Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Bluescreen po zmianie dysku z HDD ( smierc ) na SSD IRDM

26 Mar 2018 12:23 1812 30
  • Poziom 3  
    Witam.
    Bratu padł laptop wiec szybko zdiagnozowałem,że to dysk. Dysk wymieniłem na dysk SSD IRDM SATA III / SPEED UP 550 MB/s // SPEED UP / 530 MB/s.
    Zainstalowalem czysty win 7 home premium 64 bit. Wszystko przebiegło bez problemu. Oczywiście przy operacji zmiany dysku odrazu wymieniłem też pastę termoprzewodzącą. Zainstalowałem wsztystkie sterowniki. Wszystko poszło bez błędu, bez zagadek i innych rzeczy jak to czasem bywa. Po 1 dniu korzystania z laptopa wyskoczył bluescreen ( brat ogladal wtedy filmiki na yt ), na kolejny dzien kolejny bluescreen ale przy graniu w fortnite.

    Specyfikacja laptopa:
    Lenovo ideapad 100-15IBD
    Intel Core i3 5005U CPU 2,00GHz 2,00 Ghz
    Pamiec ram - 4GB ddr3
    Dysk: SSD IRDM SATA III
    Grafika Nvidia GeForce 920M 1GB

    Dołączam zdjecia 2 bluescreenów.
    Z góry dzieki za pomoc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Do zainstalowania lenovo power management. Do sprawdzenia ramy czy nie posiadają błędów.
  • Poziom 3  
    Tak nowy. Gdy dysk przyszedł na drugi dzień włożyłem go w kieszeń i odpaliłem przez USB aby właśnie sprawdzić go Cristal disk info. Wszystko było ok. Ilość włączen 5 czas pracy 0h. Jak tylko wrócę do domu to zrobię to raz jeszcze i wrzucę tutaj zdjęcie.

    nuda napisał:
    Do zainstalowania lenovo power management. Do sprawdzenia ramy czy nie posiadają błędów.

    Zainstalowałem przed wyjściem lenovo power. Ramy sprawdzę jak tylko wrócę do domu.

    Dodano po 4 [godziny] 24 [minuty]:

    Wrzucam disk info. Test pamieci ram stanął na:
    " Wykonywane przejscie testu 1 z 2: 21% ukończono, ogolny stan testu 10% ukończono. "
  • Poziom 3  
    Test pamieci zrobilem z usb testmemMemtest86, poniewaz ten windowsowy test stanal i nie chcial isc dalej.
    Wrzucam screena i Moje pytanie, czy ten test juz dobiegł konca ? widze,ze caly czas tam sie cos robi i % rosna, dodam,ze test robi sie juz 11h. Moge to juz wylaczyc?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    maxiorm napisał:
    Moge to juz wylaczyc?

    Tak, pamięć OK.

    Albo problem z dyskiem
    Kasek21 napisał:
    To nowy SSD?


    Albo z kontrolerem na płycie.
  • Poziom 3  
    Kasek21 napisał:
    To nowy SSD?


    Cytat:
    Albo z kontrolerem na płycie.


    Dysk jest nowy. Czy moge go jeszcze jakims programem sprawdzic np HD Tune? aby wykluczyc problem samego dysku? A jesli kontroler na plycie to czeka mnie serwis ? Musze dojsc co jest nie tak poniewaz brat wraca w poniedzialek do domu i potem przez telefon ciezko bedzie mu pomoc jesli cos padnie.
  • Admin grupy komputery
    Daj w załączniku pliki mini dmp, z tych BSOD.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Ten BSOD ma tę samą pierwotną przyczynę, co błędy 0x77: dane strony lub jądra nie zostały odnalezione w pamięci wirtualnej (pliku stronicowania). Może się to zdarzyć z powodu niekompatybilności dysku lub sterowników kontrolera albo problemów sprzętowych, takich jak niewłaściwie zakończone urządzenie SCSI, uszkodzone sektory na twardym dysku albo konflikt w BIOS-ie lub oprogramowaniu producenta (firmware) kontrolera dysków.
    Rozwiązanie: Uruchom narzędzie Sprawdź dysk systemu Windows. Jeżeli producent dysku oferuje bardziej dokładne narzędzie, użyj go w celu gruntownego sprawdzenia każdego dysku fizycznego w systemie. Coś na temat sprawdź w BIOSIE czy jest dobrze ustawione.
  • Poziom 3  
    DriverMSG napisał:
    Daj w załączniku pliki mini dmp, z tych BSOD.


    Niestety ale plik które potrzebujesz powinny być w C:\Windows\Minidump a nie ma ich tam.

    Dodano po 28 [minuty]:

    Michalxd1232 napisał:
    Może się to zdarzyć z powodu niekompatybilności dysku lub sterowników kontrolera albo problemów sprzętowych, takich jak niewłaściwie zakończone urządzenie SCSI, uszkodzone sektory na twardym dysku albo konflikt w BIOS-ie lub oprogramowaniu producenta (firmware) kontrolera dysków.
    Rozwiązanie: Uruchom narzędzie Sprawdź dysk systemu Windows. Jeżeli producent dysku oferuje bardziej dokładne narzędzie, użyj go w celu gruntownego sprawdzenia każdego dysku fizycznego w systemie. Coś na temat sprawdź w BIOSIE czy jest dobrze ustawione.


    Dysk własnie sprawdzam tak jak napisałeś. O jakie dokładnie sterowniki chodzi " lub sterowników kontrolera "?
    Zaraz wrzuce tutaj zdjęcia z biosu tylko skoczny sprawdzac dysk. Gdzie moge znalesc log ze sprawdzenia dysku chdsk? Sprawdzam jeszcze HD Tune ' error scan' . A może problemem jest windows 7 ktory zainstalowalem i nie da sie miec najnowszych sterów ? moge zainstalowac win 10 jesli to cos pomoze.

    HD Tune - zadnych bledow w każdej zakładce, czy możemy powiedzieć,że sam ' dysk' jest zdrowy i dobry?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    maxiorm napisał:
    Bios aktualny. Dla win 10 jest aktualizacja dla 7 już nie..


    To ściągnij tą wersję do windows 10 i zainstaluj. Po zainstalowaniu aktualizacji biosu będziesz musiał zmienić ustawienia bios, aby uruchomić windows 7.

    EDIT:
    Jeszcze SATA mode powinieneś mieć na AHCI. Lecz zmiana tego atrybutu może uniemożliwić uruchomienie systemu.
  • Poziom 3  
    nuda napisał:
    maxiorm napisał:
    Bios aktualny. Dla win 10 jest aktualizacja dla 7 już nie..


    To ściągnij tą wersję do windows 10 i zainstaluj. Po zainstalowaniu aktualizacji biosu będziesz musiał zmienić ustawienia bios, aby uruchomić windows 7.

    EDIT:
    Jeszcze SATA mode powinieneś mieć na AHCI. Lecz zmiana tego atrybutu może uniemożliwić uruchomienie systemu.


    Sciagnlem te sterowniki dla win 10, odpalil sie bez problemu. Zminilem rowniez w biosie na ACHCI i tez odpailil sie bez problemu.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    maxiorm napisał:
    nuda napisał:
    maxiorm napisał:
    Bios aktualny. Dla win 10 jest aktualizacja dla 7 już nie..


    To ściągnij tą wersję do windows 10 i zainstaluj. Po zainstalowaniu aktualizacji biosu będziesz musiał zmienić ustawienia bios, aby uruchomić windows 7.

    EDIT:
    Jeszcze SATA mode powinieneś mieć na AHCI. Lecz zmiana tego atrybutu może uniemożliwić uruchomienie systemu.


    Sciagnlem te sterowniki dla win 10, odpalil sie bez problemu. Zminilem rowniez w biosie na ACHCI i tez odpailil sie bez problemu.


    Czyli zaktualizowałeś bios i zmieniłeś na AHCI. To teraz testuj czy będzie wszystko działać jak należy.
  • Admin grupy komputery
    Sprawdź pamięć RAM w programie MemTest.
  • Admin grupy komputery
    Nawet nie doszło do 100% - co to za test?
  • Poziom 3  
    maxiorm napisał:
    Test pamieci zrobilem z usb testmemMemtest86, poniewaz ten windowsowy test stanal i nie chcial isc dalej.
    Wrzucam screena i Moje pytanie, czy ten test juz dobiegł konca ? widze,ze caly czas tam sie cos robi i % rosna, dodam,ze test robi sie juz 11h. Moge to juz wylaczyc?


    Kasek21 napisał:
    maxiorm napisał:
    Moge to juz wylaczyc?

    Tak, pamięć OK.

    Albo problem z dyskiem
    Kasek21 napisał:
    To nowy SSD?


    Albo z kontrolerem na płycie.


    Test pamieci robilem 26.03 czyli 2 dni temu, ten screen jest wlasnie z przed 2 dni, juz ktos proponowal abym go zrobil wiec zrobilem.
  • Admin grupy komputery
    OK - za długi ten temat, nie doczytałem. :D
    Jeśli na dysku nie zapisuje plików dmp, to znaczy, ze system traci dostęp do samego dysku.
    Proponuję jeszcze zaktualizować firmware dysku (jeśli jest) oraz BIOS płyty gł. (laptopa).
  • Poziom 3  
    Firmware tego dysku ssd wyskoczylo,ze ma najnowsze stery. Bios też jest najnowszy jaki mogl byc - to juz bylo w poprzednich postach ze sterami biosu.
  • Admin grupy komputery
    Jakie masz błędy w podglądzie zdarzeń związane z w/w BSOD?
  • Poziom 3  
    SYSTEM:
    (BŁĘDY) Poprzednie zamknięcie systemu przy 19:01:38 na ‎2018-‎03-‎28 było nieoczekiwane.
    szczegoly:
    + System

    - Provider

    [ Name] EventLog

    - EventID 6008

    [ Qualifiers] 32768

    Level 2

    Task 0

    Keywords 0x80000000000000

    - TimeCreated

    [ SystemTime] 2018-03-28T17:05:08.000000000Z

    EventRecordID 6561

    Channel System

    Computer jedrek-Komputer

    Security


    - EventData

    19:01:38
    ‎2018-‎03-‎28


    7567


    E207030003001C00130001002600EF01E207030003001C00110001002600EF013C0000003C000000000000000000000000000000000000000100000000000000


    --------------------------------------------------------------------------------

    Dane binarne:


    W wyrazach

    0000: 000307E2 001C0003 00010013 01EF0026
    0008: 000307E2 001C0003 00010011 01EF0026
    0010: 0000003C 0000003C 00000000 00000000
    0018: 00000000 00000000 00000001 00000000


    W bajtach

    0000: E2 07 03 00 03 00 1C 00 â.......
    0008: 13 00 01 00 26 00 EF 01 ....&.ï.
    0010: E2 07 03 00 03 00 1C 00 â.......
    0018: 11 00 01 00 26 00 EF 01 ....&.ï.
    0020: 3C 00 00 00 3C 00 00 00 <...<...
    0028: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
    0030: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
    0038: 01 00 00 00 00 00 00 00 ........


    (KRYTYCZNE) System został uruchomiony ponownie bez uprzedniego czystego zamknięcia. Przyczyną tego błędu może być fakt, że system przestał odpowiadać, uległ awarii lub nastąpiła nieoczekiwana utrata zasilania.
    Szczegóły:
    + System

    - Provider

    [ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
    [ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

    EventID 41

    Version 2

    Level 1

    Task 63

    Opcode 0

    Keywords 0x8000000000000002

    - TimeCreated

    [ SystemTime] 2018-03-28T17:05:03.184803000Z

    EventRecordID 6565

    Correlation

    - Execution

    [ ProcessID] 4
    [ ThreadID] 8

    Channel System

    Computer jedrek-Komputer

    - Security

    [ UserID] S-1-5-18


    - EventData

    BugcheckCode 0
    BugcheckParameter1 0x0
    BugcheckParameter2 0x0
    BugcheckParameter3 0x0
    BugcheckParameter4 0x0
    SleepInProgress false
    PowerButtonTimestamp 0
    ------------------------------------------------------------------------------
    APLIKACJE:
    Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.
    szczegoly:
    + System

    - Provider

    [ Name] Microsoft-Windows-WMI
    [ Guid] {1edeee53-0afe-4609-b846-d8c0b2075b1f}
    [ EventSourceName] WinMgmt

    - EventID 10

    [ Qualifiers] 49152

    Version 0

    Level 2

    Task 0

    Opcode 0

    Keywords 0x80000000000000

    - TimeCreated

    [ SystemTime] 2018-03-28T17:05:12.000000000Z

    EventRecordID 1691

    Correlation

    - Execution

    [ ProcessID] 0
    [ ThreadID] 0

    Channel Application

    Computer jedrek-Komputer

    Security


    - EventData

    //./root/CIMV2
    SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99
    0x80041003


    Czy na załączonym screenie wszystko jest ustawione jak byc powinno? Dodam,ze folder c/windows/minidump jest pusty
  • Admin grupy komputery
    Te komunikaty mówią tylko o tym, że system nie został poprawnie zamknięty. Brak informacji o powodach błędu.
    Najczęściej jest to wina odcięcia zasilania.

    Sprawdź dokładnie połączenie dysku z płytą gł.
    Zmień opcje zasilania na "Wysoka wydajność" i sprawdź zachowanie systemu.
  • Poziom 3  
    DriverMSG napisał:

    Zmień opcje zasilania na "Wysoka wydajność" i sprawdź zachowanie systemu.


    Tak mam od poczatku ustawione.
    Cytat:

    Sprawdź dokładnie połączenie dysku z płytą gł.


    To rozkrecam i sprawdzam.
    ------------------------------------
    Nic tutaj dziwnego nie widze, dodam,ze w tym laptopie to była 1 wymiana czegokolwiek bo nigdy nic mu sie nie dzialo, tylko ten HDD padl i kupilem bratu SSD. Przedmuchałem to gniazdo wsadziłem jak było. Czekam na blue screena :D

    Dodano po 3 [godziny] 46 [minuty]:

    No i niestety kolejny bluescreen...