Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT IBIZA II FL - Wentylatory chłodnicy Climatronik

25 Mar 2018 17:19 2415 12
  • Poziom 3  
    Witam! Panowie problem jest tego typu że na włączonej klimatyzacji topi się gniazdo bezpiecznika. Byłem u elektryka cwaniaczek zrobił obejście zamontował inny bezpiecznik grubsze kable ale i tak plastik bezpiecznika jest bardzo gorący i nie idzie aż go dotknąć. Ewidentnie problem nie został rozwiązany , a zrobił tylko obejście żeby dalej nie topiła się główna skrzynka bezpieczników co jest na akumulatorze. Wiem że bezpiecznik jest odpowiedzialny za wentylatory bo pierwsze 2 w skrzynce to chyba ABS .? Jak odepnę wentylatory uruchomię klimatyzację to słychać kompresor cyknie i bezpiecznik zimny podłącze wentylatory momentalnie robi się gorący. Kupiłem drugi zestaw wentylatorów podłączyłem nadal to samo.. Na dodatek tylko robi się bezpiecznik mega gorący i kabel w promieniu 1 cm od bezpiecznika reszta jest zimna ..SEAT IBIZA II FL - Wentylatory chłodnicy ClimatronikSEAT IBIZA II FL - Wentylatory chłodnicy Climatronik
  • Poziom 39  
    Jeśli umiesz zrób pomiar prądu w obwodzie wentylatorów i porównaj z wielkością bezpiecznika.
    Jeśli tylko okolice styku się przegrzewają świadczy to o złym styku, za dużej rezystancji styku i wydziela się ciepło. Możesz zmierzyć jaką rezystancję ma gniazdo z bezpiecznikiem.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    driver400 napisał:
    Byłem u elektryka cwaniaczek zrobił obejście zamontował inny bezpiecznik grubsze kable ale i tak plastik bezpiecznika jest bardzo gorący i nie idzie aż go dotknąć. Ewidentnie problem nie został rozwiązany , a zrobił tylko obejście żeby dalej nie topiła się główna skrzynka bezpieczników co jest na akumulatorze. Wiem że bezpiecznik jest odpowiedzialny za wentylatory

    Bezpiecznik założony ma właściwą wartość i się nie przepala? Jeśli 2x tak to wentylatory raczej nie są winne, naprawa powinna polegac na wymianie skrzynki bezpieczników albo tak jak masz zrobione - dołożeniu bezpiecznika na obejściu, tyle że z użyciem właściwego materiału a nie gniazda bezpiecznika za 1zł i cieniutkich przewódów (bezpiecznik jak widzę jest założony 30A). Ponadto przewody nie mają się dyndać w komorze silnika a w miejscach lutowania mają być zaizolowane przed oddaniem auta klientowi, bo straż zwykle zdąża dojechać by dogasić pozostałości pojazdu, sam półkilową gaśnicą wiele nie zdziałasz.
  • Poziom 19  
    Albo słaby styk na bezpieczniku albo za duży prąd płynący przez bezpiecznik mocno go rozgrzewa. Ja bym zmierzył prąd płynący przez ten przewód amperomierzem najlepiej cęgowym i na próbę spróbował przylutować ten bezpiecznik bezpośrednio do przewodów.
    Oczywiście po wykryciu i wyeliminowaniu przyczyny tej usterki wymiana skrzynki bezpieczników obligatoryjna!
  • Poziom 3  
    Panowie skrzynka nowa już leży w garażu tylko nie wiem czy już teraz ją wymienić i wtedy sprawdzić . Bezpiecznik org jest 30A. Tylko dziwi mnie to że stara skrzynka tak się mocno wytopiła. Fakt mechanicy też się nie popisali robiąc to obejście bo aż kuje w oczy ... W garażu mam miernik cyfrowy uniwersalny i w tym momencie mam zmierzyć pobór prądu jaki jest w momencie włączenia AC na tym bezpieczniku ?? Bezpiecznik się nie przepala lecz mówię temperatura panuje wysoka bo po 15 minutach parzy w palce jak się dotyka i obudowa robi się elastyczna więc AC ciągle mam wyłączone no ale idzie lato i aż strach jechać z klimą..
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    driver400 napisał:
    Tylko dziwi mnie to że stara skrzynka tak się mocno wytopiła.


    Słaby styk na bezpieczniku był (przyczyna - być moze bezpiecznk marnej jakości) to sie styki wypaliły.

    driver400 napisał:
    Fakt mechanicy też się nie popisali robiąc to obejście bo aż kuje w oczy


    Nie wiem kto to robił, ale elektrykiem samochodowym niech on się nie nazywa... ;)

    driver400 napisał:
    W garażu mam miernik cyfrowy uniwersalny i w tym momencie mam zmierzyć pobór prądu jaki jest w momencie włączenia AC na tym bezpieczniku ??


    Jak oryginalnie był bezpiecznik 30 A to nie ma sie co bawić w pomiary (miernikiem uniwersalnym zresztą trudno 30A pomierzyć), a instalacja do tych 30A ma być dostosowana, zarówno przewody jak i gniazdo bezpiecznika. jak się zakłada druciki 1mm2 i gniazdo bezpiecznika nadające się góra do radia samochodowego (bezpiecznik 10A) to skutek widzisz.
  • Poziom 3  
    Czyli co na próbę zamontować nową skrzynkę i wtedy sprawdzić ? Jeśli będzie dobrze to zostawić jeśli nadal będzie się grzał wyciągnąć bezpiecznik i jechać do elektryka ale takie który jest elektrykiem a nie amatorem :D
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    driver400 napisał:
    Czyli co na próbę zamontować nową skrzynkę i wtedy sprawdzić ? Jeśli będzie dobrze to zostawić jeśli nadal będzie się grzał wyciągnąć bezpiecznik i jechać do elektryka ale takie który jest elektrykiem a nie amatorem :D


    Ile ten bolid ma lat? Jeśli nie jest tuż po gwarancji to raczej bym dołożył ten bezpiecznik obok w odpowiedniej oprawce bo wymiana całej skrzynki też powinna być zrobiona odpowiednio fachowo, jeśli znów jakiś szewc to będzie robił to kopcić się zacznie w nowej skrzynce w miejscach w których dotąd było wszystko OK, tam płyną prądy o wiele większe niż do wentylatorów klimatyzacji.
  • Poziom 19  
    A czy przypadkiem stara skrzynka nie jest zabrudzona? Wydaje mi się że widzę tłusty brud na zdjęciu. Możliwe że zanieczyszczenia spowodowały słaby kontakt na stykach bezpiecznika i stąd ten problem.
  • Poziom 3  
    Zamontowałem nowa skrzynkę. Bezpiecznik nie jest już tak gorący jak przedtem był ten na obejściu ale mimo to jest letni delikatnie . Więc problem nadal jest..
  • Poziom 3  
    Tak bezpiecznik nowy. Dzisiaj jeszcze sprawdziłem zrobiłem trasę 20 km bezpiecznik jest delikatnie letni. Wyciągając go można spokojnie złapać za piny. Wtedy nie było mowy po 5 minutach żeby go złapać. Zobaczymy co będzie dalej najwyżej jeszcze przychodzi mi do głowy sprawdzenie modułu wentylatorów tego co jest pod podłużnicą przy akumulatorze na dole.