Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autko do 20tys zl na krotkie -

pabi2206 01 Kwi 2018 20:40 702 9
  • #1 01 Kwi 2018 20:40
    pabi2206
    Poziom 8  

    Witam wszystkich, jak w temacie?co polecacie do 20tys zl kupic:-)? Tylko nie diesel.

    Benzyna z gazem albo sama benzyna.
    Powyzej 2004 roku
    W miare przyzwoity w eksploatacji pod wzgledem psucia zeby byl w miare malo awaryjny.

    Co powiecie na Mitsubishi Outlander I 2004r 2.4benzyna 180KM w full opcji w skorach kolezka chce 14tys ode mnie. No i z gazem. I zadbany. Oplaca sie?

    Co byscie polecili ewentualnie jeszcze?

    0 9
  • #2 01 Kwi 2018 22:38
    Tommy82
    Poziom 39  

    Kupić auto z jak najbardziej znaną historią, popytać sąsiadów, popytać znajomych, popytać w rodzinie. Czasem ktoś nawet jak nie sprzedaje (jeszcze nie wie że już sprzedaje ;) ) to się akurat łamie i możesz dać mu impuls.

    Napisz jakiego rodzaju auta Cię interesują i dla czego to jakie masz potrzeby i oczekiwania.
    No i jak budżet masz 20 i nihuhu to zostaw sobie na różne wydatki bo zawsze będzie coś do zrobienia jak nie zaraz to za chwilę.

    0
  • #3 02 Kwi 2018 07:33
    pabi2206
    Poziom 8  

    Przede wszystkim interesuja mnie samochody w 5 drzwiowej wersji, najlepiej bym wolal zeby byl to jakis sedan albo hatchback. Chcialbym kupic benzynke choc nie pogardze tez czyms w gazie. Silnik najlepiej do 2.4 litra nie wiecej. Chcialbym zeby samochod nie byl bardzo drogi w eksploatacji , ale nie chodzi mi tez zeby byl to samochod do ktorego części kupic to banal ale trzeba cos za to w nim robic co 2tyg czy miesiac. W sumie fajnie by bylo zeby to byl jakis Japoniec czy Koreanczyk, choc i golfy V mi sie podobaja, tylko czy dostane zadbany egzemplarz do 20tys zl w benzynie. Benzyna ale chce zeby miala troszke mocy tak zeby nie byl to zolw.

    0
  • #4 03 Kwi 2018 00:49
    Kantylena
    Poziom 14  

    Po pierwsze to nie patrzy się na rocznik tylko na stan, wiadomo nikt auta z 94 nie będzie polecać chyba że klasyki Audi A8 D2 czy BMW7 ale to inna bajka
    to czy auto jest z 2002...2003..czy 2004 to ma takie samo znaczenie jak producent plynu do spryskiwaczy, chyba że rozróżniamy różne generacje aut lub polifty itd..
    A tak to bezsensu.
    Warto patrzeć na stan a tutaj nikt nie daje gwarancji że auto 10 letnie jest w lepszym stanie niż 12-13 letnie, przeważnie jest odwrotnie 10 letnie są czasem tak zajechane że głowa mała, szczególnie po np..flotach?

    Jaki segment? Outlander to jest SUV, Golf 5 to kompakt, podobieństw praktycznie nie ma, te auta różnią się wszystkim inny target po prostu.
    Suv pali jak smok i często bywa drogi w serwisie.

    Może właśnie warto poszukać coś ala Golf 5, chociaż on sam moim zdaniem jest kiepskim wyborem bo tak, do lpg najlepsze będą 1,4 lub 1,6 ale dynamika umowna, silniki stare z czasów Golfa III
    Za to np 2,0 FSI 150 koni jedzie ok, silnik troszkę ryzykowny ale przede wszystkim skomplikowana instalacja lpg bo wtrysk bezpośredni.

    jak dla mnie to takie auta:
    Focus mk2 1,6 lub 1,8/2,0
    Astra H 1,8
    Fiat Croma
    Citroen C5 1.8/2.0
    Peugot 407 2,0
    Audi A4 B6 2,0 lub 1,8T

    0
  • #5 03 Kwi 2018 08:13
    Romek T.
    Poziom 14  

    Kantylena napisał:
    chociaż on sam moim zdaniem jest kiepskim wyborem bo tak, do lpg najlepsze będą 1,4 lub 1,6 ale dynamika umowna, silniki stare z czasów Golfa III

    Nie ma czegoś takiego jak najlepsze do LPG to 1,4/1,6 - są silniki, które lepiej znoszą instalację gazowa lub mniej, ale to nie zależy od pojemności - kierując się pojemnością to właśnie na większych silnikach można sporo zaoszczędzić. Podpinając stare silniki należy się liczyć z kosztami regeneracji/wymiany wszystkich kluczowych podzespołów by nie jeździć później do mechanika co 2 tygodnie.
    Kantylena napisał:
    Za to np 2,0 FSI 150 koni jedzie ok, silnik troszkę ryzykowny ale przede wszystkim skomplikowana instalacja lpg bo wtrysk bezpośredni.
    Zakładając instalację trzeba brać pod uwagę wybór możliwie najnowszej generacji, to własnie na tym później są oszczędności na tankowaniu. Żaden wykwalifikowany serwis ins. gazowej nie ma problemu z "skomplikowaną instalacją", nie mówię tu o Mirku z garażem pod domem.

    Co do tematu wyboru samochodu. Proponuję coś z palety Toyoty lub koreańskich producentów.

    0
  • #6 03 Kwi 2018 12:41
    Kantylena
    Poziom 14  

    Romek T. napisał:

    Nie ma czegoś takiego jak najlepsze do LPG to 1,4/1,6 - są silniki, które lepiej znoszą instalację gazowa lub mniej, ale to nie zależy od pojemności - kierując się pojemnością to właśnie na większych silnikach można sporo zaoszczędzić. Podpinając stare silniki należy się liczyć z kosztami regeneracji/wymiany wszystkich kluczowych podzespołów by nie jeździć później do mechanika co 2 tygodnie.


    Chyba za bardzo nie wiesz o czym piszesz. Tu nie chodzi o pojemność a o to że w Golfie V, na wtrysku pośrednim masz tylko 3 silniczki 1,4 albo 1,6 albo dla koneserów R32 6 cylindrów ale cena auta 40 tys zł. No chyba że ze Stanów 2,5 R5

    Reszta silników to wolnossące FSI bezpośrednie lub doładowane TSI

    Instalacja do FSI /TSI nie jest tak tania jak do zwykłego mpi, koszty, podzespoły + ogólnie praca gazownika.
    Wystarczy wejść na jakąkolwiek stronę z instalacjami lpg i poczytać w cenniku o cenach dla FSI.

    0
  • #7 03 Kwi 2018 14:33
    Romek T.
    Poziom 14  

    Kantylena napisał:
    Romek T. napisał:

    Nie ma czegoś takiego jak najlepsze do LPG to 1,4/1,6 - są silniki, które lepiej znoszą instalację gazowa lub mniej, ale to nie zależy od pojemności - kierując się pojemnością to właśnie na większych silnikach można sporo zaoszczędzić. Podpinając stare silniki należy się liczyć z kosztami regeneracji/wymiany wszystkich kluczowych podzespołów by nie jeździć później do mechanika co 2 tygodnie.


    Chyba za bardzo nie wiesz o czym piszesz. Tu nie chodzi o pojemność a o to że w Golfie V, na wtrysku pośrednim masz tylko 3 silniczki 1,4 albo 1,6 albo dla koneserów R32 6 cylindrów ale cena auta 40 tys zł. No chyba że ze Stanów 2,5 R5

    Reszta silników to wolnossące FSI bezpośrednie lub doładowane TSI

    Instalacja do FSI /TSI nie jest tak tania jak do zwykłego mpi, koszty, podzespoły + ogólnie praca gazownika.
    Wystarczy wejść na jakąkolwiek stronę z instalacjami lpg i poczytać w cenniku o cenach dla FSI.

    Brak Ci konsekwencji. Pierw polecasz "słabsze" i tańsze 1.4/1.6 a potem piszesz o 2.0 mocniejszym, skomplikowanym i droższym.
    Ja wskazałem, że lepszym wyborem będzie mocniejszy silnik, który mimo, że będzie droższy w montażu to da większe oszczędności i przyjemności z jazdy.

    0
  • #8 04 Kwi 2018 20:59
    pabi2206
    Poziom 8  

    No dobra, mam okazje kupic zadbane a4b6 2.0 w gazie juz od znajomego, 2001r i 13 tys zl moze z 500 by jeszcze stargowalo sie, ale mam rowniez od wujka mozliwosc kupna Hondy Accord VII z 2005r 2.2i-ctd w wersji executive w jasnych skorach zadbana i na full wypasie oprocz radia z wyswietlaczem, bo jest oryginalne ale bez duzego ekranu prosto z niemiec przyprowadzil do konca serwisowana od pierwszego wlasciciela kupil no i za ta Honde 16,5 tys zl do oplat. Co bardziej sie oplaca?lepiej dolozyc?na co.zwrócić uwage w przypadku audi a na.co w przypadku hondy?

    0
  • #9 04 Kwi 2018 22:25
    Kantylena
    Poziom 14  

    Ciekawe skąd wujek wytrzaskał tę Hondę, skoro w PL po 18 tys chodzą a on za 16500 ma..
    Poza tym, 2.2 CTDI to diesel, on się nie nadaje na krótkie odcinki, turbina, koło dwumasowe, wtryski itd..
    Audi A4 B6 będzie tańsze w utrzymaniu i to sporo.
    No i zwykła bezproblemowa benzynka 2,0 130 koni, chociaż ja chyba wolałbym 1,8T

    Dla mnie Honda podejrzana za taką kasę, chyba bym poszedł w Audicę.
    Sprawdź tylko czy zawieszenie nie jest wytrzaskane, bo komplet wielo-wahaczu swoje kosztuje. To jest jedna z najdroższych napraw w tym aucie.

    0
  • #10 05 Kwi 2018 19:28
    pabi2206
    Poziom 8  

    Tzn Honda 16 500 plus oplaty 2500zl czyli ok 19-20tys zl za ta honde. A co do audi pomysle, bo jest jeden problem Audi jest w automacie. I troche sie boje automatu. Za mna bardziej ta honda chodzi.

    0