Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek/ kosiarka Stiga1236G - Silnik bridge station 12 HP Brak ładowania aku

29 Mar 2018 19:17 1308 2
  • Poziom 13  
    Witam!
    Tak jak w temacie, na zgaszonym silniku napięcie akumulatora 12,33 i tyle samo po uruchomieniu.
    Podejrzewam, że mógł paść regulator napięcia, ale mam problem z jego lokalizacją.

    Nie wiem co to za elementy?
    Traktorek/ kosiarka Stiga1236G - Silnik bridge station 12 HP Brak ładowania akuTraktorek/ kosiarka Stiga1236G - Silnik bridge station 12 HP Brak ładowania akuTraktorek/ kosiarka Stiga1236G - Silnik bridge station 12 HP Brak ładowania akuTraktorek/ kosiarka Stiga1236G - Silnik bridge station 12 HP Brak ładowania aku
  • Poziom 35  
    W traktorkach stosuje się albo regulator albo tylko diodę, ale pewnie tylko w tańszych traktorkach. Sprawdź, czy z "prądnicy" na kabelku od ładowania jest napięcie zmienne i w jakiej wysokości (ok. 16 czy ok. 30 V), bo od tego zależy jaki układ prostujący jest stosowany. Jeśli alternator daje napięcie zmienne, to masz pewność, że układ prostowniczy jest częściowo sprawny i trzeba szukać tylko elementu prostującego napięcie. Poszukiwania możesz zacząć od akumulatora tj. od "plusa", do którego zwykle podłączony jest przewód w kolorze czerwonym o większym przekroju i drugi czerwony o mniejszym przekroju. Po przewodzie tym cieńszym należy kierować się do miejsca, gdzie podłączony jest regulator bądź dioda prostownicza. Np. dioda zwykle ukryta jest w rurce izolacyjnej a przewód jest w tym miejscu grubszy, którą należy sprawdzić na "przebicie" i ewentualnie wymienić. Regulator pewnie do zdobycia tylko w serwisie.
    Instalacja w traktorku chyba przerabiana, sprawdź podłączenia przewodów.
  • Poziom 13  
    Staszek49 napisał:
    W traktorkach stosuje się albo regulator albo tylko diodę, ale pewnie tylko w tańszych traktorkach. Sprawdź, czy z "prądnicy" na kabelku od ładowania jest napięcie zmienne i w jakiej wysokości (ok. 16 czy ok. 30 V), bo od tego zależy jaki układ prostujący jest stosowany. Jeśli alternator daje napięcie zmienne, to masz pewność, że układ prostowniczy jest częściowo sprawny i trzeba szukać tylko elementu prostującego napięcie. Poszukiwania możesz zacząć od akumulatora tj. od "plusa", do którego zwykle podłączony jest przewód w kolorze czerwonym o większym przekroju i drugi czerwony o mniejszym przekroju. Po przewodzie tym cieńszym należy kierować się do miejsca, gdzie podłączony jest regulator bądź dioda prostownicza. Np. dioda zwykle ukryta jest w rurce izolacyjnej a przewód jest w tym miejscu grubszy, którą należy sprawdzić na "przebicie" i ewentualnie wymienić. Regulator pewnie do zdobycia tylko w serwisie.
    Instalacja w traktorku chyba przerabiana, sprawdź podłączenia przewodów.


    Nie napisałem jeszcze jednej ciekawej rzeczy, mianowicie takiej, że po uruchomieniu silnika gaśnie kontrolka ładowania! A ładowania brak :/