Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic Smart Home
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy samochody elektryczne da się ładować jeszcze szybciej

ghost666 12 Kwi 2018 08:49 9165 175
  • #121 12 Kwi 2018 08:49
    szeryf3
    Poziom 15  

    Kiedyś w IKEA w Wrocławiu na parkingu widziałem na jednym z stanowisk małe auto podłączone do gniazdka elektrycznego.

  • Deimic Smart Home
  • #122 12 Kwi 2018 09:11
    cefaloid
    Poziom 30  

    japycz321 napisał:
    cefaloid napisał:
    A trzy jądrowe i jest jeszcze bardziej OK

    taaa, pierwszą elektrownie atomową w Polsce (Żarnowiec) budujemy od 1982, ktoś miał okazje skorzystać z prądu w niej wyprodukowanego?
    Za kilka lat zaczną się kary za emisję CO2 przy obecnym zużyciu energii, nie mówiąc już o szybkim zwiększaniu obciążenia sieci energetycznej masową elektryfikacją transportu.


    To, że w latach 80 gen Jaruzelski nie umiał wybudować elektrowni jądrowej / nie miał funduszy / itp. ma się nijak do obecnych czasów.
    To trochę jakbyś mówił, że obecnie produkowany Fiat Tipo na pewno jest kiepski bo w latach 80 ubiegłego wieku miałeś malucha i był kiepski.

    Poza tym udowodnij proszę, że tamtą elektrownię cały czas, od lat 80, usiłujemy budować ;)

  • #123 12 Kwi 2018 09:25
    vodiczka
    Poziom 43  

    cefaloid napisał:
    To, że w latach 80 gen Jaruzelski nie umiał wybudować elektrownii jądrowej / nie miał funduszy / itp. ma się nijak do obecnych czasów.
    Taa.... A my umiemy??? Mamy fundusze??? Mamy obawę przed rozpoczęciem budowy bo:
    a/ co powiedzą wyborcy
    b/nie ma pewności, że ostateczny koszt budowy nie wyniesie 180% planowanego i funduszy zabraknie.
    c/ w planie mamy też Centralny Port Lotniczy i przekopanie Mierzei Wiślanej a budżet nie z gumy.

  • #124 12 Kwi 2018 09:37
    cefaloid
    Poziom 30  

    vodiczka napisał:
    Taa.... A my umiemy???.

    A Ty, aby zamieszkać w mieszkaniu, musisz je umieć wybudować? Musisz sam kłaść kafelki w łazience aby ją wykończyć? Typowo polskie myślenie. U nas każdy to "malarz tynkarz akrobata" i zamiast robić porządnie to, na czym się zna i zapłacić innym za to co oni umieją porządnie.... to każdy chce robić wszystko sam.

    vodiczka napisał:
    nie ma pewności, że ostateczny koszt budowy nie wyniesie 180% planowanego i funduszy zabraknie.

    A to takie trudne aby umowa na budowę przewidywała takie zagrania?
    W Polsce powstaje wiele dużych inwestycji państwowych i nie raz było widać, że umowy są raczej dobrze przygotowane na tego typu zagrania wykonawcy. Np. kontrakty na budowę dróg (a rozmawiałem z wieloma kolegami spoza Polski: Hiszpan, Słowak, Portugalczyk) mamy takie, że nikt u nich nie słyszał o wyrzuceniu wykonawcy z placu budowy. To, że tam płacą 180% nie oznacza że u nas też tak robią. U nas wyrzucają z budowy.

    vodiczka napisał:
    w planie mamy też Centralny Port Lotniczy i przekopanie Mierzei Wiślanej a budżet nie z gumy.

    Owszem, zgodzę się - i dopóki auta elektryczne będą totalnym marginesem, to tego typu elektrownia nie jest za bardzo priorytetem (słusznie i rozsądnie). Poza tym sama elektrownia bez sieci przesyłowej nic nie da. Tu się nie ma co spieszyć.

    vodiczka napisał:
    co powiedzą wyborcy

    Znów owszem. To raczej największy problem. Wyborcy a nie brak funduszy. Jak już ludzie zapomnieli o Czarnobylu to znów Fukushima...

  • Deimic Smart Home
  • #126 12 Kwi 2018 11:19
    japycz321
    Poziom 25  

    cefaloid napisał:
    Owszem, zgodzę się - i dopóki auta elektryczne będą totalnym marginesem, to tego typu elektrownia nie jest za bardzo priorytetem (słusznie i rozsądnie). Poza tym sama elektrownia bez sieci przesyłowej nic nie da. Tu się nie ma co spieszyć.

    CO? a płacenie kar za CO2 o którym wspomniałem to lepsze rozwiązanie? Pewnie poczekajmy 12 lat, jak się zaczną kary wtedy na gwałt szukać wykonawcy i następnie 20 zanim powstanie coś co je ograniczy i będzie super : - )
    cefaloid napisał:
    To, że w latach 80 gen Jaruzelski nie umiał wybudować elektrownii jądrowej / nie miał funduszy / itp. ma się nijak do obecnych czasów.

    Słabo kolega interesował sie tematem. Fundusze to był najmniejszy problem w tym wszystkim. Po katastrofie w Czarnobylu zaczęły (wzmogły) się protesty, i to był główny krzyżyk do trumny. Do tego jak to ładnie nazwali elektrownia była zbędna dla bilansu elektrycznego i nierentowna.
    cefaloid napisał:
    Poza tym udowodnij proszę że tamtą elektrownie cały czas, od lat 80, usiłujemy budować

    Nie,nie usiłujemy, poczytaj proszę co stało się z mnóstwem elementów które już były gotowe, reaktory, budynki itd
    vodiczka napisał:
    Taa.... A my umiemy??? Mamy fundusze??? Mamy obawę przed rozpoczęciem budowy bo:

    jakakolwiek próba budowy elektrowni atomowej skończy się protestami. Większymi lub mniejszymi, w zależności od kogo odkupi się ziemię na tę inwestycję i za ile. Zrobienie czegokolwiek w tym kraju do prostych nie należy, kwestia mentalności ludzi.

    Odchodząc od tematu to wystarczy poobserwować ruch uliczny. Na 10 samochodów 8 jedzie tylko z kierowcą. Ludzie wolą stać w korku ale siedzieć w samochodzie niż urządzić sobie spacer 2km.

  • #127 12 Kwi 2018 11:44
    sanfran
    Poziom 36  

    japycz321 napisał:
    Odchodząc od tematu to wystarczy poobserwować ruch uliczny. Na 10 samochodów 8 jedzie tylko z kierowcą. Ludzie wolą stać w korku ale siedzieć w samochodzie niż urządzić sobie spacer 2km.


    To prawda. Ale w większości nie dlatego, że się im nie chce, ale dlatego, że panuje presja czasu. I tu się pojawia wyższość elektryka. Odpalać zimny silnik spalinowy i jechać na nierozgrzanym to duża starta energii. A w elektryku nie istnieje problem zimnego silnika a i ciepło w kabinie robi się o wiele szybciej.

    Z ciekawości to juz się zastanawiam jak będą reagować wlepiacze mandatów na włączenie sobie ogrzewania w elektryku i odśnieżanie go z zewnątrz. Hałas pracującego ogrzewania spokojnie można pomylić z pracą spalinowca na wolnych obrotach.

  • #128 12 Kwi 2018 11:50
    Phaeton
    Poziom 14  

    Cytat:
    Odchodząc od tematu to wystarczy poobserwować ruch uliczny. Na 10 samochodów 8 jedzie tylko z kierowcą. Ludzie wolą stać w korku ale siedzieć w samochodzie niż urządzić sobie spacer 2km.


    Kolektywiści też sobie obserwują te ulice i też myślą co by było gdyby tak tych kierowców poupychać planowo do zbiorkomu. Naturalnie nie interesuje ich, że celem nie jest tu przepychanie mas ludowych ulicami jak ziemniaki na transporterze, bo każdy z tych kierowców jedzie z innego miejsca w inne i o innym czasie, przy czym jeden wiezie tylko teczkę a inny ma zamiar przywieźć sobie większy pakunek ze sklepu. Spacer 2km z takim pakunkiem jest oczywiście możliwy, ale wyzwania tego rodzaju nie każdego interesują.

  • #129 12 Kwi 2018 17:22
    vodiczka
    Poziom 43  

    cefaloid napisał:
    Musisz sam kłaść kafelki w łazience aby ją wykończyć
    Pytając retorycznie "a my umiemy???" myślałem o umiejętności wybrania dobrego wykonawcy za ekonomicznie uzasadnioną cenę bo nie ma polskiej firmy budującej elektrownie atomowe :)
    Przykładem naszych "dziwnych umiejętności" jest wpadka z offsetem przy zakupie F-16.
    cefaloid napisał:
    To że tam płacą 180% nie oznacza że u nas też tak robią. U nas wyrzucają z budowy.
    Wyrzuciliśmy Chińczyków z budowy A2. Czy znasz bilans zysków i strat?

  • #130 12 Kwi 2018 18:10
    cefaloid
    Poziom 30  

    japycz321 napisał:
    CO? a płacenie kar za CO2 o którym wspomniałem to lepsze rozwiązanie? pewnie poczekajmy 12 lat, jak sie zaczną kary wtedy na gwałt szukać wykonawcy i następnie 20 zanim powstanie coś coś je ograniczy i będzie super : - )

    Weź pod uwagę że Merkel w Niemczech kazała wycofać się z energetyki jądrowej. To jak myślisz skąd wezmą prąd jak nie z elektrownii cieplnych w tym z węgla którego mają więcej niż my? A że są niepisanym przywódcą UE to wg mnie problem kar za emisję będzie w UE odraczany w nieskończoność (czyt. jak długo Niemcy będą chciały).

    Dodano po 5 [minuty]:

    Vodiczka, lista wykonawców dróg wyrzuconych z placu budowy:

    Polimex, Alpine Bau, NDI, Salini, Radko, Vistal... Itd. , itd. a że nie było o tym głośno jak w przypadku Covec to co innego...

  • #131 12 Kwi 2018 19:40
    vodiczka
    Poziom 43  

    cefaloid napisał:
    Polimex, Alpine Bau, NDI, Salini, Radko, Vistal... Itd itd. a że nie było o tym głośno jak w przypadku Covec to co innego...
    Chińczyków dałem jako głośny przykład właśnie a nie jako jedynych wyrzuconych. Co daje wyrzucanie, skoro sądząc po twojej liście nie działa odstraszająco? Czy masz dane ile z tych firm wypłaciło nam odszkodowanie za zerwanie umowy z winy wykonawcy? Ile dopłaciliśmy nowemu wykonawcy i o ile wydłużył się czas inwestycji?
    Wyrzucamy bo nie potrafimy dobrze wybrać wykonawcy. Co z tego, że wyrzucisz "pana od kafelek" i zostaniesz z rozgrzebaną łazienką? :)

  • #132 13 Kwi 2018 09:35
    cefaloid
    Poziom 30  

    Vodiczka przypominam, że wątek dotyczy samochodów elektrycznych i zakończmy już tę przepychankę. Jeśli Ci ulży uznaj, że masz monopol na rację we wszystkim. Nie dbam o to.


    Wracając do tematu, ciekaw jestem jak szybko po spopularyzowaniu samochodów elektrycznych rządzący dojdą do wniosku, że podatek drogowy w paliwie im ucieka. Zapewne wymyślą inny sposób na jego ściągalność np. forma Viatoll. Bo gdyby tylko cena prądu na stacji ładowania miała go zawierać to... będą ładować gdzie indziej.

    Czy wówczas jazda autem elektrycznym będzie w ogóle opłacalna?

  • #133 13 Kwi 2018 10:46
    Pokrentz
    Poziom 21  

    japycz321 napisał:
    Odchodząc od tematu to wystarczy poobserwować ruch uliczny. Na 10 samochodów 8 jedzie tylko z kierowcą. Ludzie wolą stać w korku ale siedzieć w samochodzie niż urządzić sobie spacer 2km.


    I dlatego właśnie "w tym kraju" nie da się nic zrobić. Ja wolałbym te 2 km przejśc niż w ogóle odpalać samochód. Nawet, gdyby nie było korków. Albo pojechać rowerem. Stety - niestety, mam do roboty 30 km i użycie zbiorkomu jest mozliwe tylko teoretycznie. Bo ze wsi do centrum miasta to ok. godzinki a potem jeszcze na jego przeciwległy (ode mnie) koniec tramwajem pełną trasę - godzinka. Samochodem po obwodnicy to ok. 45 minut zakładając przeciętne korki.

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    cefaloid napisał:

    Wracając do tematu, ciekaw jestem jak szybko po spopularyzowaniu samochodów elektrycznych rządzący dojdą do wniosku, że podatek drogowy w paliwie im ucieka. Zapewne wymyślą inny sposób na jego ściągalność np forma Viatoll. Bo gdyby tylko cena prądu na stacji ładowania miała go zawierać to... będą ładować gdzie indziej.

    Czy wówczas jazda autem elektrycznym będzie w ogóle opłacalna?


    Nic nie bój, kure... ehm, biurestwo zawsze sobie poradzi. I podatkiem drogowym bym się nie przejmował, raczej przejąłbym się akcyzą, której kilkadziesiąt procent ceny jest w paliwie płynnym a w prądzie zdecydowanie mniej.
    Rozwiązań jest mnóstwo: viatoll, podatek od środków transportu zależny od przebiegu auta (zafiskalizuja nam samochody i oplombują liczniki kilometrów), odpowiednia akcyza za baterie do samochodów, wreszcie licznik energii elektrycznej wpompowanej do akumulatora, umieszczony w samochodzie i zafiskalizowany...
    Nie ma cię co obawiać, taniej NA PEWNO nie będzie.
    Oczywiście infrastruktura do przesyłu takich ilości energii do aut w krótkim czasie będzie kosztowała majątek - ktoś za to musi zapłacić...
    Wlepią podatek drogowy od liczby kilometrów na liczniku co roku (albo co miesiąc) oraz odpowiednią akcyzę od baterii (podatek na rozbudowę infrastruktury do ładowania) oraz akcyzę od każdego samochodu, dodatkowo rejestracja samochodu będzie kosztować drugie tyle, co samochód (jak w Chinach). Że o podatku od energii wpompowanej do samochodu (odpowiednik akcyzy od paliwa) nie wspomnę. Da się? Da się! Dla urzędnika i polityka nic trudnego, obywatel zapłaci!

  • #134 13 Kwi 2018 12:12
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 31  

    sanfran napisał:
    Zapomina kolega o komforcie jazdy. Bardzo proszę o porównanie samochodu z automatyczną skrzynią biegów do elektryka.
    Z ciekawości wszedłem sobie na stronę Nissan.co.uk i sprawdziłem cenę Leaf’a 2 w wersji Acenta (40kWh) i odpowiadającego mu wymiarami Qashqai Acenta z automatem.
    Cena? W obu przypadkach £28k.

    Komfort oczywiście na korzyść elektryka.
    Pytanie: czy cena Leaf'a jest podana z uwzględnieniem dotacji (-£4,5k)? Jeśli tak, to elektryk droższy.

  • #135 13 Kwi 2018 13:28
    Pi111
    Poziom 16  

    Znalezione w internecie, samochody elektryczne o dużym zasięgu:

    Elektryczne Porsche | Duża moc, 500 km zasięgu i 15-minutowe ładowanie
    Więcej: http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19779653,elektr...he-duza-moc-500-km-zasiegu-i-15-minutowe.html

    W Tesli Model S w wersji 100D na jednym naładowaniu baterii przejechali 1078 kilometrów.
    https://businessinsider.com.pl/technologie/no...dow-elektrycznych-na-jednym-ladowaniu/9kg0hbm

    Samochody elektryczne 2017 ? RANKING ZASIĘGU na jednym ładowaniu [wrzesień 2017]

    http://elektrowoz.pl/porady/samochody-elektry...nking-zasiegu-jednym-ladowaniu-wrzesien-2017/

    Hyundai Kona Electric na targach Geneva Motor Show 2018

    Hyundai prezentuje w Genewie nowe auto elektryczne Kona Electric, które dosyć dokładnie zostało opisane kilka dni temu (wcześniejszy wpis). Przy okazji wystawy, południowokoreański producent podał, że zasięg w cyklu WLTP ma wynosić dla wersji Long Range 482 km (64 kWh) oraz dla wersji Short Range 312 km (39,2 kWh) - to nieco więcej niż szacowano wcześniej.

    http://samochodyelektryczne.org/hyundai_kona_electric_na_targach_geneva_motor_show_2018.htm

    Samochody elektryczne na targach Poznań Motor Show 2018
    http://samochodyelektryczne.org/samochody_elektryczne_na_targach_poznan_motor_show_2018.htm

    Audi prezentuje w Genewie przedprodukcyjny prototyp e-tron
    http://samochodyelektryczne.org/audi_prezentu..._genewie_przedprodukcyjny_prototyp_e-tron.htm

    Hyundai przymierza się do elektryczenej wersji Kona o zasięgu blisko 400 km

    http://samochodyelektryczne.org/hyundai_przym...zenej_wersji_kona_o_zasiegu_blisko_400_km.htm

  • #136 13 Kwi 2018 14:02
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 31  

    Pi111 napisał:
    Elektryczne Porsche | Duża moc, 500 km zasięgu i 15-minutowe ładowanie

    W powyższym artykule można przeczytać:
    Cytat:
    Planowana data wprowadzenia Porsche EV do salonów to rok 2020.

    Pogadamy jak wejdzie do sprzedaży.
    Ponadto można też przeczytać:
    Cytat:
    Jak tego dokonano?
    Tesla Owners Italia korzystali z tak zwanej techniki hypermilingu. To wykorzystanie wielu czynników w celu osiągnięcia jak największego zasięgu na jednym ładowaniu lub tankowaniu. Chodzi między innymi o bardzo wolną jazdę lub wykorzystywanie bezwładności po wyłączeniu silnika (wybieg).

    To nie ma nic wspólnego z rzeczywistymi warunkami jazdy.

  • #138 13 Kwi 2018 18:55
    Macosmail
    Poziom 33  

    Tak samo jak zasięgi elektryków, a te dodatkowo będą się skracały w miarę zużycia baterii. Niestety, jak jeden kolega wyżej wspomniał TANIO NIE BĘDZIE. Będą podatki, akcyza tak samo jak obecnie w przypadku paliw płynnych. Nie będzie technicznych możliwości pominięcia tego co jest możliwe do na różne sposoby. Próby obejścia będą karane, jak obecnie jazda na oleju opałowym. Prawdopodobnie będzie nawet drożej uwzględniając amortyzację baterii oraz konieczność ogromnych inwestycji w infrastrukturę.
    Jeszcze raz napiszę, że obecnie małe samochodziki benzynowe spełniające normy EURO 6 są już wystarczająco ekologiczne, aby ten aspekt pominąć. Mogą być też bardzo ekonomiczne (poniżej 15zł/100km LPG).
    "Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niegodziwości, której nie popełniłby skądinąd łagodny i liberalny rząd, kiedy zabraknie mu pieniędzy".
    Alexis de Tocqueville

  • #139 14 Kwi 2018 07:33
    vodiczka
    Poziom 43  

    cefaloid napisał:
    Vodiczka przypominam, że wątek dotyczy samochodów elektrycznych
    Dokładniej czy da je się ładować jeszcze szybciej. :|
    Spójrz na doniesienie z przed 7 lat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9305241#9305241
    Pytam, gdzie ten "cudowny akumulator", który da się ładować od 10 do 100 razy szybciej niż tradycyjne?
    Siedem lat we współczesnym świecie to szmat czasu.

  • #140 14 Kwi 2018 08:00
    cefaloid
    Poziom 30  

    vodiczka napisał:
    Pytam, gdzie ten "cudowny akumulator", który da się ładować od 10 do 100 razy szybciej niż tradycyjne?.


    Wg mnie nie akumulator jest tu ograniczeniem a prawa fizyki. Jak już pisałem, nawet gdyby taki akumulator był, to załóżmy:
    1. Napięcie ładowania 400V
    2. Czas ładowania 5min
    3. Zasięg 300km
    4. Średnie zużycie energii 20kWh /100km

    A więc konieczność 'zatankowania' 60kWh w 5 min = moc 720kW.Czyli prąd ładowania 1.8kA. Ok 20x więcej jak w spawarce.

    Jaki z tego morał?
    Problem nie jest w tym że nie umiemy jeszcze takiego akumulatora zrobić, problem jest że tak się nie da.

    Oczywiście do tego to o czym piszesz. Gdyby taki akumulator było łatwo zrobić, dawno byśmy je mieli w smartfonach.

  • #141 14 Kwi 2018 09:02
    Pi111
    Poziom 16  

    Znalezione w internecie.
    Pierwsze w Polsce ultraszybkie ładowarki do aut elektrycznych o mocy do 350 kW zainstaluje w 2019 r. na autostradzie A1 GreenWay Polska (GWP). Porozumienie w tej sprawie spółka podpisała z Gdańsk Transport Company - podało GWP w piątek w komunikacie prasowym.

    https://biznes.radiozet.pl/Newsy/A1-Ultraszybkie-ladowarki-do-aut-elektrycznych

    Oto koncepcyjna stacja ultra-szybkiego ładowania IONITY

    http://samochodyelektryczne.org/oto_koncepcyjna_stacja_ultra-szybkiego_ladowania_ionity.htm

    Porsche zamierza zarabiać na szybkim ładowaniu. Ceny porównywalne z tankowaniem
    Porsche zapowiedziało wcześniej możliwość ładowania nadchodzącego modelu Mission E od 0 do 80% w 15-minut na stacjach o mocy do 350 kW. Jeżeli właściciel doładuje przy autostradzie na przykład 60 kWh, możliwe że zapłaci za to na przykład 180 zł. Przy dużych mocach i krótkich czasach ładowania oraz większych rachunkach, model biznesowy stacji będzie zbliżony do stacji paliw.

    http://samochodyelektryczne.org/porsche_zamie...adowaniu__ceny_porownywalne_z_tankowaniem.htm

  • #142 14 Kwi 2018 09:34
    cefaloid
    Poziom 30  

    "Jeżeli właściciel doładuje przy autostradzie na przykład 60 kWh, możliwe że zapłaci za to na przykład 180 zł."

    60kWh to +/- zasięg 300km. Za 180zł mamy też prawie 40l benzyny. A LPG to tak z 80l.

    W jakim otworze ciała mam takie ceny na stacjach ładowania chyba wszyscy się domyślają

  • #143 14 Kwi 2018 10:10
    vodiczka
    Poziom 43  

    cefaloid napisał:
    Wg mnie nie akumulator jest tu ograniczeniem a prawa fizyki
    Prawa fizyki nie są ograniczeniem po stronie zasilania bo teoretycznie i praktycznie można zbudować ładowarkę o mocy 720 kW czyli o mocy dwukrotnie większej niż zapowiadane:
    Pi111 napisał:
    Pierwsze w Polsce ultraszybkie ładowarki do aut elektrycznych o mocy do 350 kW zainstaluje w 2019 r. na autostradzie A1 GreenWay Polska
    Natomiast prawa fizyki ograniczają akumulator, jeżeli ma pozostać akumulatorem mobilnym. Mam na myśli ilość ciepła konieczną do odprowadzenia w procesie ładowania oraz wytrzymałość mechaniczną i termiczną elektrod, które "dostaną kopa 1800A."
    Pozostaje jeszcze kwestia złącza ładowarka-akumulator ale tu bardziej decyduje ekonomia niż prawa fizyki bo zbudowanie takiego złącza jest możliwe.

  • #144 14 Kwi 2018 14:11
    Zbigniew 400
    Poziom 35  

    Już teraz wyceniają ładowanie szybkie w przeliczeniu na 30gr/km.

  • #145 16 Kwi 2018 07:47
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 31  

    Pi111 napisał:
    Jeżeli właściciel doładuje przy autostradzie na przykład 60 kWh, możliwe że zapłaci za to na przykład 180 zł.
    Haha! Powodzenia! To wychodzi 60 zł / 100 km. Za 180 zł to można zrobić 800 km na LPG. :-D

  • #146 16 Kwi 2018 16:38
    Pokrentz
    Poziom 21  

    Szyszkownik Kilkujadek napisał:
    Pi111 napisał:
    Jeżeli właściciel doładuje przy autostradzie na przykład 60 kWh, możliwe że zapłaci za to na przykład 180 zł.
    Haha! Powodzenia! To wychodzi 60 zł / 100 km. Za 180 zł to można zrobić 800 km na LPG. :-D

    Zysk i tak jest, bo jak 90% ładowań i tak zrobisz u siebie w garażu po 50 gr / kWh "overnight", to w trasie robionej raz na miesiąc (np. odwiedziny u rodziny / wyjazd do domu), jesteś w stanie zaakceptować droższe ładowanie, ale szybkie.
    Samochód osobowy 80 - 90% "nalotu" i tak robi "wokół komina" codziennymi dojazdami po max kilkadziesiąt km w obie strony...

  • #147 17 Kwi 2018 04:25
    lisiorrr333
    Poziom 4  

    W Krakowie coraz więcej elektryków widuję. Widać interes w dużych miastach rozkręca się całkiem nieźle. Mieszkając w Krakowie dziękuję każdemu z tych, który jeździ po mieście elektrykiem, a nie spalinowcem. I nie interesują mnie specjalnie kontrargumenty w stylu, że elektrownia do produkcji prądu i tak spala węgiel. No spala, ale tam są wyśrubowane normy czystości procesu spalania i oczyszczania spalin, to zupełnie inna bajka niż domowe śmieciuchy, które na tanim węglu z Ukrainy lub nawet starych oponach samochodowych też pociągną. Tak więc biznes się kręci i niech się rozwija tak mocno jak tylko może, mocno temu kibicuję.

  • #148 17 Kwi 2018 07:19
    koczis_ws
    Poziom 25  

    lisiorrr333 napisał:
    W Krakowie coraz więcej elektryków widuję. Widać interes w dużych miastach rozkręca się całkiem nieźle. Mieszkając w Krakowie dziękuję każdemu z tych, który jeździ po mieście elektrykiem, a nie spalinowcem. I nie interesują mnie specjalnie kontrargumenty w stylu, że elektrownia do produkcji prądu i tak spala węgiel. No spala, ale tam są wyśrubowane normy czystości procesu spalania i oczyszczania spalin, to zupełnie inna bajka niż domowe śmieciuchy, które na tanim węglu z Ukrainy lub nawet starych oponach samochodowych też pociągną. Tak więc biznes się kręci i niech się rozwija tak mocno jak tylko może, mocno temu kibicuję.


    Tylko co ma do spalania paliw w samochodach palenie śmieciami w piecach?

  • #149 17 Kwi 2018 07:29
    cefaloid
    Poziom 30  

    lisiorrr333 napisał:
    Mieszkając w Krakowie dziękuję każdemu z tych, który jeździ po mieście elektrykiem, a nie spalinowcem. I nie interesują mnie specjalnie kontrargumenty w stylu, że elektrownia do produkcji prądu i tak spala węgiel. No spala, ale tam są wyśrubowane normy czystości procesu spalania i oczyszczania spalin, to zupełnie inna bajka niż domowe śmieciuchy, które na tanim węglu z Ukrainy lub nawet starych oponach samochodowych też pociągną.

    No ale co mają domowe śmieciuchy do tematu?

    Porównuj elektrownie do samochodu który też ma wyśrubowane normy a nie do śmieciuchów. I miej na uwadze, że największe polskie elektrownie spalają węgiel brunatny któremu jakością daleko do węgla z Ukrainy.
    To są nieprawdziwe stwierdzenia kogoś, kto się nie zna, nie ma pojęcia o węglu. Węgiel polski czy ukraiński to nie tylko są złoża z tego samego okresu, ale w dodatku tak samo uwęglone. A mówienie, że opalanie polskim węglem powodowałoby mniejszy smog to czysty populizm polityków którym zależy aby polskie kopalnie mogły być dalej nierentowne i bez jakiejkolwiek konkurencji. Kiedyś podobne bicie piany dotyczyło węgla z Rosji i politycy już już mieli go blokować na podstawie jakichś norm. Sprawa przycichła jakby im w pysk dać gdy wyszło że węgiel rosyjski spełnia te normy lepiej aniżeli polski.

    Co do aut to wystarczy zrobić proste uszczelnienie systemu: z wyciętym dpf / katalizatorem auto nie ma prawa przejść przeglądu. Zapewne sporo byśmy też osiągnęli przez nie promowanie mody na SUV tam gdzie takie auto nie ma najmniejszego sensu (miasto).

    A w Krakowie to więcej osiągniesz kibicując tysiącom przesiadającym się do komunikacji zbiorowej. Czy tramwaj nie jest elektryczny? Jest!

  • #150 17 Kwi 2018 07:40
    szwagros
    Poziom 30  

    cefaloid napisał:
    Co do aut to wystarczy zrobić proste uszczelnienie systemu: z wyciętym dpf / katalizatorem auto nie ma prawa przejść przeglądu.

    Przecież tak już jest. Tylko że o ile brak katalizatora od razu widać na analizatorze spalin, to nie ma chyba sposobu stwierdzenia braku filtra DPF.
    cefaloid napisał:
    Weź pod uwagę że Merkel w Niemczech kazała wycofać się z energetyki jądrowej.

    Populizm. Zamykane są te, którym i tak kończy się czas dopuszczenia do eksploatacji. Poza tym elektrownia węglowa wprowadza do środowiska setki razy więcej substancji radioaktywnych niż atomowa na MWh wytworzonej energii.