Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fuchs 713 - Elektryczny mechanizm gaszenia

Pawloosw 03 Apr 2018 19:40 723 9
  • #1
    Pawloosw
    Level 5  
    Witam Panowie,
    Jestem w trakcie remontu ładowarki fuchs713. W owym egzemplarzu brakowało linki pociagającej za dźwigienkę odcinającej dopływ paliwa do pompy wtryskowej i zastąpiłem ją elektrycznym mechanizmem zamykania centralzamka od samochodu osobowego. Mechanizm po podlączeniu na krótko 12v pieknie funkcjonuje w obu kierunkach (poprzez zmianę biegunów).
    Napotkałem na problem z zastosowaniem odpowiedniego wyłącznika żeby to sprawnie obsługiwać. Czy szłoby to w miarę prosto zrobić by wciskając przycisk na okolo sekundę, załączyć mechanizm, po puszczeniu przycisku, na silnik mechanizmu poszłoby napięcie z zamienionymi biegunami +/- (żeby dzwigienka na pompie wrocila do pierwotnego położenia umożliwiając później rozruch maszyny) po czym po chwili, napięcie nie byłoby juz podawane na silnik wogole?
    Kolega podpowiada mi, żeby zrobić to na przekaźnikach z regulowanym czasem pracy. Ale jak to dokładnie zrobić i czy będzie to działać orawidłowo (cewka przekaźnika nie będzie musiała cały czas mieć podawanego napięcia)?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    Pawloosw
    Level 5  
    Nierozumiem onco chodzi z tą sprężyną. W oryginale była linka. Gdyby nie fakt, że kabina unoszona i potrzeba aż 6m solidnej linki odpornej na zginanie nie kombinowałbym z przeróbkami. Pompa nie ma żadnych udziwnień elektrycznych, zwykła prosta pompa, jedna dźwignia do regulowania dawki paliwa, i druga do gaszenia.
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Pawloosw wrote:
    zwykła prosta pompa, jedna dźwignia do regulowania dawki paliwa, i druga do gaszenia.

    Tak ale dodatkowo ma tam zaworek gaszenia i tym się gasi.

    Pomyśl jak normalny biały człowiek, jak by ta linka miała iść i ile jej było trzeba.?
    I czy ją kiedykolwiek widziałeś , bo ja nigdy.
  • #5
    Pawloosw
    Level 5  
    Normalny biały człowiek? Czemu miała służyć ta sugestia?

    Na pompie nie ma żadnego elektrozaworu. Linka jest jedna do gazu, ale obok niej jest miejsce na drugą, co zasugerowało mi, że koedyś mogła być druga linka do gaszenia. Czy była, niewiem. Kupiłem maszynę do remontu, i gaszenie silnika ktos prowizorycznir zrobił tak, że trzeba było wysiąść z maszyny, ptworzyć pokrywę komory silnika, i pociągnąć za dzwignię.

    Silnik deutz 6FL912. Wystepuja cewki gaszenia do deutzów, ale nie do tego silnika, tylko jakis nowszych.

    Tak czy inaczej wszystko mam już ogarnięte za wyjątkiem sterowania mechanizmem o ktorym pisalem. I tylko ta kwestia mnir teraz interesuje, a nie czy linka tam była, czy też nie.
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Daj zdjęcie to ci powiem.
    Pawloosw wrote:
    Nierozumiem onco chodzi z tą sprężyną


    O to że sprężyna odciąga ci tę dzwignie do pozycji ON a ty podając napięcie na siłownik przeciągasz dzwignie wraz ze sprężyną i jak zdejmiesz napięcie to dzwignia wraca za sprawą sprężyny.
  • #7
    Pawloosw
    Level 5  
    Dzwigienka, ledwo co, ale wraca do pozycji on sama. Jakiś mechanizm wewnatrz ja cofa. Jednak sprezyna o ktorej mowisz - nie ma jej. Jak zdejmowalem dzwigienke, zauwazylem za ma maly otworek przy samej osi obrotu i pod podkladka blaszana gdzie pierwotnie zapewne znajdowala sie sprezyna jest pusto.
  • #8
    kkknc
    Level 43  
    Od centralnego co się nie sprawdzi że względu na temperaturę. Nie gadaj głupot że cewki są tylko do nowszych bo nigdy nic nie sprawdzałeś. Na dźwigni gaszenia masz na osi obrotu sprężynę ( musi być) a sam mechanizm gaszenia był w zależności od zastosowania bardzo różny.
    Cewka z przodu lub z tyłu równolegle do pompy. Ta z przodu najczęściej zasilana na stałe po zapłonie, chociaż i tylko gaszące były. Z tyłu najczęściej gaszące. A impuls najczęściej wzięty z przekaźników na D+ i KL15 działało to dobrze. Specjalny mechanizm obrotowy z silnika od wycieraczek. No i zawór elektromagnetyczny na paliwie.
    Więc full cool. Do wyboru do koloru.
    A jak chcesz kombinować to lepiej z siłownika od klapy bagażnika. Chcesz w automacie to wykorzystaj D+. Wystarczą do tego 2 zwykle przekaźniki.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Zobacz.
    Fuchs 713 - Elektryczny mechanizm gaszeniaFuchs 713 - Elektryczny mechanizm gaszeniaFuchs 713 - Elektryczny mechanizm gaszenia
  • #9
    Pawloosw
    Level 5  
    Dziekuję za wykłady na temat białych ludzi, kwestii czy nigdy nic nie sprawdzałem itp niezwiązanych z tematem. Elektroda zawsze kojarzyła mi się z społecznością dzielącą sie wiedzą na temat elektroniki i dlatego zdecydowałem się zadać pytanie na kwestię opisaną powyżej. Zadałem pytanie odnośnie sterowania silnikiem dc a piszecie na zupełnie inne tematy...

    Niemniej temat nieaktualny, kolega napisał mi softa, dzisiaj poskładam wszystko w całość.

    Pozdrawiam
  • #10
    kkknc
    Level 43  
    Chłopie z ciekawości zajrzałem na magazyn centralny Deutza w Europie i nie ma problemu. Cewek ciągnących było wczoraj o 17 na stanie 8szt, pchających 5szt zaworków paliwowych 11szt. Przy okazji zapytałem kolegów z innych serwisów Deutza czy ktoś składał zapytanie o cewkę gaszenia do 912/913. Nikt nie potwierdził.