Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 4 - Bulgoty w zbiorniku wyrównawczym

30 Mar 2018 18:39 945 16
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich
    Mam taki problem..
    Gdy odpale auto bulgocze mi w zbiorniczku wyrównawczym płyn nie robi się ciśnienie w układzie, dodam że była regenerowana sprężarka i sprawdzany na 15 razy test czy czasem nie dostają się spaliny do płynu.
    Uszczelki pod głowicami są dobre tuleje też ( to jest V8) i dalej nie wiem co jej dolega.
    Dodam że sprężarka lekko piszczy na wolnych obrotach a auto się nie grzeje podczas jazdy.

    Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
  • Poziom 22  
    Czy posiadasz retarder (intarder)?
  • Poziom 12  
    Nie ma retardera
  • Poziom 31  
    Przed regeneracją sprężarki też były takie objawy? Sam ją naprawiałeś czy zamontowałeś już zregenerowaną?Czy układ chłodzenia był zalewany kiedykolwiek wodą?
  • Poziom 12  
    Właśnie gdy mi ta sprężarka padła też puściło powietrze w układ później poszła do regeneracji i dalej się to dzieje.
    A gdy jeszcze ta stara chodziła przed padnieciem to było wszystko ok.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Nigdy nie było wody.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie było nigdy wody.
  • Poziom 12  
    Witam, zapowietrzony układ lub uszkodzona głowiczka sprężarki. Po rozpołowieniu głowiczki zobaczysz papierową uszczelkę i bardzo często w tym miejscu przechodzi powietrze do płynu. Zwróć uwagę czy wlałeś odpowiednią ilość płynu do układu to będzie wiadomo czy układ nie jest zapowietrzony. Powodzenia
  • Poziom 12  
    Wymieniane uszelki w głowiczce przez mechnika.
    Spróbuję jeszcze ten układ odpowietrzyc
    Żeby odpowietrzyc to nabic powierza do zbiornika wyrównawczego i odpalić auto?.
  • Poziom 18  
    maxtor1234 napisał:
    Wymieniane uszelki w głowiczce przez mechnika.
    Spróbuję jeszcze ten układ odpowietrzyc
    Żeby odpowietrzyc to nabic powierza do zbiornika wyrównawczego i odpalić auto?.

    Ja robię tak: leje płyn do zbiorniczka do pełna, jak już przestanie bulgotać i utrzymuje się poziom to wtedy pompuje ok 0.5bar do zbiorniczka i po ok 10s uwalniam ciśnienie. Znowu zacznie bulgotać i "połykać" płyn. Robisz tak aż przestanie "polykać". Jeśli dobrze się odpowietrzy to po odpaleniu i dodaniu gazu płyn w zbiorniczku będzie opadał i się unosił. Sposób jest pewny i sprawdzony wielokrotnie. Jeśli płyn nie będzie opadał i się unosił to robię tak: odpalam silnik, ustawiam obroty na ok 1500 i wtedy kilkukrotnie pompuje ciśnienie do zbiorniczka. Po chwili płyn łapie obieg, dolewam do pełna i wszystko działa jak należy.
  • Poziom 15  
    Można pompować płyn od dołu zaworem na rurze od chłodnicy.
  • Poziom 31  
    Odłącz przewody gumowe ( wodne) od sprężarki, zagnij je i ściśnij opaskami. Na wolne króćce nałóż nowe , docięte. Przewody skieruj je ku górze i zalej płynem w ten sposób po odpaleniu silnika będziesz widział czy powietrze z głowiczki dostaje się do układu chłodzenia .
  • Poziom 18  
    Chavez napisał:
    Można pompować płyn od dołu zaworem na rurze od chłodnicy.

    Nie raz męczyłem się tym sposobem... nie zawsze udaje się odpowietrzyć. Sposób opisany przeze mnie pokazał mi czlowiek z serwisu scanii i mówił, że robią tak bo jest łatwiej i pewniej że za każdym razem się uda.
  • Poziom 15  
    A tam nie ma jakiegoś korka ciśnieniowego? Chociaż nie w scanii, to spotkałem się z kilkoma przypadkami próby naprawienia wszystkiego, a wystarczył korek... Jak masz możliwość, to podmień..


    Ewentualnie samą sprężarkę można spróbować sprawdzić przez odkręcenie przewodów wylotowych (tak, pneumatycznych). Nie jest to metoda na 100%, ale bywa tak, że brak oporu na wylocie sprężarki powoduje, że całe powietrze tłoczy w eter, zamiast częściowo do zbiorniczka (przez nieszczelność w głowiczce). Metoda może nie jest na 100%, ale za to tania, szybka i bezbolesna..
  • Poziom 31  
    Ja przy sprawdzaniu sprężarki na szczelność nie odłączam pneumatyki. Sprężarka musi pracować pod normalnym obciążeniem . Natomiast odłączam chłodzenie od sprężarki a nią samą zalewam płynem w ten sposób mam możliwość uzyskania najlepszego efektu.Jeśli głowiczka " puszcza" to na pewno to zobaczę w postaci bąbelków.
  • Poziom 15  
    Faktycznie, metoda o wiele pewniejsza i niewiele trudniejsza. Czekamy na odpowiedź autora..
  • Poziom 18  
    Ja niekiedy przy niewielkiej nieszczelności zakładam na przyłącza chłodzenia przy sprężarce odcięte palce od rękawiczki gumowej. Po odpaleniu od razu widać czy jest nieszczelność.
  • Poziom 24  
    Dobry sposób z tom rękawiczkom.