Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odłączyć Piec, Włączyć Termę. Jak?

06 Kwi 2018 10:13 552 8
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie,

Od razu przepraszam ale jestem zielony w temacie instalacji wody i ogrzewania.

Posiadam piec węglowy (piecekamionna. pl/ z-kanalem-pionowym) bez podajnika. W kotłowni mam zainstalowany ten kocioł oraz termę. Obecenie używam tylko kotła aby ogrzewać wodę która idzie do kranów oraz grzejników ale skończył się sezon grzewczy i robi się za gorąco i chciałbym tylko ogrzewać wodę użytkową bez grzejników dlatego chciałbym odciąć piec i podłączyć termę do podgrzewania wody.

Problem jest w tym, że w kotłowni jest sporo rur i zaworów i nie mam pojęcia co gdzie zakręcić/odkręcić, aby woda przechodziła przez termę i szła tylko i wyłącznie do kranów już nie przez kocioł i nie do grzejników.

Załączam filmik na którym widać całą instalację w kotłowni oraz kilka zdjęć. Wiem, że ciężko może na podstawie tego powiedzieć co mi co mam zrobić ale dla osób które się znają w tym temacie myślę, że do głowy przyjdzie na pewno więcej pomysłów niż mi.

Link do YT: watch?v=u_CmkfC5jJo

Od razu dodam, z lewej strony pod termą są dwie rury wychodzące ze ścian, czyli domyślam się, że stamtąd jest źródło wody. Dalej, naprzeciwko rura wchodzi w ścianę na dole i na górze do mieszkania czyli domyślam się, że na dole idzie ciepła woda do grzejników a na górze do kranów/prysznica, itd.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Załączone miniaturyOdłączyć Piec, Włączyć Termę. Jak?Odłączyć Piec, Włączyć Termę. Jak?Odłączyć Piec, Włączyć Termę. Jak?
  • Poziom 33