględną czystość podczas całej procedury.
  • Poziom 1  
    Witam problem został rozwiązany?
  • Poziom 10  
    witam
    niestety nie!
    ten dziwny dźwięk cały czas w jednym i drugim aucie
  • Poziom 30  
    Chodzi Ci o to takie ,,ćwierkanie" które jest najbardziej słyszalne na wolnych obrotach.
  • Poziom 10  
    Dokładnie tak !
    Dzieje się tak w dwóch autach z tego samego rocznika
  • Poziom 30  
    To się ciesz że tak ,,ćwierka" to jest normalna praca zdrowego HPI.Jak nie ćwierka to wtedy to wtedy pojawiają się problemy w tym układzie paliwowym.Taki odgłos generują cewki kąta i dawki paliwa.
  • Poziom 10  
    ok
    A porównując do innych scani 420 rocznikowo i przebiegiem sporo mniejszym lub podobnym.
    Wszystkie podobnie ćwierkają tylko w tych dwóch modelach jest to bardzo bardzo wyraźnie słychać
    Wiec im głośniej tym lepiej :lol:
  • Poziom 30  
    Po prostu zdrowy ,,klank":-)
  • Poziom 15  
    Witam teraz 5 gr odemnie tzw cewki w hpi rozbieram tak jak kolega na zdjeciach jezeli nie sa rozkrecone to ok w tych trzpieniach co sa motylki jest taka mala okragla blaszka na niej wlasnie odznacza sie to koleczko i szlifujemy to najpierw papier na wode 600 potem 1000 i na koncu polerka pasta polerska kiedy juz to jest zrobione skladamy zaworek do kupy teraz trzeba go ustawic bo w srodku w elemencie elektrycznym jest sprezyna dociskowa ktora po przebiegu minimalnie sie skraca czy sciska jak kto woli i scania na komputerze pali duzo mniej niz faktycznie czyli paliwo przedostaje sie przez nieszczelna cewke a silnik czyli komputer chcac utrzmac rownomierna prace silnika zmniejsza dawke paliwa i z tad te roznice ale to akurat najmnieszy problem bo sa granice regulacji i kiedy juz sie skoncza silnik zaczyna dziwnie pracowac slychac tak jakby zaplon byl nie zawsze w tym momencie ktorym powinien byc silnik zaczyna drzec mozna to zauwazyc jeszcze po odpaleniu silnika ze przez moment nie chodzi rowno scania wyrownuje cisnienie tylko ze taki temat moze miec miejsce tylko po dlugim postoju po nocy czy po palzie w ciagu dnia nie powinno miec to miejsca jezeli jest cos takiego to cewka jest nieszczelna wiec tak dorobilem sobie adapter do cewki tak jakby kawalek tej malej listwy paliwowej podlaczylem to z pompka do sprawdzania koncowek wtryskow i pompuje w cewke paliwo patrzac kiedy zaczyna puszczac paliwo niektore cewki puszczaja juz przy 8 barach a w ukladzie jest fizycznie ok 14 15 barow patrzac na cewki tak jak sa przykrecone do silnika widzimy takie kolka wystajace to jest klej ktorym fabryka po ustawieniu zablokowala sruby w srodku cewek ten klej trzeba wydlubac i mozemy regulowac czyli wkrecac do srodka te sruby na ampul fabrycznie u mnie bylo jedna cewka 2.3 mm a druga 2.2 mm wkrecajac te sruby ustawian na 28 30 barow zeby cewki trzymaly a akurat te 30 barow bo mialem mozliwosc sprawdzenia cewki z innej scani ktora chodzila pieknie malo palila i dobrze wkrecla sie na obroty po takich moich ustawieniach auto mniej pali mniej bierze adblue jezeli jest i dziala silnik rowno pracuje sa to tylko moje osobiste doswiadczenia nie poparte zadna wiedza ksiazkowo bo ksiazek do hpi czy isx nie ma serwis tez nic nie wie lub nie chce powiedziec jezeli kogos zainteresowala moja odpowiedz to prosze pytac gdzies mam zdjecia jak to wyglada wtryski tez rozbieralem na tzw imadle jakby kogos to interesowalo pozdrawiam

    Moderowany przez ArturAVS:

    Trzymaj się zasad pisowni, za taki bełkot powinno być ostrzeżenie.

  • Poziom 7  
    Jeśli mógłbyś to pokaż na zdjęciach ten dorobiony adapter
  • Poziom 2  
    A powiedz, jak jest rozkręcona i się wyrobi z czasem, to tą śrubą co jest zalakowana ustawimy że bedzie chodzić jak dawniej?

    Dodano po 1 [minuty]:

    bo mechonior mój od razu mówi że trzeba nową..
  • Poziom 15  
    Ja osobiscie skrecalem i tam ten motylkek trzeba wyrownac bo napewno sie tak przypalil po brzegach i te blaszki w cewce poprostu zeby bylo gladkie .... U mnie ta cewka chodzi dalej od nowosci jakies 1.4mln po skreceniu z 300 moze 400 tys
  • Poziom 2  
    a tak na "oko" da rade wkręcić tą śrubkę zalakowaną? Wiesz może ile obrotów wkręcić albo wg. innych obserwcji?
  • Poziom 15  
    Na oko to zapal brykę i wkręcaj do tąd aż zacznie przerywać i wykręć jeden obrót.
  • Poziom 2  
    Ok dzięki na informacje.

    Dodano po 19 [minuty]:

    I niema znaczenia która cewka, czy to od kąta wtrysku czy od dawki, tak samo się ustawia?
  • Poziom 6  
    kamcio_20 napisał:
    Na oko to zapal brykę i wkręcaj do tąd aż zacznie przerywać i wykręć jeden obrót.


    Kamcio mam pytanie odnośnie tzw cewek czy te ciśnienie ustawiasz na cewce kąta i dawki tak samo i czy na słuch już robiłeś takie zabiegi ?
  • Poziom 15  
    Robilem rozne zabiegi to co tu wszystko opisuje to tylo moje doswiadczenia jak przy dodawaniu gazu nie slychac takiego klekotu to mie ruszaj kata. Jezeli klekocze to wkrecaj az zacznie dymic na bialo to wykrec obrot musisz znalezc zloty srodek miedzy tym klekotem a tym dymieniem... Dawke tak samo wkrcaj az zacznie przerywac i wroc po obrocie warto by bylo zajrzec do srodka w jakim sa stamie pisalem wczrdniej o tym jak wtryski nie byly czyszczone to efekt bedzie polowiczny. A tak w ogole to co sie dzieje ze czegos szukasz
  • Poziom 6  
    Walczę z tą francą już od miesiąca spalanie w normie 10t w te i nazat w 26,5 lekko- Do bulu 29l. Po kraju tyle że motor kuleje gubi prace na wolnych obrotach i jak przekroczy 1250 obr. To słychać takie dudnienie i zaczyna się tarmosić słychać jak by jeden gar przestawal pracować ale pod obciążeniem w przedziale od 1050-1200 praca silnika jest równa ciągnie i nawet nie dygnie tylko turbo słychać dymu też nie zauważyłem motor raczej w dobrej kondycji nie pobiera oleju no trochę przebieg 826000 Na tą chwilę

    Dodano po 3 [minuty]:

    Walczę z tą francą już od miesiąca spalanie w normie 10t w te i nazat w 26,5 lekko- Do bulu 29l. Po kraju tyle że motor kuleje gubi prace na wolnych obrotach i jak przekroczy 1250 obr. To słychać takie dudnienie i zaczyna się tarmosić słychać jak by jeden gar przestawal pracować ale pod obciążeniem w przedziale od 1050-1200 praca silnika jest równa ciągnie i nawet nie dygnie tylko turbo słychać dymu też nie zauważyłem motor raczej w dobrej kondycji nie pobiera oleju no trochę przebieg 826000 Na tą chwilę