Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz - silnik zaczyna się dusić i gaśnie

lukasslusarek 29 Mar 2018 08:50 621 12
  • #1
    lukasslusarek
    Level 6  
    Witam mam podobny problem jak kolega, który założył temat. Mianowicie nie zawsze się to zdarza ale dość często. Po odpaleniu samochodu i dociśnięciu pedału gazu do połowy auto zaczyna się dusić i gaśnie. trzeba z 10 minut odczekać aby ponownie zaczął palić normalnie. Dzieje się tak również na ciepłym silniku podczas postoju na światłach. Nadmieniam, iż matiz posiada cewkę zapłonową, która została już wymieniona, pompa paliwa przeczyszczona, przewody paliwowe przeczyszczone, nowy filtr paliwa. Na komputerze nie wyświetla żadnych błędów. Proszę o pomoc.
    Matiz 2000 rok wersja europejska.

    Moderated By CameR:

    Wydzielono z: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2861099.html
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • #2
    negatyw001
    Level 13  
    Cewka, świece, kable.
  • #3
    lukasslusarek
    Level 6  
    Zapomniałem dodać kable i świece też wymieniłem
  • #4
    barteksmrek
    Level 28  
    Miałem taką usterkę. Czy spala też dużo paliwa? Problemem był czujnik temperatury silnika.
  • #5
    lukasslusarek
    Level 6  
    powiem szczerze że na to jeszcze nie zwróciłem uwagi ale wydaje mi się że pobór paliwa jest ok. Jeszcze zauważyłem taką rzecz przy wciśnięciu pedału gazu do samego końca nie ma jednakowych obrotów "są "falujące" nie wiem oczywiście czy to może też mieć związek z tą usterką.
  • #6
    barteksmrek
    Level 28  
    lukasslusarek wrote:
    przy wciśnięciu pedału gazu do samego końca nie ma jednakowych obrotów "są "falujące" nie wiem oczywiście czy to może też mieć związek z tą usterką.

    Tak ponieważ czujnik uważa silnik za zimny i podaje paliwo jak na zimny silnik, po prostu się zalewa. Musisz mieć większe spalanie.
  • #7
    lukasslusarek
    Level 6  
    Został wymieniony czujnik niestety nic to nie dało już nie wiem gdzie mam dalej sprawdzać. Proszę o kolejne podpowiedzi jak się do tego zabrać.
  • #8
    harlejowiec
    Level 25  
    A czujnik wału sprawdzony? No i czy niema lewego powietrza?
  • #10
    lukasslusarek
    Level 6  
    tego czujnika jeszcze nie sprawdzałem, za co jest odpowiedzialny. Proszę napisać jak sprawdzić jeszcze czy
    nie łapie lewego powietrza?
  • #11
    harlejowiec
    Level 25  
    Sprawdź połączenia układu dolotowego czy np. jakaś opaska nie puściła albo nie ma jakiś pęknięć. Jeszcze pompa paliwa może mieć słaby wydatek.
  • #12
    lukasslusarek
    Level 6  
    Samochód stał już u czterech mechaników i usterka jak była tak dalej jest pierwszy wymienił kable wysokiego napięcia i świece nie pomogło, u drugiego stało auto tydzień na komputerze wyskoczył jakiś błąd czujnik ERG koszt wymiany 400 zł nic nie dało, kolejny mechanik stwierdził ze są to kable wysokiego napięcia idiota że tak powiem przeciął mi dobry kabel i ciemnotę mi chciał wcisnąć że kuna kable poprzegryzała po 3dniach samochód zabrałem, ostatni po tygodniu trzymania samochodu stwierdził że jest to kostka przy cewce zapłonowej(wymienił). U żadnego z tych "mechaników" nic się z samochodem nie działo. Także ręce mi opadły i próbuję coś wymyślić sam.
  • #13
    harlejowiec
    Level 25  
    Jeszcze pozostała do sprawdzenia kopułka w układzie zapłonowym. Piszesz o świecach, przewodach i cewce a nic o kopułce.