Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Bosch WOT24255PL - wymiana łożysk

29 Mar 2018 11:29 690 4
  • Poziom 14  
    Witam.

    Czy w tym modelu da radę wymienić same łożyska czy trzeba cały komplet ułożyskowania z plastikowym kołnierzem?
    Jeśli całość to jaki zamiennik polecacie?

    Z góry dziękuje za pomoc.
  • TermopastyTermopasty
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 14  
    Bardzo dziękuję. To wiem, ale nie jest to odpowiedź na moje pytania.
  • Poziom 14  
    Dziękuję!
    Wymieniłem - całość z plastikiem i uszczelkami, a dla potomnych mały poradnik.

    Nawet gdyby dało się samo łożysko wymienić to raczej nie ma to sensu. Łożysko pada jak uszczelnienie trafi szlag, więc i tak trzeba wymienić wszystko. U mnie był uszkodzony o-ring V i w środku pełno syfu z kamieniem. Zestaw naprawczy - łożyska + uszczelniacz kosztuje około 25 zł-30 zł na stronę. Oczywiście zamiennik, bo oryginał ponad 160 zł na stronę to jakaś masakra. Jak się zorientowałem niemal 90% nowszych pralek ładowanych od góry to Whirpool pod różnymi znaczkami, w tym Bosch. Więc nie ma problemu z tym zamiennikiem i nie ma co szuka konkretnie np. do Boscha-a.

    Łożysko lepiej wymienić przy pierwszych oznakach czyli głośniejszej pracy. U mnie był to ostatni moment bo w środku było lekkie bagno i oś zaczęła już korodować. Potem trzeba wymieniać "półośki" co nie jest spacerkiem po parku i w ogóle może nie być możliwe. Trzeba wyjąć bęben, rozwiercić nity i przykręcić nowe półosie śrubami, a to kupa roboty. Lepiej zawczasu zadbać o szybkę wymianę łożysk i wyczyszczenie.

    Po wyczyszczeniu i osuszeniu uszczelki dobrze nasmarowałem wazeliną techniczną. Widziałem, że w niektórych zestawach dodają jakiś smar.

    U mnie padło łożysko po stronie nie napędowej i jak pamiętam to w poprzednich pralkach jakimś trafem tak samo. Zwłaszcza w wypadku strony napędowej trzeba mieć dobry klucz i drugą osobę do pomocy aby przytrzymała bęben. W wypadku tego Boscha był duży torx (chyba T40). Śruba jest z normalnym gwintem, ale wkręcana na klej. Trzeba się dobrze do tego zabrać żeby jej nie urwać lub uszkodzić. Po stronie nie napędowej też jest śruba, ale bez kleju.

    Do kompletu dodatkowe porady z innego wątku: :arrow:
    Link