Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan I FL - zmiana licznika 1/2 FIS na pełny FIS

pete.c 31 Mar 2018 20:22 2448 15
  • #2
    sigwa18
    Level 38  
    Kodowanie licznika. Zmiana PIN, przebiegu oraz numeru immo. Bez ogarnięcia immo nie odpali silnik.
  • #4
    sigwa18
    Level 38  
    Jak masz pin nowego i starego licznika to ogarniesz zmianę PIN-u i Immo ,ale przebieg który jest ważny już nie.
  • #6
    kanar2306
    Level 16  
    vag k+can commander to ogarniesz PIN i przebieg
  • #7
    pete.c
    Level 12  
    Witam odgrzewam kotleta.
    Zmieniam 1/2 FIS na pełny FIS. Wszystko działa, nie ma tu żadnych pinów, immo itd. potrzebuję podkręcić przebieg z 223 tys. km na 257 tys.km. VAG Commander łączy się z licznikiem tylko po K-Line, i widzę wsad, ale nie wiem jak ogarnąć przebieg. VAG EEprom Commander 1.19 łączy się, widzi licznik, ale wypisuje couldn't login przy próbie zmiany przebiegu. Chciałbym to ogarnąć.
  • #9
    pete.c
    Level 12  
    dziękuję.
    Łączę się VAG Commanderem 1.4, jest odczyt, niestety tylko do 0x0010. Mogę zmienić przebieg licznika, który jest podawany w milach w programie, ale sam licznik pokazuje swoje 220 tys (zmienione kodowanie vcdsem na km), i odłączanie prądu nic tu nie daje... We flashu jest zapamiętywana wpisana wartość w milach, ale jak piszę nie przekłada się to na wartość wyświetlaną... Od chwili rozpoczęcia całej akcji przeskoczyła tylko wartość z mil na km po zmianie kodowania, i od tej pory nic nie drgnęło... W akcji dwa różne kable KKL + CAN, zachowanie to samo.

    Dodano po 2 [godziny] 56 [minuty]:

    to się zaczyna robić dowcipne. Eksperymentuję z różnymi wsadami, w vag commanderze pokazany jest przebieg danego wsadu, a licznik trzyma swoją wartość i koniec ;)
  • #10
    kanar2306
    Level 16  
    A że tak zapytam,dajesz na końcu WRITE żeby Ci to zapisał do licznika?? Bo z tego co piszesz to w ogóle nie zmienia tego w samym wsadzie licznika.
  • #11
    pete.c
    Level 12  
    Oczywiście. Jakieś pomysły? Bardzo mi na tym zależy, bo jak wiadomo niezgodności licznika powodują teraz dość poważne implikacje. Jezęli nic mi z tego nie wyjdzie, będę musiał wrócić do stanu pierwotnego.
    Jest to KombiInstrument VDO66.

    Update.
    Po zaznaczeniu checkboxa 'skip negative responses' w VAG Commander, możliwa jest komunikacja. Odczytałem eepraom, zmieniłem przebieg (był jakiś niezgodny ze stanem), dałem write, wyłączyłem prąd i ... bez zmian po ponownym uruchomieniu...
    Czyli nadal jest źle... Ktoś coś doradzi?

    Dodano po 8 [godziny] 6 [minuty]:

    mam dziwne wrażenie że te zgrane pliki do niczego się nie nadają...

    Czy jest możliwość że VAG K+CAN Commander 1.4 jest 'za słaby' ?
  • #12
    szaman108
    Level 30  
    Witam

    Podepnę się pod temat jeśli można aby nie zaśmiecać forum.Pacjent to caddy 2005 rok chciałem zmienić liczniki na pełny FIS,poprzednie liczniki zostały zmienione ponieważ poprzedni właściciel chciał koniecznie mieć wskaźnik temperatury zrobił to w taki sposób,że zamontował liczniki ze wskaźnikiem i przełożył środek ze swojego licznika wskaźnik działa.Ja natomiast chciałem to zrobić tym razem nieco bardziej profesjonalnie.Kupiłem liczniki z pełnym FIS pasujące do mojego modelu kupiłem także program z kabelkiem VAG Commander 5.5.program zainstalowany port ustawiony w laptopie lecz jest problem z komunikacją.Moje pytanie to czy jest jakaś inna metoda dopasowania liczników,czy jeśli bym wy lutował eeprom z mojego licznika i odczytał go programatorem to czy jest możliwość wgrania go do liczników z pełnym FIS i czy to zadziała.Będę jeszcze próbował ustawić port pod VAG Commandera lecz nie wiem czy to się uda czy po prostu nie szybciej było by opanować sam eeprom.

    Ciekawy filmik z tą korektą przebiegu a najlepsze to to uruchomienie silnika z luźnym zaciskiem akumulatora,chyba mu jeszcze nic jak na razie nie padło z powodu nagłego zaniku napięcia :D :sm31:
  • #13
    sigwa18
    Level 38  
    Przekopiowanie wsadu ma sens tylko przy identycznych licznikach. Jak jest zmiana z golasa na pelny fis czy 1/2 fis to trzeba wsady zgrać i połączyć. Czyli przekopiować do nowego ze starego nr id immo ,VIN , oraz PIN wtedy nie ma śladu po takiej zamianie. Można jeszcze cała operacje zrobić VCDSem ale trzeba piny z obu liczników oraz w liczniku po wejściu niego no VCDSem widać wtedy VIN dawcy i obecny VIN.
  • #14
    szaman108
    Level 30  
    Dzięki za odpowiedz i informacje w tej sprawie.Będę próbował za pomocą commandera lecz ten który kupiłem 5.5 nie chce się łączyć z pojazdem.Na pisałem do gościa od którego kupiłem ,,kabelek" ale cisza.Będę musiał chyba kupić z innego źródła...jeśli ktoś by miał taki sprzęt działający to chętnie nabędę.Jeśli starszy program ogarnie takie liczniki to poproszę o informacje.
  • #16
    szaman108
    Level 30  
    Witam

    Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc,sytuacja opanowana kupiłem z UK vagcommandera 3.6 i poszło liczniki zamontowane i za programowane jak należy.Ten commander 5.5 z allegro to ściema nie komunikuje się z samochodem,znajomy informatyk próbował do niego za instalować starszą wersję 3.6 ale tez nie poszła.Wystawię jeszcze gościowi odpowiedni komentarz.Wracając do sprawy musiałem jeszcze wy programować czujnik poziomu oleju czujnik klocków i czujnik poziomu płynu spryskiwaczy ponieważ u mnie w caddy tego pop prostu nie ma a szkoda.Muszę jeszcze rozwiązać problem z manetką ponieważ jak jej używam podczas nawigacji po komputerze pokładowym to jednocześnie zmienia mi stacje w radiu lub zmienia odtwarzanie muzyki z różnych nośników do radia mam multi funkcje w kierownicy no ale nakładają się widocznie sygnały.Jeszcze raz dzięki za porady i pomoc.