Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Komputer odpala z opóźnieniem - czarny ekran, brak pikania

dominikaxalex 05 Apr 2018 17:11 1242 6
    dominikaxalex
    Level 5  
    Witam,
    po włączeniu komputera wentylator chodzi, ale czarny ekran na monitorze, a głośniczek nie pika. Wentylator po chwili zwalnia i znów pracuje w normalnym tempie. Komputer w takim stanie jest przez jakies 10-15 sekund, po czym w końcu na ekranie coś się wyświetla.
    Jestem totalnie zielona w tych sprawach i chciałam się tylko poradzić co to może być.

Komputer był składany jakieś 2-3 lata temu z różnych części, mało użytkowanych.
    Ostatnio został zakupiony nowy dysk główny, ponieważ poprzednio komputer odwalał to samo, tylko znacznie dłużej się nie włączał + fpsy w grze na poziomie 10-30 i nie dało się grać (przedtem 80-120). Komputer był formatowany, od nowa wgrywany. Kolega go ogarniał i stwierdził że być może to jakiś wirus (?) po czym wyskoczył błąd dysku i przy wgrywaniu windowsa, komputer dysku nie widział. Zakupiłam, więc nowy. Wszystko było cacy, ale odpaliłam League of Legends i fpsy na poziomie 60-120, w połowie gry nagły spadek i zamrożenie do 3 fpsów. I jakoś od początku nowego dysku podobny problem. Wentylator chodzi, monitor czarny, komputer nawet nie pika, tylko wentylator zwalnia i znów przyspiesza i po paru sekundach już ekran się wyświetla. W trakcie użytkowania wszystko jest okej.

Podłączałam inny monitor - bez zmian. Gdzieś wyczytałam, że wszelkie rozdzielniki i pierdolniki podłączone do kompa tez mogą zakłócać. Odłączyłam - od razu zaskoczył, jednak tylko raz, potem znów było to samo ;D
    Kondensatory na płycie głównej są w porządku, wszystko dociśnięte (tak mi się wydaje), komputer był czyszczony miesiąc temu. Zamierzam wymienić baterię i pastę termiczną, cokolwiek to da