Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 B5 2.5 TDI - Automatyczna skrzynia, ślizganie się obrtów.

evo512 01 Apr 2018 20:24 1641 6
  • #1
    evo512
    Level 2  
    Witam,
    na wstępie powiem ze jestem zielony jeśli chodzi o działanie skrzyń biegów automatycznych dla tego proszę o wyrozumiałość.

    Więc zakupiłem samochód marki Audi A4 B5 2.5 TDI ( 211 koni po modyfikacjach), w aucie poprzedni właściciel zahaczył miską olejową skrzyni biegów zrywając ją, olej niestety spłynął a samochód po dodaniu gazu zaczął się ślizgać na obrotach.
    Po wlaniu nowego oleju i wymianie miski, gdy auto się odpali rusza dość zrywnie lecz nie przerzuca biegów mimo prób zmiany ręcznej przez tiptronic. do pewnego momentu, po którym znów zaczyna się ślizgać. Gdy stanę i włączę bieg wsteczny samochód jedzie jak powinien bez żadnych ślizgów, ponownie po włożeniu biegu przedniego rusza również z impetem lecz po chwili znów zaczyna się ślizgać.

    Co może być wstępnie przyczyną usterki? Czy jest możliwe że skrzynia się zapowietrzyła?
  • #2
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Po pierwsze - poziom oleju w skrzyni ?? Po drugie, trudno powiedzieć, co tam się stalo przy uderzeniu i wycieku oleju. Układ sam powinien się odpowietrzyć po kilku próbach jazdy. Bynajmniej tak jest w skrzynach typu Borg - Warner.
  • #3
    evo512
    Level 2  
    Poziom oleju we wtorek zostanie własnie sprawdzony, wydaje mi się że może to miec własnie znaczenie ze nie ma odpowiedniej kompresji oleju dla tego przy wrzuceniu R i D zaczyna działać. Co do uderzenia, raczej w skrzyni ono nic nie uszkodziło, bardziej wydaje mi się ze brak oleju mógł jej zaszkodzić. Skrzynia zostanie niedługo zdjęta, lecz chciałem się dopytać czy coś przed tym sprawdzić.

    Kolejne pytanie, jeśli skrzynia uległa uszkodzeniu, wymieniać czy naprawiać?
  • #5
    evo512
    Level 2  
    Filtr jest wymieniony, zostaje chyba tylko stan oleju.
  • #7
    evo512
    Level 2  
    Po odkręceniu śruby wlewu oleju do skrzyni momentalnie wyleciało około 2l oleju, po czym do przodu auto zaczęło jechać prawie bez ślizgania się lecz nie zmienia biegów. Gdy kupowałem dziś litr oleju na dolewkę (nie świadomy ze tak na prawdę jest przelane) otrzymałem po dobraniu przez zaufana hurtownie motoryzacyjna olej o kolorze czerwonym, natomiast ze skrzyni spłynął o barwie zielonej. Jutro otrzymam specyfikacje, od poprzedniego właściciela jaki olej wlał, dużo wskazuje na to ze błędny.