Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dwa akumulatory podpięte do instalacji samochodowej

04 Kwi 2018 16:40 555 9
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam pytanie a nawet 2 :
    - jak stwierdzić czy w obwodzie wpięte są dwa akumulatory równolegle czy jeden ?
    - jaki element sterowany elektrycznie można użyć do połączenia dodatkowego akumulatora do instalacji samochodowej , obciążenie ~ 300A, jakiś przekaźnik dwustanowy sterowany impulsem ?

    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 36  
    Bez fizycznego obejrzenia nie da się określić ile akumulatorów połączonych jest równolegle.
    Taki przekaźnik będzie bardzo drogi.
  • Poziom 39  
    Połączenie dwu akumulatorów, których pojemność, stopień naładowania i napięcie różnią się spowoduje rozładowanie akumulatora o większej pojemności. Popłyną prądy wyrównawcze. Może przy dużej różnicy może to być niebezpieczne.
    Do przesyłania takich prądów np w rozruszniku służą odpowiednie elektromagnesy: https://www.google.pl/search?q=rozrusznik+ele...8KDaAhUphaYKHX_ACPwQ_AUICigB&biw=1280&bih=682
    http://allegro.pl/przekaznik-do-wyciagarki-selenoid-stycznik-12v-300-i5070869854.html
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Dziękuje za odpowiedzi.
  • Poziom 19  
    można pomyśleć o przełczniku od ciągnika 12/24
  • Poziom 10  
    Można pomyśleć o takim przełączniku - tylko po co? mam przełącznik typu "hebel" - nie mam za to informacji kiedy jest spięty. Rozwiązanie typu badanie w dowolny sposób położenia przełącznika nie jest satysfakcjonujące,
  • Poziom 16  
    Jako, że temat nie jest bardzo sprecyzowany pozwolę sobie na podpięcie swojego pytania. W jaki sposób podpiąć do instalacji drugi akumulator do którego będą podpięte odbiorniki, ale w taki sposób aby ten drugi akumulator nie żerował na tym pierwszym i ładował się tylko wtedy gdy na instalacji napięcie podskoczy do 14V (czyli silnik jest odpalony)?
  • Poziom 10  
    Ja do tej pory miałem akumulator drugi podpięty przez 500A przekaźnik od wyciągarki a sterowany tanim sterownikiem do włączania świateł. Próg przełączania to 13.6V więc drugi akumulator dołączał się jak pierwszy był już naładowany ( żeby nie obciążać alternator za bardzo). Dodatkowo miałem przełącznik 3 stanowi 0,1 ,2 i 0 to dołączony na stałe, 1 połączony na stałe, 2 włącza automat. Jedyny problem że przekaźnik uszkodził się po miesiącu. Tzn obudowa stopiła się - prawdopodobnie cewka przegrała się bo nie była przystosowana do ciągłego występowania 24h tylko na krótsze odcinki czasu - Tak jak używa się wyciągarki. Może to był przypadek - ,nie wiem do końca. Jak chcesz to ci podeślę schemat tamtej instalacji. Ja używałem dwóch takich samych akumulatorów optima 55. Teraz buduję sterownik na arduino i szukam czym zastąpić ten przekaźnik.
  • Poziom 39  
    m.biruta napisał:
    W jaki sposób podpiąć do instalacji drugi akumulator do którego będą podpięte odbiorniki, ale w taki sposób aby ten drugi akumulator nie żerował na tym pierwszym i ładował się tylko wtedy gdy na instalacji napięcie podskoczy do 14V (czyli silnik jest odpalony)?


    Jesli alternator ma lampkę kontrolną ładowania to ten obwód można wykorzystać do sterowania podłączaniem dodatkowego akumulatora.
  • Poziom 36  
    Automaty do załączania świateł DRL działają na zasadzie wykrywania kiedy silnik pracuje i ładuje akumulator.