Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Altus 140 po modyfikacji.

Fred_01 23 Sie 2018 11:54 6528 69
  • #61 23 Sie 2018 11:54
    arturavs
    Poziom 39  

    Fred_01 napisał:
    magnetofonie, trochę przerobionym i nie zastanawiam się jakiej jakości zastosowali tam dekoder.


    O jakich kodekach kolega pisze? W analogowym decku?

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • #62 24 Sie 2018 23:22
    Fred_01
    Poziom 10  

    Fakt, magnetofon analogowy, ale jedna kaseta została poświęcona pod czytnik USB. Dołożyłem po prostu dekoder, a w kasecie, jak widać na zdjęciach, zamontowałem wyświetlacz, odbiornik pilota i złącze USB, reszta siedzi w środku. Otwieram, wkładam pendriva i zamykam. Gra aż miło. Do tego oryginalna obudowa. Wykorzystałem magnetofon, z którego praktycznie nie korzystam.
    Na zdjęciu wspomniany dekoder.
    Altus 140 po modyfikacji.

  • #63 26 Sie 2018 15:00
    djfarad02
    Poziom 17  

    Z moich obserwacji wynika, że mp3 320kbps zakodowane dobrym kodekiem jest rozróżnialne od WAV ale dość trudno i na pewno nie na każdym materiale. Udało mi się usłyszeć zniekształcenia jedynie w przypadku nagrań elektronicznych z bardzo mocno "wykręconymi" transjentami na śladach syntetycznej perkusji. Wyjątkowo krótkie ataki tych elementów aranżacji są nieco rozmyte w mp3 - daje o sobie znać ograniczona rozdzielczość czasowa formatu. Żeby to było zauważalne, głośnik wysokotonowy musi być wyższych lotów.
    Jednak, dla zwykłej przyjemności słuchania muzyki, uważam format mp3 za wystarczający w znakomitej większości przypadków. Nie zmienia to faktu, iż jest to kompresja przestarzała - dzisiaj są lepiej brzmiące (mniej stratne) kodeki dla tej samej szybkości strumienia bitowego.

  • #64 27 Sie 2018 20:40
    Fred_01
    Poziom 10  

    Tak jak wspomniałem wcześniej, dla posłuchania jakichś składanek mp3 w zupełności wystarcza. Nie ma sensu zastanawiać się nad jakością dźwięku wtedy, kiedy tylko chce zobaczyć które utwory są warte uwagi. Przecież mp3 320 kb/s jest na tyle dobra, że trudno jest zauważyć zniekształcenia wprowadzane podczas kompresowania. Oczywiście dobry album lubię mieć w dobrej jakości, np flac, jeśli nie mam takiej możliwości to sięgam po płytkę.
    Wrócę jeszcze do tematu zakresu słyszalnych częstotliwości przez ludzkie ucho. To normalne, że z wiekiem spada zakres wysokich. Nie pamiętam jak słyszałem 20 lat temu, wtedy nie zastanawiałem się nad tym. Teraz minęło trochę latek, ale jeśli mam okazję posłuchać utworów, które zawierają naprawdę wysokie soprany, to aż miło. Nadal je słyszę. Inaczej jest jak się słucha tylko sinusa, powyżej 15kHz ciężko powiedzieć czy jeszcze słychać czy już nie. Mam takie utwory, płyty, aż miło jak to brzmi, i wcale nie potrzeba głośników za kilka tysi PLN :-)

  • #65 05 Gru 2018 14:15
    matric
    Poziom 10  

    Witam
    Chciałem się podpiąć pod temat:

    Mam Altusy 140 i problem z zwrotnicami. Najpierw myślałem o wymianie kondensatorów później znalazłem konstrukcje alt-18.
    Kolega zakładający temat konstruował alt-18.
    Strona konstruktora Alt18
    Są tu też wyniki z pomiarów dla zainteresowanych.

    Cewki o jakich Ω użyłeś ?
    Strona Polink

    Kolejną rzeczą nad którą się zastanawiałem to włożenie zbudowanie zwrotnic od altonów lub midletonow 110.

    Myślałem też o zakupie gotowych zwrotnic np tych Zwrotnice nie za drogie

    Ponieważ strona tonsila ma troszkę chore ceny za zwrotnice które są moim zdaniem bardzo kiepskie a do tego bardzo drogie Tonsil zwrotnica

    Prosiłbym o poradę co najlepiej zrobić.
    Dodatkowo mam pomysł założenia GDWK równolegle do GDWT bez zmian na zwrotnicy.

  • #66 05 Gru 2018 14:28
    arturavs
    Poziom 39  

    matric napisał:
    Ponieważ strona tonsila ma troszkę chore ceny za zwrotnice które są moim zdaniem bardzo kiepskie a do tego bardzo drogie


    Przecież schemat i wartości elementów są dostępne, możesz sam zrobić zwrotnice.

    matric napisał:
    Dodatkowo mam pomysł założenia GDWK równolegle do GDWT bez zmian na zwrotnicy.


    Pomysł nieco poroniony.

  • #67 06 Gru 2018 00:21
    matric
    Poziom 10  

    Tak co do cewek masz racje , nie zauważyłem akapitu o grubości drutu i stad pojawiło się pytanie o rezystancje cewek.
    Czemu poroniony ? W moich altonach 110 miałem tak zrobione i efekt był niesamowity.
    Ale nie jestem przeciwko tylko mi wytłumacz co z tego złego wyniknie. Głośnik jest zasilony przez kondensator jeden czy nawet dwa na zwrotnicy fabrycznej.

    Drugą opcją jest wymiana gdwt na gdwk

  • #68 06 Gru 2018 02:06
    cefaloid
    Poziom 30  

    matric napisał:
    Czemu poroniony ? W moich altonach 110 miałem tak zrobione i efekt był niesamowity.


    Zależy co masz na myśli.
    Jeśli chcesz by muzyka bum-cyk bum-cyk bum-cyk brzmiała po modyfikacji jako bum-cyk bum-cyk bum-cyk to takie dokładanie głośników zapewni ów pożądany efekt.


    Jeśli chcesz by muzyka była odtwarzana w sposób możliwie mało zdeformowany to pomysł jest poroniony. Już jeden głośnik wysokotonowy ma wyższą skuteczność niż pozostałe i trzeba go sciszać rezystorem... To po co dwa? Pominę efekty fazowe między dwoma wysokotonowymi które z racji na krótką długość fali dźwiękowej dałyby mocno popalić.

  • #69 06 Gru 2018 13:43
    matric
    Poziom 10  

    Czyli tylko wymiana tuby na kopułkę. Przekonałeś mnie. Mam za małe pomieszczenie jak na tubkę.

  • #70 06 Gru 2018 17:09
    cefaloid
    Poziom 30  

    Tu nawet nie chodzi o wielkość pomieszczenia tylko niską kulturę pracy głośnika tubowego i wąski kąt promieniowania. Wielkość pomieszczenia ma znaczenie dla basu. Wymiana na kopułkę spowoduje wyrównanie charakterystyk i nieco ładniejszy dźwięk.