Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HP Deskjet 2600 - Nie rozpoznaje atramentu startowego SETUP

helmud7543 06 Apr 2018 12:40 6654 16
  • #1
    helmud7543
    Level 43  
    Zakupiłem niedawno urządzenie jak w temacie a tu zonk. Wszystko fajnie, skonfigurowałem sieć, skaner też działa przyzwoicie ale urządzenie nie rozpoznaje poprawnie atramentów. Na panelu drukarki dioda błędu, w panelu zarządzania jak na screenie. Czyli zamontowane wkłady SETUP ale prosi o wkłady SETUP. Na samych wkładach pisze SETUP.
    Jest jakiś domowy sposób żeby to naprawić czy tylko serwis?
    HP Deskjet 2600 - Nie rozpoznaje atramentu startowego SETUP
  • #3
    helmud7543
    Level 43  
    Oryginały, z pudełka z drukarką, właśnie z napisem SETUP o które prosi.
  • #4
    jerry74
    Level 16  
    a zabezpieczenie zdjęte z tuszy?
  • #5
    helmud7543
    Level 43  
    W sensie tasiemki na głowicach? Tak.
  • #6
    jerry74
    Level 16  
    Tak, chodzi o o tą taśmę. a styki miedziane z pinami są czyste?
  • #7
    helmud7543
    Level 43  
    Tak, z resztą maszyna jest nowa.
    Z resztą na screenie widać, że rozpoznaje je, jako 304 SETUP czyli komunikacja jest.
  • #8
    jerry74
    Level 16  
    to nie jest takie oczywiste, że je widzi. Na screenie jest prośba o ich włożenie w celu inicjalizacji.
  • #9
    ERESJOT
    Level 22  
    Jeśli drukarka długo leżała gdzieś w magazynie, mogły pokryć się nalotem styki czytające tusze. Należy pola kontaktowe w tuszach przetrzeć zwykłą gumką do mazania, a styki w drukarce wacikiem z czystym spirytusem. Po tym zabiegu powinna rozpoznać wkłady.
  • #10
    helmud7543
    Level 43  
    Nic to nie dało niestety...
  • #12
    helmud7543
    Level 43  
    Wszystkie procedury przetestowane - bezskutecznie.
  • #13
    jerry74
    Level 16  
    Brak mi pomyslu. Moze inicjalizacja wymaga polaczenia przez usb. W instrukcji nic nie ma?
  • #14
    helmud7543
    Level 43  
    Nie ma. W zasadzie to nawet instrukcją to trudno nazwać. Zostaje jeszcze raz ewentualnie zainstalować drukarkę - tego jeszcze nie próbowałem. No i wymuszenie wgrania firmware - tylko nie wiem jak. Ma aktualne więc narzędziem ze strony HP nie przechodzi.
  • #15
    helmud7543
    Level 43  
    Drukarka wróciła z "naprawy" gwarancyjnej. Odczucia pozytywne choć, nie bez pewnego niesmaku.
    1. Sprzęt sprawny - z rozmowy telefonicznej zrozumiałem, że posłużyli się (Carrefour - miejsce zakupu bo tam oddałem) infolinią HP i dali w papierach numer do nich, jakby coś. Żeby to uruchomić trzeba było, jak dobrze zrozumiałem z rozmowy telefonicznej, "otworzyć klapkę, zamknąć klapkę, nacisnąć i (chyba) przytrzymać przycisk wifi".
    2. Sprzęt odebrany, działa. Dla zainteresowanych dam namiar do tego sklepu na PW bo nie pierwszy raz u nich kupuję a wyróżniali się pozytywnie.
    Pozostaje niesmak, że to już nie te toporne stare All in one, do których wkładam byle co zamiast atramentów i idzie nawet jak nie rozpoznaje. No i fakt, że sprzęt zawiódł wtedy, kiedy był mi naprawdę potrzebny ten wydruk.
    3. Ocena samego sprzętu.
    - Zacznę od negatywów: pomysł z zestawami startowymi i zabezpieczeniem atramentów uważam za chory, ale cóż, taki świat. Zamienników nie odważę się kupić po ostatniej "przygodzie" o ile w ogóle jakieś zamienniki istnieją. Plastiki (błyszczące) szybko się brudzą, są jak dla mnie nieco za delikatne i nie wszędzie jakość spasowania idealna. Drukarka domyślnie sama sobie aktualizuje soft, ma niezabezpieczoną własną sieć WiFi (tak zwany Direct Print) i zbiera sobie dane dotyczące używania - to wszystko sugeruję opanować w pierwszej kolejności. Instalacja i podłączenie z pozoru proste, w praktyce jak chcesz to spersonalizować to krwi trochę napsujesz. Wprawdzie producent nie przewidział że używam zamiennie jeszcze 4 innych urządzeń HP ze sterownikami na wspólnym menadżerze zarządzania (PSC 1410, Photosmart C3100, Scanjet 5590 i sporadycznie kilku innych), ale powinien dbać o kompatybilność (wcześniejsze dodawały się bezproblemowo do Centrum HP), tutaj ma jednak osobny panel. Na szczęście obyło się bez konfliktu. Dodanie drukarki do domowej sieci WiFi wymaga trochę nagimnastykowania się. Instrukcja to świstek który jest przydatny tylko jeśli wszystko pójdzie jak "z płatka" Mi akurat nie poszło... Działanie klawiszy na panelu nie zgodne z instrukcją - poszczególne kombinacje działają inaczej lub nie działają jak w załączonym opisie (zarządzanie WiFi czy mój problem z atramentami), tak samo jak opcje konfiguracyjne. Mało czytelny wyświetlacz bez podświetlenia.
    - Pozytywy - Z samego sprzętu jestem zadowolony - potrzebuję skanera (skanuje wystarczająco jak na moje potrzeby, choć rozdzielczość 600 jak dla mnie nieco oszukana, skaner działa za to szybko), moja ładniejsza połowa sporadycznie drukarki (też drukuje znośnie, mam nadzieję że nie odstawi kolejnego focha przy wymianie tuszu jak wyczerpię SETUP). Oryginalne atramenty (304) nie są jakoś absurdalnie drogie, są "zwyczajnie" drogie i nie zbliżają się do wartości samego urządzenia :-). Atramenty z głowicą, co podraża ich koszt ale nie "zabija" urządzenia, jak zaschną. Dla mnie to niemal warunek. Wystarczy wymienić (choć patrząc na temat takie pewne to nie jest, ale załóżmy, że będzie dobrze). Skaner działa nawet przy błędzie atramentów - na plus. Urządzenie lekkie i kompaktowe. Nie licząc łatwo brudzących się i nie wszędzie dobrze dopasowanych plastików - urządzenie bardzo estetyczne. Ma własne WiFi (direct print) i możliwość integracji z domową WiFi, obie opcje można uruchomić jednocześnie. Można skanować bez żadnych sterowników z poziomu panelu zarządzania WWW. No i oczywiście możliwość korzystania na wielu komputerach bez ciągnięcia kabli - na pełnej funkcjonalności - nie doceniałem, teraz nie chciałbym z tego rezygnować. Możliwość druku z poziomu zwykłego internetu - nie testowałem, ale jak komuś się przyda niech wie że jest. Spore możliwości konfiguracyjne (nie wszystkie zgodne z opisem w instrukcji). Bardzo niska cena samego urządzenia. Kabel USB w zestawie (wprawdzie krótki, ale jest).

    Ogólnie, na dzień dzisiejszy, polecam, ze świadomością wad. Tematu nie zamykam, gdyby ktoś chciał napisać jakieś wnioski bądź miał propozycje innych urządzeń (trwalszych, bardziej ekonomicznych itp) do użytku domowego. No i dopiszę jak poszła zmiana na normalne atramenty po wyczerpaniu pechowych startowych :-)

    EDIT>Któreś z kolei atramenty, oryginalne HP, narazie, skaner tłuczony intensywnie i narazie działa z jednym problemem - od czasu do czasu przestaje pobierać papier. Nie wiem czy wałek brudny czy wyrobiony. W opcjach oprogramowania jest możliwość czyszczenia toru przesuwania papieru. I faktycznie na kartce "czyszczącej" zwykle są widoczne osady. Czyszczenie pomaga - na jakiś czas zbiera papier z podajnika za pierwszym razem.
  • Helpful post
    #16
    serwer_com
    Level 1  
    Problem bardzo prosty do rozwiązanie. Tusze SETUP nie są potrzebne do uruchomienia. Wystarczą ORYGINALNE tusze 304
    Po ustaleniach z Centrum Wsparcia HP ustaliłem że należy:
    1. Uruchomić drukarkę i włożyć papier do drukarki
    2. Otworzyć klapę i poczekać aż wyjedzie wózek na tusze
    3. Włożyć oryginalne tusze w odpowiednie kasetki o uprzednim usunięciu taśm zabezpieczających
    4. Wcisnąć na 3 sek przycisk <<WIRLESS>> ("antenka od WI-FI")
    5. Zamknąć klapę od tuszy.


    Jesli wszystko ok powinna się wydrukowac strona testowa.
  • #17
    helmud7543
    Level 43  
    Właśnie tego punktu 4 nie zrobiłem. Może komuś się przyda. A sprzęt pracuje do tej pory. Przy następnych atramentach po prostu je przekładałem.