Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawód rozprężny automatycznej klimatyzacji Peugeot 307 CC 2006

wow999 27 Mar 2018 22:22 528 7
  • #1 27 Mar 2018 22:22
    wow999
    Poziom 14  

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie awarii prawdopodobnie zaworu rozprężnego w automatycznej klimatyzacji Peugeot 307 cc z 2006 roku po lifcie.
    Objawem jego pracy jest charakterystyczne syczenie po włączeniu klimatyzacji, czyli czas na który wtryskiwany jest chyba czynnik do parownika.
    Zazwyczaj w normalnym trybie pracy syczenie ustaje po kilkunastu sekundach, niestety od pewnego czasu zawór cały czas jest słyszalny, dopiero po jakimś czasie wycisza się o jeden stopień chociaż wciąż jest głośny.

    Co może być powodem uszkodzenia tego zaworu?
    Czy coś może być jeszcze uszkodzone?
    Czy układ może być nieszczelny, chociaż przy nieszczelności raczej niesłyszalny byłby ten cykl rozprężania?
    Klimatyzacja chłodzi ale w mniejszym stopniu.
    Czy zawór może się nie domykać z powodu zanieczyszczenia układu lub ogólnie to wyciera lub rozszczelnia?


    Jakie zawory są najtrwalsze oraz jakie uszczelnienia do niego kupić.
    Jaka ilość czynnika w tych modelach oraz czy wymianie podlega również olej w tym układzie.


    Pozdrawiam skłonnych do pomocy:)

    Włodek

    0 7
  • #2 27 Mar 2018 22:33
    autoas
    Poziom 42  

    Tyle pytań masz....
    Masz stację do napełniania klimatyzacji lub jakiś sprzęt, manometry, gaz, olej itp itd...

    0
  • #3 28 Mar 2018 20:01
    SP7SEC
    Poziom 26  

    witaj
    syczenie jest objawem małej ilości czynnika chłodniczego,co do awaryjności zaworów rozprężnych to jest to naprawdę minimalny odsetek i w zasadzie to większość to uszkodzenia mechaniczne podczas montażu lub innego grzebania . Co do ilości to 306 z 2006 roku to jest parę modeli silnikowych ,więcej szczegółów

    0
  • #4 28 Mar 2018 20:51
    milejow
    Poziom 42  

    SP7SEC napisał:
    Co do ilości to 306 z 2006 roku to jest parę modeli silnikowych

    I wszystkie mają tą samą ilość czynnika-600g. Oleju dodajesz tyle, ile odzyskała stacja serwisowa.

    0
  • #5 28 Mar 2018 21:18
    pepe150
    Poziom 33  

    SP7SEC napisał:
    Co do ilości to 306 z 2006 roku to jest parę modeli silnikowych.


    Tak, tylko Peugeota 306 zakończyli produkcję z końcem 2001 roku.

    Olej, najczęściej PAG10.

    0
  • #6 30 Mar 2018 18:45
    wow999
    Poziom 14  

    Model to Peugeot 307 cc silnik 2.0 benzyna 140KM EW10J z tego co pamiętam, wyprodukowane w maju 2006 roku.

    Jeżeli jest to strata czynnika to znaczy ,że gdzieś jest nieszczelność? Czy też jest to normalne i eksploatacyjne ubywanie czynnika w okresie 12 lat i 210 tyś. km? Czy raczej będzie to nieszczelność i wymiana uszczelek?

    0
  • #7 31 Mar 2018 08:05
    autoas
    Poziom 42  

    Po co zadajesz te pytania.... żadne odpowiedzi nic ci nie dadzą póki nie zrobisz pomiarów a sprzętu żadnego nie masz
    Oddaj auto do kogoś kto ma stację i zrobi co trzeba....wtedy się dowiesz...

    0
  • #8 03 Kwi 2018 21:08
    wow999
    Poziom 14  

    Pytam bo w naszym pięknym kraju większość warsztatów kłamie:)

    Jedni mówią ,że czynnika może ubyć przez taki okres i nie musi być nieszczelnego parownika itd.
    Więc zastanawiam się jak ono ucieka skoro jest to układ szczelny.

    Jeśli mam rozebrać pół samochodu żeby wyjąć parownik czy zawór to muszę coś więcej wiedzieć,
    awarie raczej są zawsze powtarzalne, jeden model ma kilka powtarzających się awarii i tyle.

    Nieraz mówi się o uzupełnianiu czynnika.

    Pozdrawiam

    0