Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 2004 - Nie rygluje się drzwi z prawej strony

03 Kwi 2018 23:47 750 12
  • Poziom 15  
    Witam,

    Problem dotyczy Passata B5. O tuż centralny zamek przestał ryglować drzwi z prawej strony, tylne i przednie. Stało się się to w ciągu dnia, rano zamykały się, a po południu już nie można ich było zaryglować z kluczyka i ani z przycisku w drzwiach kierowcy. Możliwe było zamkniecie poprzez wciśniecie bolca, a otwarcie poprzez klamkę wewnątrz.

    Nie słychać działających siłowników ryglujący, no może jak przyłożę ucho do drzwi to słychać lekkie stukanie, a bolec od ryglowania delikatnie czasami drgnie.

    Przeczytałem wiele informacji na ten temat i dowiedziałem się że problem z centralnym zamkiem to częsta przypadłość tego auta. Odpowiedzialny jest moduł zamakający moduł komfortu. Ale rozebrałem tapicerkę po obydwu stronach i pod spodem sucho, w module również. Nie zauważyłem też zaśniedziałych przewodów.

    Odłączyłem przewody od modułu i zamki nadal po stronie lewej działały, po lewej bez zmian. Czytałem też o mikro-stykach, ale skoro światło wewnątrz gaśnie i zaświeca się światło na drzwiach to raczej sprawne. I skoro by był nie sprawny to jedne drzwi by się nie ryglowały.

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
    Co może być przyczyną takiego zachowania się drzwi. A dodam że raz na jakiś czas uda się zaryglować drzwi lub je rozryglować.
  • Poziom 14  
    A sprawdzałeś może czy kable się nie przetarły między drzwiami a budą?
  • Poziom 15  
    Tak to też sprawdzałem, przewody organoleptycznie wyglądają na całe. Tylko czy przewody w jednym czasie przetarły się z tyłu i z przodu.
  • Poziom 28  
    Może podpięcie pod VAGa coś koledze podpowie. Raczej ciężko stawiać na problem po stronie drzwi, zbyt duży zbieg okoliczności żeby uszkodzeniu uległy jedne i drugie w tym samym czasie.
  • Poziom 15  
    Próbowałem wczoraj, ale nie mogę się połączyć, ale chyba dlatego że mam tani kabel VAG KKL i Polskiego vaga.

    Dodano po 14 [godziny] 42 [minuty]:

    Wszystko rozumiem, tylko nie rozumiem tego że jeśli odłączę moduł komfortu, to zamki po stronie kierowcy wciąż działają z pilota i przez przycisk na drzwiach. Nie działa tylko oświetlenie. A chyba za to odpowiedzialny jest ten moduł. Może mi to ktoś wytłumaczyć?
  • Poziom 15  
    Posprawdzałem dzisiaj przewody i wszystko jest OK. Rozebrałem drzwi pasażera i wszystko wygląda OK. Napięcia i sygnał CAN dociera do modułu (ten przy mechanizmie szyb) w drzwiach. Na czarnych przewodach podczas wciśnięcia przycisku na kluczyku napięcie wynosiło ok 2V. Przy odłączonej kostce i podaniu napięciu 12 V na czarne przewody siłownik czasami lekko stuknie a czasami wcale.
    Moje podejrzenie padło na niego jeszcze, jutro będę dalej rozbierał.
    Tylko moje pytanie czy to możliwe jest aby siłownik padł równocześnie w tylnych i przednich drzwiach jednej strony?
  • Poziom 34  
    W jakie czarne przewody na pewno one nie idą do siłownika.
  • Poziom 15  
    Czarne z paskami jeden z niebieskim a drugi nie pamietam.
  • Poziom 34  
    Na siłowniku masz mieć plus i minus i na dwóch dodatkowych impuls masy, otwórz - zamknij kolorów nie pamiętam.
  • Poziom 15  
    To samo podanie zasilania nic nie da? Bo wg schematu to do silniczka idą te dwa czarno kolorowe przewody a reszta do mikrostyków.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A jeszcze mam pytanie czy to ze zamek nie działa z przodu prawy to może być powodem nie działania prawego tył?

    Dodano po 10 [godziny]:

    Poniżej wycinek schematu z zamkiem. Jak go zasilić aby sprawdzić?
    VW Passat B5 2004 - Nie rygluje się drzwi z prawej strony
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Wystarczy sprawdzić czy masz impuls masy lub podać na czerwono-zielony zamykanie i czerwono-niebieski otwieranie, zamek powinien być zatrzaśnięty.
    Możesz mieć walnięty moduł przy napędzie szyby.
  • Poziom 15  
    Właśnie zauważyłem ze do mojego siłownika nie ma czerwono-niebieskiego i czerwono zielonego przewodu.
    Wyciągiem cały siłownik zamkiem na stół i go rozebrałam na części i po podaniu napięcia 12V silniczek czasami zaskoczy a czasami nie. Więc pewnie to on jest winowajca.

    Jutro może uda mi się kupić nowy, tylko czy wina w niedziałającym siłowniku z przodu jest powodem niedziałania w tylnich drzwiach? Nie wiem czy kupować do tylu też?
  • Poziom 15  
    Jednak, padły siłowniki, a dokładnie silniczek w obydwu zamkach. Co najdziwniejsze to to że padły obydwa naraz.
    Aby uruchomić silniczek wystarczy podać napięcie na czarne przewody z paskiem.
    Czy orientuje się ktoś czy można gdzieś kupić taki silniczek.

    A i dziękuje za pomoc wszystkim w rozwiązaniu problemu.