Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot 307SW - 1,6 Economy Mode

26 Mar 2018 13:38 4221 31
  • Poziom 38  
    Witam.
    Koledzy auto po postoju przestało odpalać. Economy Mode pojawią się od razu po kluczyku, radio nie działa, klima nie działa, zegary gasną po kilku minutach. Wtryski otwiera bo świece mokre natomiast brak iskry.
    Błędy w BSI tylko od oświetlenia kabiny.
    W sterownika brak błędów, co blokuje przed odpaleniem ?
    W jakim kierunku iść ?
    Każda podpowiedź będzie cenna.
  • Poziom 43  
    Nie było gościa pod maską?
  • Poziom 38  
    Nic nie widać auto normalnie podjechało pod sklep i po powrocie taka akcja, wcześniej widać ze było grzebane bo BSI z plombami pozrywanymi a ECU opisane markerem jednak jeździło.
    Podobno była próba odpalania na przewody więc dopuszczam opcję że ktoś mógł pomylić bieguny, diagnoza z elementami auta jest.
  • Poziom 43  
    A bsi i ecu jakie "widzi" napięcie?
  • Poziom 38  
    Najmniej jak zauważyłem to było 11,5V ale aku naładowane kręci jak szalony i wtedy jest 12V z haczykiem.
    Czy wysypane BSI daje takie objawy ?
    Do diagnozy mam tylko x431
  • Poziom 43  
    No to zmierz miernikiem na BSI jak jest w rzeczywistości.
  • Poziom 38  
    Sprawdzone na tym złączu z dwoma grubymi przewodami i jest tam napięcie akumulatora, czy tam nie ma jakiegoś osobnego pinu na który można by podać 12V by obudził się z tego Economy?
  • Poziom 43  
    No ale jak masz 11V na zasilaniu BSI to nie oczekuj poprawnej pracy.
  • Poziom 38  
    To już przy 11V będzie economy mode ? Kolego ale czy to może być powodem braku iskry a wtryskiwacze walą paliwem ?
  • Poziom 41  
    Zdejmij kleme to economy włączysz na chwilę.Skoro była proba na kable to aku padło?A te 307 tego nie lubią,wysypuje się immo,ogólnie eeprom.Przejrzyj ecu zezwolenie start,bsi ilość kluczy,vin.
  • Poziom 38  
    Bezpieczniki sprawdzone wszystkie, klucze są wpisane, widoczne, jest zezwolenie na odpalenie.
  • Poziom 42  
    Zasilanie i kluczowanie cewki-co tam słychać?
  • Poziom 38  
    Zasilanie cewki, wtrysków, pompy paliwa jest, brak kluczowania.
  • Poziom 42  
    Ale kluczowanie wtrysków masz bo świeczki mokre? Po mojemu to kablownia.
  • Poziom 38  
    Tak świece mokre że szok, obroty też widzi więc leje paliwo.
  • Moderator Samochody
    spinacz napisał:
    Tak świece mokre że szok, obroty też widzi więc leje paliwo.


    Cewki nie kluczują czy tak wnioskujesz ? kompresja, rozrząd. lexia może wyłączyć na godzinę economy mode. I zrób test cewek sprawdzisz w ten sposób kable...
  • Poziom 42  
    Economy mode nie unieruchomi silnika, odcina tylko po zapłonie niepotrzebne odbiorniki (radio, szyby itp)
  • Poziom 38  
    szymitsu21 napisał:
    Cewki nie kluczują czy tak wnioskujesz ? kompresja, rozrząd. lexia może wyłączyć na godzinę economy mode. I zrób test cewek sprawdzisz w ten sposób kable...

    Brak impulsów sterujących na cewkę, czy rozrząd spowodował by brak iskry ? Niestety posiadam tylko x431 i tam nie widzę albo nie wiem jak wyłączyć economy mode, test cewek jest niemożliwy dostaję taki komunikat z x431.
    milejow napisał:
    Economy mode nie unieruchomi silnika, odcina tylko po zapłonie niepotrzebne odbiorniki (radio, szyby itp)

    Też mi się tak wydaję tylko czemu pojawia się on od razu po kluczyku ? Czy dla tego ze auto nie odpaliło i uważa że tylko jest włączony zapłon ale nie uruchomiony i trzyma by nie rozładować akumulatora ?

    Dodano po 56 [sekundy]:

    A i koledzy mój błąd bardzo przepraszam silnik 2.0
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    spinacz napisał:
    i trzyma by nie rozładować akumulatora ?

    Dokładnie, wyłączy tryb po uruchomieniu silnika i podładowaniu akumulatora.
  • Poziom 38  
    Czyli szukam tylko przyczyny braku iskry, tak samo rozumiem że można wykluczyć uszkodzenie BSI skoro wtryski leją więc immo nie trzyma ?

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Cewki także były wymieniane.
  • Poziom 12  
    Economy Mode komputer włącza kiedy wykryje spadek napięcia na akumulatorze, wtedy możliwy jest tylko rozruch, wszystko inne jest wyłączone. Może spróbuj podłączyć pod prostownik. A do diagnostyki najlepiej Peugeot Planet, tylko tym masz możliwość dokładnego sprawdzenia parametrów.
  • Poziom 38  
    Niestety tylko x431 dysponuje. Przejrzę jeszcze raz dokładnie wiązkę cewki, i czujników wału i wałka to chyba jedyna możliwość tylko dziwi mnie brak iskry podczas pracy wtrysków, może ECU padło.
  • Poziom 22  
    Męczyłem takiego pacjenta nie dawno. Problem był taki ze auto jeździło i jak wyłączyłes go to gubil synchronizację i od razu Economy Mode.Raz wywalilo i bsi bo ludzie katowali go kablami. Wtedy nowe bsi, kod i kluczyki wpisane i niby ok. Aku naładowane i za kilka dni znowu Economy mode. Miernik w rękę i aku znowu nie bardzo. Więc nowa bat. Ale dalej coś nie halo z ładowaniem. Przyczyną były szczotki na altku.
  • Poziom 38  
    No ok rozumiem tylko kolego czy jak straci synchronizację immo to wtryski działają a tylko iskra ginie ?
  • Poziom 38  
    No ok ale klucze się identyfikują w BSI więc nie sądzę że je wywaliło.
  • Poziom 41  
    Pisałem zdejmij kleme to economy mode zniknie....
  • Poziom 38  
    To nic nie daje, ciągle jest Economy Mode.
  • Poziom 25  
    ECO Mode można czasowo wyłączyć PP200/DiagBox ale to nie przywróci iskry.
    W starszych modelach można było oszukać BSI i wyłączyć ECO Mode przez odłączenie wtyczki wzbudzenia z alternatora.
    Który rok tego auta?
    W BSI spadek napięcia kasował pamięć konfiguracji ale w wersji przed liftem.