Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- Wymiana fabrycznego radia w Mercedesie

--MaR-- 01 Apr 2018 20:51 6540 8
  • #1
    --MaR--
    Level 10  
    Cześć.
    Jakiś czas temu kupiłem Mercedesa Vito W639 (2006 rok). Sprzedający uważał że radio jest uszkodzone, dlatego liczyłem się z jego wymianą. Okazało się jednak, że radio było wymienione na identyczne, ale zostało "zablokowane" komunikatem PROD. Z tego co się zorientowałem, komunikat PROD oznacza brak komunikacji radia z komputerem pokładowym (lub innym ważnym sterownikiem) - oznacza to, że radio dostarczone przez dealera w momencie zakupu auta jest powiązane z nim "na stałe". Oczywiście blokadę tę można obejść w serwisach elektronicznych za około 50zł. Ja jednak postanowiłem, że przydałoby mi się radio z większym wyświetlaczem, dla komfortu, oraz żeby ewentualnie można było z czasem dołożyć kamerkę cofania.
    Kupując auto, zamontowane było w nim radio oryginalne, montowane w Mercedesach - Becker Sound 5 (zdjęcie 1). Ja jednak znalazłem nieco inne radio, które w teorii powinno pasować do mojego Mercedesa, jednak nie wiem, czy kostki radia i te wszystkie właściwości będą identyczne. Upatrzyłem sobie na internecie również radio oryginalne, montowane w Mercedesach, tyle że w Sprinterach (i chyba nowszych Vitach, jednak pewien nie jestem) - Alpine RY 2550 (zdjęcie 2). Z tego co się zorientowałem, to mocowanie oraz wymiary mają identyczne, nie wiem jednak jak z kompatybilnością.
    Czy przerabiał już ktoś podobny temat lub wie, czy mogę Becker Sound 5 zastąpić tym nowszym radiem Alpine RY 2550?

    Zdjęcia:
    1. Becker Sound 5 (aktualne)
    - Wymiana fabrycznego radia w Mercedesie

    2. Alpine RY 2550 (to, które chcę kupić)
    - Wymiana fabrycznego radia w Mercedesie

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc. :)
  • #2
    barteksmrek
    Level 28  
    Nie mam doświadczenia z mercedesem. Na pewno, jak piszesz radio komunikuje się z innymi urządzeniami w samochodzie. Jest sprawdzane czy jest legalne dla tego auta, czy nie zostało skradzione z innego, Jeśli kupisz nowe, inne radio a zmiany dokona serwis na pewno nie ma problemu. Jeśli kupisz używane radio, wtedy samochód go może nie zaakceptować. Było już w innym samochodzie. Podejrzewam, że w serwisie Merca albo tego odmówią albo zechcą trochę więcej niż 50 zł.
  • #3
    --MaR--
    Level 10  
    barteksmrek wrote:
    śli kupisz używane radio, wtedy samochód go może nie zaakceptować.

    Dlatego właśnie zawiozę radio do serwisu elektronicznego po to, żeby została zdjęta ta blokada, która przypisuje dane radio, do danego auta :)

    Tak oprócz tych blokad, to czy są jakieś różnice w kostkach itd w tych radiach?
  • #4
    barteksmrek
    Level 28  
    --MaR-- wrote:
    Dlatego właśnie zawiozę radio do serwisu elektronicznego po to, żeby została zdjęta ta blokada


    Nie tylko radio. całe auto.
  • #5
    --MaR--
    Level 10  
    barteksmrek wrote:
    Nie tylko radio. całe auto.

    Z tego co zdążyłem się zorientować, to wystarczy samo radio, ze względu na to, że to radio "wyrzuca" komunikat PROD w przypadku braku komunikacji z autem. Cena za taką usługę to 50zł, więc przyzwoicie :)
    Dodano po 8 [godziny] 26 [minuty]:
    Poszperałem, poszperałem i zauważyłem, że do Becker Sound 5 jest inna kostka niż do Alpine RY2550 :(
    Przedstawiłem to na tych zdjęciach z internetu:
    - Wymiana fabrycznego radia w Mercedesie

    Czy ktoś wie, jak szukać adaptera do tego radia? :)
    Znalazłem coś takiego, co niby powinno pasować (patrząc na kostki), ale nie mam pewności czy to aby na pewno będzie dobre.
    http://sklep.magicauto.pl/p/45/3769/adapter-kabel-radia-mercedes-e-class-2004-mercedes-m-class-w163-2005-mercedes-skl-2004
    https://www.natcar.pl/pl/p/Zlacze-kostka-adapter-ISO-Audi-A2-A3-A4-A5-A6-Q5-Q7-TT/35
  • #6
    --MaR--
    Level 10  
    Cześć.
    Zakupiłem radio oraz adapter.
    Adapter już doszedł, radio jeszcze nie. Sprawdzałem dziś moją kostkę ISO, ku mojemu zdziwieniu wszystko jest niby ok, stałe +12v, ale po zapłonie na pinie "zapłon" mam ok. 5v. Czy to normalne? :)
    Pozdrawiam
  • #7
    850
    Level 11  
    Cześć czy dałeś sobie rade z podłączeniem radia
  • #8
    --MaR--
    Level 10  
    850 wrote:
    Cześć czy dałeś sobie rade z podłączeniem radia

    Początkowo wszystko szło dobrze - przejściówka była odpowiednia, natomiast niestety okazało się, że nowe radio komunikuje się przez szynę CAN z autem tak czy inaczej, przez co włączyła się blokada, a w serwisie za przypisanie radia do tego auta zaśpiewali sobie 350zł, co wydaje się nieopłacalne w tym momencie. Jeżeli nie znajdę osoby, która zrobi to w normalnych pieniążkach, to prawdopodobnie sprzedam radio i zostanę przy starym :(
    Masz może jakiś pomysł?
  • #9
    850
    Level 11  
    Ja mam Kogoś kto może mi to wszystko zrobić za rozsądną cene, tylko ze mam problem CAN ,radio nie komunikuje się.... nie wiem czy może to wina adaptera iso?