Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik indukcyjny, 15-25kW na max 100V+ falownik. Kilka pytan+ gdzie kupić.

Bart921 02 Kwi 2018 11:43 300 8
  • #1 02 Kwi 2018 11:43
    Bart921
    Poziom 6  

    Witam!

    Mam zamiar za jakiś czas podjąć się budowy pojazdu elektrycznego. Jednak jest kilka problemów. Po pierwsze potrzebuje silnika indukcyjnego o mocy 15-25kW i falownika do niego. W Google trafiłem na stronkę into.pl,ale nie wzbudza mojego zaufania. Dlaczego? Ano. Są tam elementy i silniki niedostępne nigdzie indziej. A w przypadku uszkodzenia sie jakiegoś elementu(w szczególności mam na myśli sterownik) jestem uzależniony od tej jednej firmy(która np za 2 lata może już nie istnieć).

    Szukam rozwiązania bardziej uniwersalnego. Elementów które są ogólnie dostępne.

    Tyle o wymaganiach. Jakie mam plany i możliwości?

    Mam możliwość I plany wykonania konkretnego akumulatora litowo jonowego o parametrach rzędu napięcie 100V, ciągły prąd rozładowania 500A. Wolałbym ze względów bezpieczeństwa nie przekraczać 72V(20cel).

    Ktoś wcześniej w innym wątku podrzucił mi wykorzystanie silnika od Priusa. I o ile da się taki kupić razem z inwerterem za ok 1000zl,to nie mam pojęcia o sterowaniu takim silnikiem. Mam ma myśli - gdzie podać sygnał, I jakiego typu to ma być sygnał. A dobrze, żebym to wiedział zanim taki zestaw zakupie. Myślę, że po prostu za mało znam ten rynek.

    Coś Wam, drodzy koledzy, przychodzi do głowy?

    0 8
  • #2 02 Kwi 2018 11:50
    daro31ie
    Specjalista Automatyk

    Zastanawiam się czy nie dobrym rozwiązaniem byłoby zakup starego meleksa. Tam masz gotowe rozwiązanie

    0
  • #3 02 Kwi 2018 12:01
    Bart921
    Poziom 6  

    Ale mam identyczny problem jak z priusem.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ah, I jak zdążyłem zauważyć, silnik od melex ma nieco ponad 2kW. To o rząd wielkości za mało.

    0
  • #4 02 Kwi 2018 13:17
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ja bym po prostu dał do przezwojenia zwykły silnik 10-13kW .
    Ale wtedy masz problem z falownikiem.

    Więc zrób baterię 560V i zwykły falownik 3 fazowy.
    Lub ogarnij silnik i sterownik z priusa.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wystarczą 152 ogniwa LI ion Vcr6 dające każde 30A max co daje 17kW.
    Dając po 2 równolegle daje 304 ogniwa i większy zasięg.
    Same ogniwa to ok 5000zł.

    0
  • #5 03 Kwi 2018 20:44
    tos18
    Poziom 37  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Ale wtedy masz problem z falownikiem.

    szukał bym falowników zasilanych 3x230V (rynek amerykański)
    Napięcie szyny DC takiego falownika to jakieś 310V - i akumulatorów wyjdzie mniej.

    0
  • #7 03 Kwi 2018 21:11
    zworys
    Poziom 32  

    Ze wzgledu na wartość momentu obrotowego najlepszy byłby szeregowy silnik komutatorowy.

    0
  • #8 03 Kwi 2018 22:12
    Bart921
    Poziom 6  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Ja bym po prostu dał do przezwojenia zwykły silnik 10-13kW .
    Ale wtedy masz problem z falownikiem.

    Więc zrób baterię 560V i zwykły falownik 3 fazowy.
    Lub ogarnij silnik i sterownik z priusa.
    Dodano po 5 [minuty]:
    Wystarczą 152 ogniwa LI ion Vcr6 dające każde 30A max co daje 17kW.
    Dając po 2 równolegle daje 304 ogniwa i większy zasięg.
    Same ogniwa to ok 5000zł.


    Nie przychodzi mi do głowy tylko żaden sposób ładowania tyłu celi. Mogę się tylko domyślić kosztu przetwornicy, żeby to naładować z sieci. Już nie wspomnę o montowaniu 150 balancerow... A bezpieczeństwo to już w ogóle dalszy plan :p

    0
  • #9 04 Kwi 2018 13:36
    tos18
    Poziom 37  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Ale nie ma takich na 15kW

    LSIS H100 do 18,5kW:

    LSLV0150H100-2CONN
    LSLV0185H100-2CONN

    LSIS IG5A do 22kW:
    SV150iG5A-2
    SV185iG5A-2
    SV220iG5A-2

    LSIS S100 15kW
    LSLV0185H100-2CONN

    0
  Szukaj w 5mln produktów