Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bosch 0124525063 Citroen C5 - Brak ładowania tylko podczas spadku obrotów.

05 Kwi 2018 10:40 591 6
  • Poziom 10  
    Mam trochę dziwny problem z alternatorem Boscha 0124525063 150A.

    Mianowicie altek trzyma 14.5V +/- 0,02V niezależnie od obciążenia i temperatury ale w momencie zarówno jazdy jak i na postoju gdy silnik schodzi z obrotów np z 3000 do jałowych napięcie spada do 13.00V i wraca do 14.5V.

    Wymieniałem już w życiu kilka regulatorów ale takiego dziwnego objawu jeszcze nie widziałem żeby tylko przy schodzeniu z obrotów tak się działo.

    Alternator zwykły bez sprzęgła i bez sterowania z ECU.
    Pasek OK, aku sprawne i naładowane.
    Kontrolka na desce nie świeci się i nie żarzy.
    Oczywiście na biegu jałowym ładowanie także 14.5V

    Spotkał ktoś coś podobnego? Dziwi mnie tez to 14.5V bo jak znam regulatory Boscha to 14V to już był świetny wynik.
  • Poziom 25  
    Może niezbyt pomocne ale... 14.5V mnie wcale nie dziwi, w swoim samochodzie mam regulator Bosch F 00M 144 136 i trzyma 14,4V, oczywiście w zależności od obciążenia trochę przysiada.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    neket napisał:
    gdy silnik schodzi z obrotów np z 3000 do jałowych napięcie spada do 13.00V i wraca do 14.5V

    Zmierz jakie jest obciążenie [A] alternatora w tym momencie ?
    Jakim prądem ładuje ?
  • Poziom 10  
    Na jutro będę miał miernik cęgowy od kolegi bo nie mam na stały. Dam znać.
    dzięki
  • Poziom 10  
    Wracając do tematu,

    Niestety w momencie "spadku" nie udało mi się zmierzyć prądu (na postoju nie przysiada tak mocno).
    W czasie jazdy wygląda to tak:


    Link


    Pytałem o Wasze doświadczenia bo wygląda na to, że regulator jest "bardzo wolny" i albo coś z nim nie tak albo ten typ tak ma ;) . Tak wygląda napięcie zaraz po odpaleniu, wzrasta dość powoli


    Link


    Na jałowym mierzyłem prąd ładowania na ciepłym silniku i wyszło:

    - bez dodatkowego obciążenia które mógłbym włączyć ~15A
    - z wentylatorem chłodnicy ~25A
    - przy lekkim skręcie kierownicy (el. wspomaganie) ~40A
    - z wszystkim co się dało czyli ogrzewanie szyby, klima i dmuchawa na max, światła, stop itp ~100A

    Chyba szukam dziury w całym albo faktycznie regulator za wolno reaguje?
  • Poziom 30  
    Szczelina pomiędzy wirnikiem a stojanem ma decydujące znaczenie na moment rozpoczęcia ładowania, chodzi o odległość w mm jak i czystość powierzchni.
  • Poziom 10  
    Co do czystości to nie mam zastrzeżeń. Alternator ma przebieg około 80.000 km i wygląda wzorowo. Uzwojenia błyszczą się lepiej niż mogą obrączka.
    Jeśli chodzi o szczelinę to z tym nic nie zrobię. Taka konstrukcja Boscha.

    Zastanawia mnie jeszcze czy pomimo że do wzbudzenia dochodzi tylko jeden przewód to czy jest on wprost brany po kluczyku czy jakoś modyfikowany przez BSI/BSM itp.

    Niestety nie mam SEDRy żeby to sobie prześledzić.