Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik kompresora YL90L-2 2,2 kW 2800 obr. 230V

trebo75 02 Kwi 2018 23:40 909 5
  • #1 02 Kwi 2018 23:40
    trebo75
    Poziom 2  

    Witam, przeszukałem forum i znalazłem podobny temat, ale nie dokończony. Jak podłączyć do tego silnika zasilanie? Chyba że ktoś z was ma taki silnik podłączony do sieci i wrzucił by zdjęcie jak ma podłączony. Kondensator startu jest podłączony do Z2, U1 a pracy do U1 i V1. Załączam foto silnika.Silnik kompresora YL90L-2 2,2 kW 2800 obr. 230VSilnik kompresora YL90L-2 2,2 kW 2800 obr. 230V

    0 5
  • #2 03 Kwi 2018 08:43
    sp3ots
    Poziom 36  

    Witam !
    Nie mam takiego silnika, ale patrząc na schematy silnika na pewno nie można podłączyć kondensatora do Z2, U1 bo po zmianie zworek w pion kondensator będzie zwarty.
    Schematy pokazują jak blaszkami, zworkami zmieniać kierunek obrotu tego silnika.
    Jeśli silnik jest nie kompletny ( przewody nie przykręcone do zacisków tabliczki zaciskowej ) trzeba rozpoznać wyprowadzenia obu uzwojeń.
    Mniejsza oporność - uzwojenie główne ( robocze ).
    Większa oporność - uzwojenie pomocnicze ( rozruchowe ).
    Nastaw omomierz na zakres 200 omów i zmierz rezystancję uzwojeń, napisz na forum wynik pomiarów.

    1
  • #3 03 Kwi 2018 09:08
    trebo75
    Poziom 2  

    Rezystancji pomierzona i tak:

    U2- Z1W1 jest 2,8 czerwony
    Z2W2- V1 jest 1,5 niebieski
    U1- V2 jest 4,6 czarny

    0
  • #4 03 Kwi 2018 09:24
    sp3ots
    Poziom 36  

    trebo75 napisał:
    Rezystancji pomierzona i tak:

    U2- Z1W1 jest 2,8 czerwony
    Z2W2- V1 jest 1,5 niebieski
    U1- V2 jest 4,6 czarny


    Prośba - operuj tylko kolorami przewodów.
    Chyba są dwa niebieskie, czerwony i czarny.
    Ile kondensatorów ma ten silnik ?

    0
  • #5 03 Kwi 2018 09:38
    trebo75
    Poziom 2  

    Ok. Silnik ma 2 kondensatory

    0
  • #6 03 Kwi 2018 10:22
    sp3ots
    Poziom 36  

    Proponuję tak podłączyć silnik:
    U1----zasilanie----U2
    U1-- czerwony1--- czerwony2--U2
    Z2,W2 -----czarny1---czarny2---Z1,W1
    V2-----nienieski1--( wył. odśrodkowy )-niebieski2------Z1,W1
    V1----Kondensator pracy ( mniejszej pojemności) Z1,W1
    V1---kondensator rozruchowy ( większej pojemności ) V2

    To są moje przypuszczenia.
    POPRAWIŁEM
    .Zworki ( blaszki ):
    pionowo - (U1---Z1,W1 ), (V1---U2) lub
    poziomo - (Z1,W1-U2), (U1-V1)
    Zworkami można zmienić kierunek wirowania na przeciwny.

    1
  Szukaj w 5mln produktów