Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania r420 2006r naczepa schmitz wywrotka 2006r

Prywatny meczennik 31 Mar 2018 13:56 552 11
  • #1 31 Mar 2018 13:56
    Prywatny meczennik
    Poziom 3  

    Pomocy, święci mi się abs1,naczepa Schmitz ski 24. Niczym nie mogę tego usunąć, dodatkowo zestaw był u mechanika, był błąd o nierwonym ciśnieniu na poszczególne str. Skonczylo się na wymianie całego układu hamulcowego( nie pomogło) modulator zregenerowany i dalej swici. Po dwóch dniach pod naczepa zauważyłem że kontrolke zapala pin5(normalne chyba) i pin 2 gdzie jest napięcie po zapłonie. (chyba od podnoszenia osi) z tym że pin drugi tylko wtedy jak jest podłączona szyna can. Może ktoś miał podobny problem albo powie coś mądrego bo każdy znajomy mi warsztat rozkłada ręce i kończy się wymiana kolejnych części. Abs oczywiście działa, hamulce takie jak powinny być ale kontrolę na drodze nie ublagane. Przez tą kontrolke poszło już dużo czasu i pieniędzy. Nie wiem co tu jeszcze dodać i na co zwrócić uwagę bo nie jestem mechanikiem ale może ktoś mial podobny problem i udzieli mądrej rady.

    0 11
  • #2 01 Kwi 2018 07:03
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Szukasz błędu w naczepie a przyczyna może być w aucie taka jak przerwana szyna can i kontrolka świeci.

    opis gniazda ebc
    1 + stały
    2 + po stacyjce
    3 - cienki przewód
    4 - gruby przewód
    5 kontrolka
    6-7 can przewód dwa skręcone ze sobą

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeśli jesteś z okolic świętokrzyskiego pochyle się nad tym tematem

    0
  • #3 02 Kwi 2018 13:07
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Elo Pany o czym mowa jaki CAN. To oczywiste, że na kablu 5-cio żyłowym następuje przełączenie na "pojazd konwencjonalnie hamowany". Jak można tego nie wiedzieć ja cię kręcę. Co to za modulator i co to za regeneracja TEBS-E ?

    0
  • #4 03 Kwi 2018 17:13
    Prywatny meczennik
    Poziom 3  

    Ale gdy naczepa jest odpieta nic się nie świeci. Samochód i naczepa hamuje normalnie. Nie jestem ze świętokrzyskiego Ale często tam jestem więc nie ma problemu się umówić na diagnostykę.

    0
  • #5 03 Kwi 2018 18:02
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Kolego czego nie chcesz powiedzieć na diagnostykę czego i na czym ta regeneracja miała polegać. Zobacz co mówi naczepa pod innym koniem, skoro masz podejrzenie w kablach, bo to co robisz jest całkowicie bez sensu.

    0
  • #6 03 Kwi 2018 18:14
    Prywatny meczennik
    Poziom 3  

    No właśnie byłem na diagnostyce, skończyło się wymiana hamulców itd, abs 1 dalej się świeci. Ostatania wersja już była taka żeby zmienić modulator. Chcę być pewien że to to jeśli mam wywalić 3 klocki. Teraz odpialem pin 2 i jest Abs 1 przekreslone ale abs1 się nie świeci więc moim zdaniem ewidentnie naczepa.

    0
  • #7 03 Kwi 2018 18:31
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Nie zrozum mnie źle, bo dalej nie wiem co do mnie mówisz, więc wróć się do tej różnicy ciśnień i od początku.. To wiesz co było robione z tym zaworem głównym, czy w końcu nie wiesz. Pytanie czy ewidentnie nie było okładzin na jednej ze stron. Ja jestem z Twoich okolic jakby co.

    0
  • #8 03 Kwi 2018 22:12
    Prywatny meczennik
    Poziom 3  

    W modulatorze był założony zestaw naprawczy.błąd był tylko z tą różnicą ciśnień, później tego błędu nie było. Sam już dokładnie nie wiem bo nie byłem przy mechaniku tylko tyle co mi powiedział sam. Kontrolka na jakiś czas podobno też zgasla.jeśli jesteś z okolic i masz możliwość zerknąć na to to będę wdzięczny tylko powiedz mi jak się skontaktować.

    0
  • #9 03 Kwi 2018 22:47
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Przyjacielu te zestawy nie są na różnice, bo wada jest nie tu, tylko w zaawansowanej elektronice. I na migotanie kontrolki z tą wadą, to nie ma wpływu nikt niczym jak i w żaden magiczny sposób. Póki zawór nie zostanie zrobiony, to tak zostanie. Na PW posłałem namiar na spoko stację nieopodal, gdzie zalecam udać się i przejrzeć bardzo szczegółowo czy naczepa nie tańcuje na hamowni. Koniecznie w obecności diagnosty znającego się na rzeczy, bo inaczej nie ma po co !!

    0
  • #10 04 Kwi 2018 03:52
    Prywatny meczennik
    Poziom 3  

    Tak zrobię, dzięki serdeczne

    0
  • #11 04 Kwi 2018 05:11
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    To cieszy, choć wolałoby jak nikt nie słucha, bo zasrane tacho nie daje depnąć pięć kilosów, czy kij wie co. Przykład z hamowni jak jest ewidentnie źle i naczepą rzuca na boki, a na drodze tego nie widzisz. I dopiero wywalasz gały na wierzch.

    To dla jasności żeby nie było.

    Na stacji diagnostycznej modulator ma być przede wszystkim w trybie elektronicznym.

    Popraw treść.
    Reg. 3.1.13. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.
    Mod.[CameR]

    0
  • #12 04 Kwi 2018 07:10
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Różnice ciśnień w modulatorze knorr es2053, wnioskuje, że taki jest w naczepie, komplet naprawczy nie wystarcza. Trzeba wymienić zaworki w elektrozaworach pod elektroniką. Z mechaników mało kto to robi, bo w zestawach naprawczych ich nie ma.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Podłącz komputer, zrób test ciśnień i wiadomo wszystko z naczepą.

    0