Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Elystar 50 - Brak iskry

giacamix2 28 Mar 2018 21:24 5298 14
  • #1
    giacamix2
    Level 15  
    Rok produkcji 2005 gaźnik 2T, zapłon dellorto.
    Witam posiadam tego skuterka niestety iskra zagineła na magneto napięcia na kostce są. Sprawdzałem na białym kablu w OHM 0.2-1.2 na żółtym 0.1-1.0 OHM gdzieś taką instrukcje wyczytałem że takie wartości powinny być noi są. Cewka 7.0 OHM. Gdzie szukać przyczyny braku iskry?
    Lampka z kłódką nie świeci jak coś(ale chyba nie ma immobilizera)
    Wcześniej czasami była iskra i skuter strzelał z tłumika ale nie odpalał(przed zimą jeździł bez problemu) pomyślałem że to klin zcięty jednak nie, teraz całkowicie brak iskry. Macie jakieś propozycje? Chciałbym sprawdzić magneto tam są 3 kable w kostce i 1 jest luzem (jak na zdjęciu ale nie wymontowany u mnie), do cewki idą 2 kable jakie prawidłowe napięcie powinno być na tych poszczególnych kablach? Na zdjęciu
    Peugeot Elystar 50 - Brak iskryPeugeot Elystar 50 - Brak iskryPeugeot Elystar 50 - Brak iskry
    Peugeot Elystar 50 - Brak iskryPeugeot Elystar 50 - Brak iskry
  • #3
    RafalGT2
    Level 24  
    Sprawdzić jeszcze rezystancje impulsatora oolo 120-160 ohm. Ja strzelam ze moduł dośc często padały
  • #4
    giacamix2
    Level 15  
    Witam jednak uszkodzona jest cewka w magneto odwinąłem 1 warstwę resztę jest nie uszkodzona. Da się to naprawić? może zostawić jak jest czy trzeba dowijać?
    Peugeot Elystar 50 - Brak iskry
  • #5
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    giacamix2 wrote:
    Da się to naprawić?
    Najlepiej wymienić.
    giacamix2 wrote:
    może zostawić jak jest czy trzeba dowijać?
    To już raczej bez znaczenia, ale tak, powinieneś dołożyć uzwojenie, bo cewka straci na wydajności.
    Poszukaj też przyczyny przepalenia cewki. Może moduł ma zwarcie.
  • #6
    giacamix2
    Level 15  
    Cewka się nie przepaliła tylko coś musiało tam wpaść i były uzwojenia przetarte. 1 warstwa aż tak straci na wydajności? jak bym przylutował drut co na zdjęciu jest z pominięciem warstwy? Lub dowinąć tą warstwę dało by się?
    Nie mogę znaleźć jaka powinna być rezystancja tej cewki aktualnie ma 530 ohm.
    Peugeot Elystar 50 - Brak iskry
  • #8
    giacamix2
    Level 15  
    Ok zlutowałem bez tej części zwojów 530 Ohm (napięcia przy kopaniu 50v), impulsator ma 120 Ohm(reszta kabli co idą z magneto ok 5v) . Iskra jest przy próbie odpalenia strzał w tłumik i zero odzewu, zauważyłem że pod cylindrem przy uszczelce przy kopaniu sączy się jak by benzyna , dziś już dałem sobie spokój jutro muszę zdemontować cylinder.
    Dodano po 18 [godziny] 55 [minuty]:
    Uszkodzony tłok razem z cylindrem przy okazji zmienię na 70cc z tego co wyczytałem nie trzeba zmieniać głowicy ale też inni piszą że trzeba więc teraz sam nie wiem. Jest podobno możliwość zmiany na 100cc ktoś robił takie przeróbki? i co wtedy trzeba przerabiać?
  • #9
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Na jakiś czas stator będzie działał, ale lepiej gdybyś kupił nowy.
    Cylinder 70 cm³ tylko w komplecie z głowicą 70 cm³. Jeśli znajdziesz zestaw taki który pasuje bez zmiany głowicy, to pewnie się okaże że cylinder celowo podwyższony lub tłok obniżony aby tłok nie uderzał o głowicę. Cylinder z dedykowaną głowicą i prawidłowo zamontowany (odpowiedni squish) da większy moment obrotowy. Lepiej aby cylinder nie miał mocno podkręconego strojenia względem oryginału, gdyż "sport" spowodowałby konieczność wymiany osprzętu. Tuningować tego silnika nie warto, bo niestety ale silnik jest z gównolitu zrobiony.
  • #10
    giacamix2
    Level 15  
    Dzięki za odp. BANANvanDYK wiem że ten skuter to porażka, mam Piaggio Hexagon 180 2t(1998r.) i tego nie da się zakatować:) Mam na oku do kupna dr evo 70 z głowicą ale używka 1. niby przejechane 200km i zdjęty 2. jeszcze nie wiem jaki przebieg też komplet . Zastanawiam się czy nie lepiej taką używkę kupić niż jakiegoś chińskiego np. link:http://allegro.pl/cylinder-2t-70-ac-peugeot-buxy-elyseo-elystar-i5733470593.html ktoś pisał że ta firma WMMOTOR jest trochę lepsza. Nie na pewno nie chcę tuningować ten skuter ma jeździć do max 100 km. dziennie a przy okazji zmienić osiągi. Rok produkcji to 2011 zaszła pomyłka z wcześniejszym postem.
  • #11
    BANANvanDYK
    Level 41  
    giacamix2 wrote:
    mam Piaggio Hexagon 180 2t(1998r.) i tego nie da się zakatować

    Szczena mi opadła kiedy zobaczyłem jak pewien gość z południa europy przekręcił licznik po kilku latach, tj. przejechał ponad 100 tysięcy kilometrów. Ten skuter powinien mieć większe kółka. W silniku jak w każdym silniku Piaggio 2T trzeba zwracać uwagę na zużycie tłoka, cylindra, korbowodu, łożysk wału korbowego, napędu pompy oleju/cieczy, wariatora i paska napędowego. Oczywista wada silnika to duże spalanie.
    giacamix2 wrote:
    dr evo 70 z głowicą

    Widziałem taki cylinder, szerokie okno wydechowe i chyba czas otwarcia wydechu większy niż oryginał. Nie pamiętam czy ten cylinder miał pewne konstrukcyjne wady.
    giacamix2 wrote:
    ktoś pisał że ta firma WMMOTOR jest trochę lepsza.

    Jest dużo gorsza od DR. Cylinder wymaga sporych poprawek dremlem i szlifierką dentystyczną, wszędzie nierówno odlane kanały. Cylinder pojeździ, ale tłok to dziadostwo wykonane z kiepskiego aluminium. Dolicz nowy tłok i ew. koszt poprawek - pewnie wyjdzie podobnie do jakiegoś najtańszego markowego zestawu z serii "eco".
  • #12
    giacamix2
    Level 15  
    Dzięki:) trochę źle napisałem odnośnie firmy WMMOTOR miałem na myśli że ta firma jest trochę lepsza od tych najtańszych z aukcji choć cenowo to samo:) Sprzedawca napisał (Produkt firmowy to nie jest tania chińska podróbka) więc zapewne to jest to samo jak wszystkie najtańsze produkty:) Popatrzę na tą używkę co ma przejechane 200km. bo cenowo nowa to ponad 400zł więc warta uwagi. Odnośnie Piaggio to naprawdę udany sprzęt przy takich katorgach nadal jeszcze 140 leci:) choć od dłuższego czasu czeka na malowanie.
  • #13
    giacamix2
    Level 15  
    Witam ponownie zamówiłem Cylinder Kit Tec Eco 50cc, Peugeot stojący AC teraz pytanie jakie dawki dać oleju? Czytając różne fora to tragedia dawki od 1:25 do 1:50 różnica straszna.
    Na początku myślę mieszankę zrobić bez dozownika żeby sprawdzić czy dozownik dobrze olej podaje. Gaźnik to Gurtner średnica przy wylocie do króćca 17mm. przy iglicy w środku jakieś 13mm. to mam rozumieć że to gaźnik 13mm? dysza wkręcona to 052 . Teraz pytanie zmieniać dysze na większą na dotarciu? producenta wpis (Przy montażu, ze względu na zmienioną konstrukcję kanałów konieczna jest zmiana dyszy głównej na większą).
    Wraz z cylindem zamówiłem inne rzeczy
    Olej Platinum Rider Scooter 2T
    Dysza główna Gurtner - 062
    Olej przekładniowy Motul Scooter Gear 80W90
    Łożysko korbowodu Top Racing
  • #14
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Mieszanka 1:50 i podłączony dozownik.
    Dyszę można próbować zwiększyć minimalnie, tyle że w tym gaźniku... Dysze są chyba nietypowe, a jak zaczniesz przy nim za dużo grzebać to zerwie się gwint od króćca.
    W oryginalnych wałach korbowych lepiej zostawić oryginalne złożenie igiełkowe - jest dopasowane sortem. Chyba że zamiennik będzie pasował lepiej, tzn. bez wyczuwalnego luzu i bez oporu przy montażu.
  • #15
    giacamix2
    Level 15  
    No to wychodzi 1:25 spore dawkowanie oleju. Muszę sprawdzić ten dozownik bo wcześniej się uszkodził tłok i pierścienie, myślę żeby zrobić tak wlać benzyny z mieszanką 1:25 do baku a w gaźniku zatkać króciec od oleju i do przewodu od pompki oleju zamontować pojemnik, po spaleniu odpowiedniej ilości paliwa przeliczyć sobie ile w pojemniku jest oleju i wyjdzie proporcja.
    Jeszcze pytanie po ilu kilometrach zmniejszać dawkowanie?