Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa silnika parowego - pierwszy projekt

01 Kwi 2018 19:53 558 3
  • Poziom 1  
    Witam, jestem początkujący na forum i w majsterkowaniu. Przeglądając internet wpadłem na proste silniki parowe domowej roboty i od słowa do słowa postanowiłem sprawdzić swoje umiejętności majsterkowicza przy budowie takiego działającego silnika. Jako, że takie konstrukcje typu rurka i tłoczek odlewany mi nie podeszły do gustu postanowiłem uprościć sobie drogę i zdecydowałem, że złożę silnik z gotowego. Wybór padł na silnik dolnozaworowy OHV najlepiej kosiarka - nieduża pojemność proste doprowadzenie pary na jeden zawór, drugi wylotowy koło zamachowe powinno dać sobie radę z wypchnięciem starej pary przy otwartym zaworze. Chcę się do tego zabrać po świętach i tu moje pytanie czy dobrze myślę czy jednak trzeba doprowadzić w międzyczasie parę w skrzynie korbowa żeby wypchnęła cylinder? czy siła zamachowa da radę to załatwić tak jak ująłem na początku? Proszę o wyrozumiałość i wszelką krytykę przyjmę z największą chęcią i będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
  • Poziom 29  
    Najlepiej zacznij od konstrukcji rurki i odlewanego tłoka. Jak to ci zadziała to już będziesz miał doświadczenie. Musiałbyś przebudować układ zaworów bo w czterosuwie to nie będzie pracować.
  • Poziom 20  
    Witam.

Arczi626 napisał:
    ...wypchneła cylinder?

Zapewne miałeś na myśli tłok, zwracaj szczególną uwagę na nazewnictwo elementów maszyn czy narzędzi, bez tego może być sporo nieporozumień.
    Na pisownie ogólnie również zwróć uwagę :)

Koło zamachowe o odpowiedniej masie bez problemu powinno wypchnąć parę z cylindra.

Fazy rozrządu pasują do silnika parowego?
  • Poziom 29