Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy samochody elektryczne da się ładować jeszcze szybciej

ghost666 17 Kwi 2018 08:37 9819 175
  • #151
    vodiczka
    Poziom 43  
    lisiorrr333 napisał:
    Mieszkając w Krakowie dziękuję każdemu z tych, który jeździ po mieście elektrykiem, a nie spalinowcem. I nie interesują mnie specjalnie kontrargumenty w stylu, że elektrownia do produkcji prądu i tak spala węgiel. No spala, ale tam są wyśrubowane normy czystości procesu spalania i oczyszczania spalin, to zupełnie inna bajka niż domowe śmieciuchy, które na tanim węglu z Ukrainy lub nawet starych oponach samochodowych też pociągną.
    Wybaczy kolega ale takiego porównania jeszcze nie słyszałem. Ktoś kogo nie stać na ogrzewanie domu czymś lepszym niż "śmieciuchem" nigdy nie kupi samochodu elektrycznego z tych samych powodów dla których nie założy ogrzewania elektrycznego lub gazowego. Co najwyżej puści z dymem stare opony z e-samochodu.
  • IGE-XAO
  • #153
    cefaloid
    Poziom 31  
    szwagros napisał:
    cefaloid napisał:
    Weź pod uwagę że Merkel w Niemczech kazała wycofać się z energetyki jądrowej.

    Populizm. Zamykane są te, którym i tak kończy się czas dopuszczenia do eksploatacji.

    Ale w ich miejsce nie powstają już nowe. A to, wybacz, nie jest populizm, tylko fakt.

    Swoją drogą Niemcy już teraz mają poważny problem z brakami w sieci przesyłowej

    https://wysokienapiecie.pl/1256-przeplywy-kolowe-o-co-tyle-halasu

    https://wysokienapiecie.pl/2154-ograniczenie-przeplywow-kolowych-coraz-blizsze/

    Samochody elektryczne raczej nie będą tam promowane jak długo tak to wygląda...
  • #154
    lisiorrr333
    Poziom 6  
    koczis_ws napisał:
    lisiorrr333 napisał:
    W Krakowie coraz więcej elektryków widuję. Widać interes w dużych miastach rozkręca się całkiem nieźle. Mieszkając w Krakowie dziękuję każdemu z tych, który jeździ po mieście elektrykiem, a nie spalinowcem. I nie interesują mnie specjalnie kontrargumenty w stylu, że elektrownia do produkcji prądu i tak spala węgiel. No spala, ale tam są wyśrubowane normy czystości procesu spalania i oczyszczania spalin, to zupełnie inna bajka niż domowe śmieciuchy, które na tanim węglu z Ukrainy lub nawet starych oponach samochodowych też pociągną. Tak więc biznes się kręci i niech się rozwija tak mocno jak tylko może, mocno temu kibicuję.


    Tylko co ma do spalania paliw w samochodach palenie śmieciami w piecach?

    Smog.
  • IGE-XAO
  • #156
    ghost666
    Tłumacz Redaktor
  • #157
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 35  
    Darom napisał:
    A może nie trzeba będzie ich tak często ładować...

    Pierwsza na świecie elektryczna droga, która może naładować samochód

    pzdr
    -DAREK-

    A co będzie jak do tej bruzdy w jezdni nawali śniegu i piachu?
  • #158
    koczis_ws
    Poziom 26  
    Darom napisał:
    A może nie trzeba będzie ich tak często ładować...

    Pierwsza na świecie elektryczna droga, która może naładować samochód

    pzdr
    -DAREK-


    Spodobało mi się tam stwierdzenie, że to jest bezpieczne bo przewody są uziemione. Tzn. oba bieguny, toż to zwarcie, a jak jeden to ten drugi nas może porazić. Przecież ze względu na moc nie będą tego zasilać napięciem bezpiecznym.
  • #160
    tomus2k
    Poziom 24  
    W Lublinie to już od 2013r jeżdżą takie hybrydowo zasilane trolejbusy i to nie jeden.
    cyt: " Trolejbusy z akumulatorami pojadą ulicami, nad którymi nie ma drutów, np. ul. 3 Maja. Kierowca z kabiny sterowałby opuszczaniem pałąków oraz podłączaniem ich do sieci. Wozy na min. 90 miejsc mają posiadać klimatyzację, monitoring i biletomat. Pierwsza piątka ma dojechać do końca września (2013r), kolejne 12 szt. między grudniem br. a połową czerwca 2014 r."
    Link

    Się Szwedzi obudzili....
  • #161
    Pokrentz
    Poziom 21  
    O ile jestem w stanie wyobrazić sobie infrastrukture napowietrzną "trolejbusową" nad głównymi drogami, nad prawym pasem dla ciężarówek elektrycznych, to samochody osobowe lepiej, jak będa miały własne zasilanie + generatorek spalinowy (jak w BMW i3).
    Takie rozwiązanie ponadto umozliwiałoby robienie co kilka kilometrów kilku miejsc postojowych z szybkimi ładowarkami dla osobówek (bo infrastruktura doprowadzająca prąd już by była).
    No, ale te koszty...
  • #162
    krzysiek_krm
    Poziom 37  
    To są wszystko świetne pomysły.
    Tylko gdzie jest ten las, z drzewami, na których rosną pieniądze ?
  • #163
    artur s
    Poziom 23  
    koczis_ws napisał:
    Owszem tramwaj jest elektryczny, tylko prąd pochodzi z tego samego źródła co dla samochodów elektrycznych.

    Ale..." nie mieszajmy dwóch systemów walutowych, nie bądźmy Pewexami"... jak rzekłby klasyk.
    A chodzi o kilka kwestii. Owszem zdarzały się tramwaje z innym niż elektryczne zasilanie z sieci górnej, ale głównie zasilane są właśnie w taki sposób. Mają w porównaniu do aut osobowych i autobusów/ trolejbusów ogromną masę, ale mają dużo niższe tarcie i dzięki temu lepszą sprawność. To samo tyczy się kolei. A w temacie pojazdów elektrycznych ogumionych, pomimo informacji o coraz nowszych ogniwach i akumulatorach na razie sprawność układu spalanie/ turbina/ trafo/ sieć/ trafo/przetwornica/ akumulator/ falownik lub chopper/ silnik wychodzi podobnie lub słabiej niż diesel z turbiną.
  • #164
    Macosmail
    Poziom 33  
    artur s napisał:
    A w temacie pojazdów elektrycznych ogumionych, pomimo informacji o coraz nowszych ogniwach i akumulatorach na razie sprawność układu spalanie/ turbina/ trafo/ sieć/ trafo/przetwornica/ akumulator/ falownik lub chopper/ silnik wychodzi podobnie lub słabiej niż diesel z turbiną.


    Prawdopodobnie im szybsze ładowanie tym sprawność (i trwałość baterii) będzie gorsza.
  • #165
    koczis_ws
    Poziom 26  
    artur s napisał:
    koczis_ws napisał:
    Owszem tramwaj jest elektryczny, tylko prąd pochodzi z tego samego źródła co dla samochodów elektrycznych.

    ....


    Ja to napisałem bardziej w kontekście ekologicznym. Bo jeśli pojazdy elektryczne, czy to samochody czy tramwaje są super bo nie smrodzą to źródła energii do ich zasilanie już nie. Przynajmniej u nas gdzie większość energii pochodzi z elektrowni węglowych i to z węglem brunatnym. I nie piszcie proszę, że to górna emisja, filtry, kontrola itd. bo emisja jest i tego nie da się ukryć.
  • #166
    ghost666
    Tłumacz Redaktor
    Ale wiecie, że problem smrodzenia elektrowni to jest nasz, regionalny problem? Cały świat idzie w kierunku odnawialnych źródeł energii i to szybko. Już teraz wiele krajów ma po 10..20% udziału OZE w miksie energetycznym, a za 15 lat może być dwa razy tyle... albo i więcej, zobacz jak wyglądają prognozy/plany stanu Kalifornia w USA:

    Czy samochody elektryczne da się ładować jeszcze szybciej
  • #167
    koczis_ws
    Poziom 26  
    No fajnie, ale mu żyjemy tu i teraz, a jak zaczniemy ładować samochody elektryczne z naszej sieci to nam UE niebawem ściągnie spodnie przez głowę za emisję CO2
  • #168
    timo66
    Poziom 23  
    koczis_ws napisał:
    No fajnie, ale mu żyjemy tu i teraz, a jak zaczniemy ładować samochody elektryczne z naszej sieci to nam UE niebawem ściągnie spodnie przez głowę za emisję CO2


    Ta, pewne siedźmy dalej i załóżmy jeszcze ręce bo czas i tak za pomału płynie. Jakby się wziąć za palenie "śmieciuchami" to by i bilans był inny.
  • #169
    pawelr98
    Poziom 37  
    ghost666 napisał:
    Ale wiecie, że problem smrodzenia elektrowni to jest nasz, regionalny problem? Cały świat idzie w kierunku odnawialnych źródeł energii i to szybko. Już teraz wiele krajów ma po 10..20% udziału OZE w miksie energetycznym, a za 15 lat może być dwa razy tyle... albo i więcej, zobacz jak wyglądają prognozy/plany stanu Kalifornia w USA:

    Czy samochody elektryczne da się ładować jeszcze szybciej


    Kalifornia zawsze była "do przodu".

    A to czy im się uda ten plan wykonać bez problemów z zasilaniem to zobaczymy.
    Będzie trzeba robić bufory bo większość widocznych na obrazku źródeł to źródła mało "sztywne" i nie dostarczają takiej samej mocy 24/7.
    Solary odpadają nocą a według tego planu mają wyrabiać ponad 50% mocy.

    I oczywiście okaże się że wspaniały pan Musk zrobi im bufor za grube milliony który będzie składał się z ton ogniw Li-ion. A te w produkcji takie znowu ekologiczne nie są. Ostatnio gdzieś w telewizji był chyba fragment reportażu o kopalniach kobaltu do baterii.
    Przy okazji można też zobaczyć jak wygląda Chińska "kolonizacja" Afryki czyli bierzemy wszystkie minerały,kasa dla rządu i nic więcej.

    Wychodzi na to że Kalifornia "wyeksportuje" po prostu zanieczyszczenia do innych krajów.

    Zresztą jak większość "eko pomysłów".
  • #170
    koczis_ws
    Poziom 26  
    timo66 napisał:
    koczis_ws napisał:
    No fajnie, ale mu żyjemy tu i teraz, a jak zaczniemy ładować samochody elektryczne z naszej sieci to nam UE niebawem ściągnie spodnie przez głowę za emisję CO2


    Ta, pewne siedźmy dalej i załóżmy jeszcze ręce bo czas i tak za pomału płynie. Jakby się wziąć za palenie "śmieciuchami" to by i bilans był inny.


    Nie, trzeba rozwijać odnawialne źródła energii. Inaczej, paradoksalnie te cacy ekologiczne samochody zwiększą emisję CO2.
  • #172
    Pi111
    Poziom 18  
    Znalezione w internecie.

    Terra HP od ABB zapewni do 200 km zasięgu już po 8 minutach ładowania
    Jak informuje ABB, zaprezentowana podczas tegorocznych targów Hannover Messe ładowarka Terra HP o mocy do 350 kW pozwala naładować samochód elektryczny w zaledwie 8 minut, gwarantując przy tym zasięg do 200 kilometrów. Urządzenie jest dedykowane do wykorzystania przy trasach szybkiego ruchu, autostradach oraz stacjach benzynowych.

    ABB dostarczyło łącznie ponad 6 500 ładowarek, które są dostępne w 60 krajach na całym świecie. Najnowszy produkt szwajcarsko-szwedzkiego koncernu został wybrany przez Electrify America do realizacji największego dotychczas projektu budowy infrastruktury dla samochodów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. Electrify America otrzyma ponad 2 000 ładowarek do EV, które zostaną zainstalowane w 484 lokalizacjach. Oprócz ABB, urządzenia dostarczą również takie spółki jak BTC Power, Efacec oraz Signet.
    Grupa ABB zatrudnia obecnie około 135 000 pracowników w ponad 100 krajach świata. Koncern jest sponsorem tytularnym wyścigów Formuły E, w których uczestniczą wyłącznie pojazdy elektryczne.
    Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL
  • #173
    ghost666
    Tłumacz Redaktor
    Pi111 napisał:
    Znalezione w internecie.

    Terra HP od ABB zapewni do 200 km zasięgu już po 8 minutach ładowania
    Jak informuje ABB, zaprezentowana podczas tegorocznych targów Hannover Messe ładowarka Terra HP o mocy do 350 kW pozwala naładować samochód elektryczny w zaledwie 8 minut, gwarantując przy tym zasięg do 200 kilometrów. Urządzenie jest dedykowane do wykorzystania przy trasach szybkiego ruchu, autostradach oraz stacjach benzynowych.

    ABB dostarczyło łącznie ponad 6 500 ładowarek, które są dostępne w 60 krajach na całym świecie. Najnowszy produkt szwajcarsko-szwedzkiego koncernu został wybrany przez Electrify America do realizacji największego dotychczas projektu budowy infrastruktury dla samochodów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. Electrify America otrzyma ponad 2 000 ładowarek do EV, które zostaną zainstalowane w 484 lokalizacjach. Oprócz ABB, urządzenia dostarczą również takie spółki jak BTC Power, Efacec oraz Signet.
    Grupa ABB zatrudnia obecnie około 135 000 pracowników w ponad 100 krajach świata. Koncern jest sponsorem tytularnym wyścigów Formuły E, w których uczestniczą wyłącznie pojazdy elektryczne.
    Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL


    Dokładnie - tutaj więcej: https://swiatoze.pl/najszybsza-ladowarka-swiata-do-180-km-zasiegu-po-8-minutach-ladowania/

    Problem polega jednakże na tym, że nie ma aut, które można tak szybko ładować ;) póki co...
  • #175
    koczis_ws
    Poziom 26  
    Pi111 napisał:
    Znalezione w internecie.

    Terra HP od ABB zapewni do 200 km zasięgu już po 8 minutach ładowania
    Jak informuje ABB, zaprezentowana podczas tegorocznych targów Hannover Messe ładowarka Terra HP o mocy do 350 kW pozwala naładować samochód elektryczny w zaledwie 8 minut, gwarantując przy tym zasięg do 200 kilometrów. ...


    200 km niezależnie od wielkości auta i zastosowanych akumulatorów ???
  • #176
    krzysiek_krm
    Poziom 37  
    koczis_ws napisał:
    200 km niezależnie od wielkości auta i zastosowanych akumulatorów ???

    Zapewne jest to obliczenie E = 350 kW * (8 / 60), pewnie wystarczy w przypadku jakiegoś "typowego" samochodu, ale jak zwykle opis jest reklamowy i marketingowy.