Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

volvo z silnikiem forda 1.8 be - bierze olej

slaw0808 04 Apr 2018 10:45 11439 7
  • #1
    slaw0808
    Level 2  
    Witam, Panowie potrzebuję porady. Zrobiłem remont głowicy, wypalił zawór, wymieniłem wszystkie zawory, cały komplet nowych uszczelniaczy, wiadomo nowa uszczelka pod głowicą, nowy rozrząd, napinacz, łańcuch, koła zębate, prowadnice, nowe uszczelniacze kolektorów. Efekt, po złożeniu silnik pracuje bardzo dobrze, czysto i cicho. Problem jest taki , że przed remontem brał olej standardowo, czyli około 0,4 litra na 1000 km, po odpaleniu bierze 1,5 litra na 500 km. Wie ktoś może co się jeszcze mogło podziać, proszę o pomoc. Wykluczyłem pierścienie bo wcześniejsze zużycie nie wskazywało na potrzebę ich wymiany. Pozdrawiam i czekam na jakieś info.
  • #2
    golsar
    Level 10  
    Witam.
    1,5L oleju na 500 km to zdecydowanie za dużo przy tym silnik. uW takim przypadku albo masz nieszczelny układ olejowy i gdzieś jest wyciek albo albo olej dostaje się do komory spalania. Powinieneś podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić skład spalin. Czy spalanie paliwa jest na normalnym poziomie?
  • #3
    slaw0808
    Level 2  
    To wszystko będzie sprawdzone, zastanawiam się tylko nad zapchaną odmą bo kolektor ssący był bardzo mocno zabrudzony czymś w rodzaju tawotu, ale tylko do przepustnicy. Od przepustnicy do filtra powietrza czysto.
  • #5
    djokan
    Level 2  
    Pierścienie można sprawdzić - sprawdź kompresję na ciepłym silniku we wszystkich 4 cylindrach, później do każdego cylindra wlej 4 cm3 oleju silnikowego i zrób pomiar. Jeśli na pierwszym pomiarze było słabo lub nierówno a w drugim się poprawiło to 100% wina pierścieni
  • #6
    kemyz
    Level 10  
    Sprawdzanie kompesji nic nie da.
    Kompresja będzie.
    Zapieka się pierścień olejowy i kanaliki w tłoku.
    Wszystko pięknie opisane na forach jw.
  • #7
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ja mam na ten gów,,,y silnik metodę , sprowadzam całe auto z anglii z wiadomym przebiegiem.
    Jeszcze się nie przejechałem. Pobieranie oleju ustępuje, także jest coś w tym.

    A grzebanie i NAPRAWA tego czegoś mija się z cele bo trzeba na to poświęcić ok 30rbh i ok 2000zł na części i obróbki.
  • #8
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Często tak jest ze w przytyranym silniku jak się uszczelni górę to zaczyna ciągnąć olej przez pierścienie. Moim zdaniem w starszych autach robienie samej góry mija się z celem. Zwłaszcza jak ktoś zmieniał olej zgodnie z zaleceniami producenta. Prawie zawsze są zapieczone pierścienie.