Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over thereStaszek49 wrote:W traktorkach stosuje się albo regulator albo tylko diodę, ale pewnie tylko w tańszych traktorkach. Sprawdź, czy z "prądnicy" na kabelku od ładowania jest napięcie zmienne i w jakiej wysokości (ok. 16 czy ok. 30 V), bo od tego zależy jaki układ prostujący jest stosowany. Jeśli alternator daje napięcie zmienne, to masz pewność, że układ prostowniczy jest częściowo sprawny i trzeba szukać tylko elementu prostującego napięcie. Poszukiwania możesz zacząć od akumulatora tj. od "plusa", do którego zwykle podłączony jest przewód w kolorze czerwonym o większym przekroju i drugi czerwony o mniejszym przekroju. Po przewodzie tym cieńszym należy kierować się do miejsca, gdzie podłączony jest regulator bądź dioda prostownicza. Np. dioda zwykle ukryta jest w rurce izolacyjnej a przewód jest w tym miejscu grubszy, którą należy sprawdzić na "przebicie" i ewentualnie wymienić. Regulator pewnie do zdobycia tylko w serwisie.
Instalacja w traktorku chyba przerabiana, sprawdź podłączenia przewodów.