Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atego 815 światła wariują - Nie moge wyłączyc dlugich świateł

kwachu1979 27 Mar 2018 22:37 477 7
  • #1 27 Mar 2018 22:37
    kwachu1979
    Poziom 3  

    Witam wszystkich!
    Mam problem z moim MB Atego 815 z 2003 roku.
    Jadąc dzisiaj zatrzymałem sie na chwilkę na stacji i zostawiłem auto na światłach ( silnik wyłączyłem i zamknąłem auto). Po dwóch minutach chciałem jechać dalej i zobaczylem że na desce rozdzielczej swiecą się krutkie i długie równocześnie. Myślałem że przez przypadek włączyłem długie przy wysiadaniu ale jednak nie. Dźwignia zmany na długie byla w pozycji wyłączonej. Co dziwne lewy lefrektor świeci długim światłem a ten od pasażera tylko ma postojowym. Moge ruszać dźwignią jak chcę ale nic sie nie zmienia. Zauważyłem też ze jak włącze światła i pociągne dźwignie od długich to włączy się zapłon tak jakbym przekręcił kluczyk.
    Szukałem tu na forum podobnych przypadków i pare podobnych nawet znalazłem ale nikt tak do końca nie napisał co właściwie było przyczyną.
    Co może być jeszcze ważne to to że od jakiegoś miesiąca wariuje też wskaźnik stanu paliwa. Jak zatankuje auto do pełna to po paru minutach jazdy wskazówka spada na zero i zostaje tak aż „wyjeżdże” jakąś 1/4 baku. Puźniej znowu wskazuje ilosć paliwa w baku. Czy ktoś z Was miał taki sam problem? I jak się za to najlepiej zabrac i gdzie szukac przyczyny?
    Serdecznie pozdrawiam
    Arek

    0 7
  • #2 28 Mar 2018 10:44
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    kwachu1979 napisał:
    Zauważyłem też ze jak włącze światła i pociągne dźwignie od długich to włączy się zapłon tak jakbym przekręcił kluczyk

    Zwarcie włókien na jednej z żarówek H4. Było już o tym na forum. Wyjmij obie i sprawdź - prawdopodobnie ta co nie świeci robi zwarcie.
    kwachu1979 napisał:
    wariuje też wskaźnik stanu paliwa. Jak zatankuje auto do pełna to po paru minutach jazdy wskazówka spada na zero i zostaje tak aż „wyjeżdże” jakąś 1/4 baku. Puźniej znowu wskazuje ilosć paliwa w baku

    Czujnik do wymiany. "Puźniej" piszemy przez "ó"
    Pzdr. ;)

    0
  • #3 07 Lip 2018 13:15
    treluch
    Poziom 2  

    witam
    czy udało się ustalić przyczynę usterki?
    mam ten sam problem

    0
  • #4 07 Lip 2018 15:42
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Czytałeś kolego co napisałem? Sprawdziłeś żarówki H4?
    To nie są moje podejrzenia, tylko wielokrotnie to przerabiałem - głównie własnie w Atego pierwszoseryjnym.

    0
  • #5 08 Lip 2018 10:08
    treluch
    Poziom 2  

    Sprawdzałem żarówki. Swiatla dlugie świeca nawet przy wyłączonych światłach. Prąd dochodzi na kostki po wyjęciu żarówek

    0
  • #6 08 Lip 2018 21:00
    Gregor_123
    Poziom 10  

    Przełącznik świateł drogowych i stacyjkę masz pod kierownicą. Sprawdziłeś czy tam wiązki się nie poprzecierały?

    0
  • #7 08 Lip 2018 21:39
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Tam się nic nie przeciera. Teraz sobie przypomniałem ze nawalają microswicze w przełączniku pod kierownicą. Ja w tej chwili pracuje z autami z kierownicą po złej stronie i nie powiem z której strony jest wtyczka tego przełącznika, ale jak zajrzysz z lewej i prawej strony kolumny kierowniczej to ją na pewno zobaczysz. To powinien być niewielki wspornik a na nim trzy wtyczki: przełącznik zespolony (szara, 18 lub 21 pin) mniejsza z cewki immobilizera na stacyjce i kolejna z połączeniami styków stacyjki. Rozłącz tą największą - jak światła zgasną to przełącznik nie żyje.

    0