Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

elm327 nie łączy z niczym komputer go widzi

kobylecki 06 Apr 2018 13:27 29127 38
  • #1
    kobylecki
    Level 10  
    Witam.
    Wiem że podobnych tematów jest dużo, jednak albo trochę inny albo brak odpowiedzi albo odpowiedzi do d**y. Kupiłem ten wspaniały ELM327 usb, jak trzeba wstawię zdjęcia. Mimo kombinacji nie łączy się z samochodem, na komputerze normalnie zainstalowany i świecą 2 czerwone diody (właściwie jedna świeci a druga jakby odblaskuje od pierwszej) po podłączeniu przy próbie połączenia kolejne dwie mrugają na żółto jednak nic sie nie łączy. Sprawdzane na programach SDPROG, scanlXL, PCMSCAN, easy obdII, proscan, scantool.net.
    Oraz na samochodach Renault Master 2003 1.9dci , Ford Focus MK1 2004 1.8tdci , passat b5 2000 1.9tdi . Wiem że roczniki nie najnowsze ale wszystkie obsługują OBDII sprawdzane w internecie prócz passata B5.
    Wszędzie nie łączy z ECU te same komunikaty. Może jest takiś myk żeby sprawdzić ? Może uszkodzone urządzenie ? Może coś jeszcze ? Dodam jeszcze że na laptopie windows 10 64bit, wiem że wszyscy zaraz naskoczą że nie ten windows ale to nie to na windowsie 7 32bity też była taka sama reakcja. elm327 nie łączy z niczym komputer go widzi
  • #2
    bestboy21
    Level 40  
    Zapomnij o VAGach, ELM się z nimi nie połączy, z silnikiem w niektórych i nic poza tym.
    Z FORDEM nie gada bo ford leci po CANie a trzeba wywalić rezystor z tego badziewnego ELMa, później gada pięknie, podobnie jak z fiatami.
    Z Renówkami to jest loteria.

    Sprawdź program ELM Scanmaster on przynajmniej pokazuje logi i będzie widać czy coś mu nie pasuje z interfejsem/sterownikami.
  • #3
    gasak
    Level 18  
    Sterowniki interfejsu zainstalowane?
    Druga kwestia to taka, że ten ELM ciężko się dogaduje z dieslami poniżej 2005r. W internecie są przeróbki tych tanich interfejsów dla forda, co by się komunikował zarówno po MS-CAN i HS-CAN. Ja osobiście zainwestowałem w interfejs Viaken na STN1170, bo dużo fordów w rodzinie.
  • #4
    kobylecki
    Level 10  
    bestboy21 wrote:
    trzeba wywalić rezystor z tego badziewnego ELMa

    jakaś instrukcja ewentualnie fotka który ?

    gasak wrote:
    Druga kwestia to taka, że ten ELM ciężko się dogaduje z dieslami poniżej 2005r

    niby tak ale dwa pierwsze autka łączą sie na pewno przy pomocy takiego interfejsu
  • #5
    bestboy21
    Level 40  
    Pokaż płytkę ELMa, bo wersji więcej jak chińczyków na świecie.
    Nie pokazałeś logów ze scanmastera, to tak w między czasie.
  • #6
    kobylecki
    Level 10  
    Logi pod wieczór pokaże , nie chce mi się teraz schodzić .
    Szkoda że trzeba rozbierać ELMA. też pewnie wieczorem.
  • #7
    maniek97
    Level 11  
    Też chętnie bym się dowiedział jak się tym urządzeniem posługiwać. Jak na razie próba połączenia z Chevroletem Aveo oraz Peugeot 106 zakończona fiaskiem. Programy instalowałem różne i tak jak u kolegi mignie żółta lampka i wyskakuje komunikat że nie można się połączyć. Przesyłam zdjęcie płytki ELMaelm327 nie łączy z niczym komputer go widzi
  • #8
    bestboy21
    Level 40  
    maniek97 wrote:
    Też chętnie bym się dowiedział jak się tym urządzeniem posługiwać. Jak na razie próba połączenia z Chevroletem Aveo oraz Peugeot 106 zakończona fiaskiem. Programy instalowałem różne i tak jak u kolegi mignie żółta lampka i wyskakuje komunikat że nie można się połączyć. Przesyłam zdjęcie płytki ELMaelm327 nie łączy z niczym komputer go widzi


    Tego cuda jeszcze nie widziałem, kolega zmierzy omomierzem rezystancję między pinami 3-11 oraz 6-14 i powie co wyszło.
    Z drugiej strony płytki jak wygląda?
  • #9
    maniek97
    Level 11  
    A jednak chinczycy potrafią zaskoczyć. Między 3 i 11 nie mam co mierzyć bo nie są żadne przewody przylutowane a między 6 i 14 jest 109k
    elm327 nie łączy z niczym komputer go widzi
  • #10
    bestboy21
    Level 40  
    Czyli nie ma tego rezystora który trzeba by wywalić (120Ω) między 6-14 a drugiego CANu nie ma w cale, marnie widzę działanie tego cuda.
  • #11
    maniek97
    Level 11  
    Czyli nie ma co nawet próbować. Zaraz wyląduje w koszu, oczywiście tym na elektronikę :-)
  • #12
    bestboy21
    Level 40  
    Nie wiadomo od czego zacząć :) nawet w sieci nie ma za wiele info o tym cudzie natury.
  • #13
    maniek97
    Level 11  
    Kolego Kobylecki pewnie masz to samo w środku bo z zewnątrz mój ELM wygląda identycznie.
  • #14
    bestboy21
    Level 40  
    Ja bym jeszcze logi z scanmastera zobaczył z czystej ciekawości.
    Ale z tego co pamiętam przy próbie połączenia on sobie miga kilka razy a nie raz, to jest jakaś grubsza lipa jest.
    Można też próbować pogadać z ELMem i zobaczyć co odpowie, jakiś program terminalowy tylko potrzebny. Komendy w załączniku.

    Zresztą, może scanmaster coś podpowie.
  • #15
    kobylecki
    Level 10  
    maniek97 wrote:
    Kolego Kobylecki pewnie masz to samo w środku bo z zewnątrz mój ELM wygląda identycznie.

    może być

    nie udało mi się dziś nic zrobić prócz .... zmierzyć omomierzem a tu niespodzianka i na pierwszym i na dugim teście brak wyników albo mam uszkodzony miernik albo brak połączenia miedzy pinami podanym wyżej

    Dodano po 3 [minuty]:

    bestboy21 wrote:
    Ja bym jeszcze logi z scanmastera zobaczył z czystej ciekawości.
    Ale z tego co pamiętam przy próbie połączenia on sobie miga kilka razy a nie raz, to jest jakaś grubsza lipa jest.
    Można też próbować pogadać z ELMem i zobaczyć co odpowie, jakiś program terminalowy tylko potrzebny. Komendy w załączniku.

    Zresztą, może scanmaster coś podpowie.


    No jutro załącze, no właśnie tak jest jak opisujesz. A jest jakiś program terminalowy na elma ??
  • #16
    bestboy21
    Level 40  
    Byle jaki program który gada z portem szeregowym, nawet Putty.
    Czy ten https://www.eltima.com/products/serial-port-terminal/

    Kol kobylecki, czyżby jeszcze inna wersja :lol: , teraz to nie wiadomo co tam pchają, kiedyś były µP + MCP to jakoś to chodziło a teraz czarna magia, chyba boją się że sami siebie podrobią.
  • #17
    gasak
    Level 18  
    Jeśli to nie tajemnica, ile koledzy zapłacili za te interfejsy? Może jakieś inne sterowniki krążą po sieci do tego CH340G, "majfrendy" zastępują nim FTDI. Ten drugi układ sfrezowany, może to wcale nie jest interpreter OBD<--> RS232, ciekawe co tam wstawili :P
  • #18
    bestboy21
    Level 40  
    gasak wrote:
    Jeśli to nie tajemnica, ile koledzy zapłacili za te interfejsy? Może jakieś inne sterowniki krążą po sieci do tego CH340G, "majfrendy" zastępują nim FTDI. Ten drugi układ sfrezowany, może to wcale nie jest interpreter OBD<--> RS232, ciekawe co tam wstawili :P


    Krążą, dobra myśl.
  • #19
    kobylecki
    Level 10  
    bestboy21 wrote:
    gasak wrote:
    Jeśli to nie tajemnica, ile koledzy zapłacili za te interfejsy? Może jakieś inne sterowniki krążą po sieci do tego CH340G, "majfrendy" zastępują nim FTDI. Ten drugi układ sfrezowany, może to wcale nie jest interpreter OBD<--> RS232, ciekawe co tam wstawili :P


    Krążą, dobra myśl.


    no ja własnie mam 341 ale ten instalator z krzaczkami nie wiem co wstukać.
    Niżej log z scanmasteraelm327 nie łączy z niczym komputer go widzi

    Ja dałem całe 50zł ale na allegro są po 30zł
  • #20
    bestboy21
    Level 40  
    Jeśli już to instalować ręcznie wskazując ścieżkę do rozpakowanego pliku.
    Coś tam próbuje gadać ten ELM ale nie wiadomo jakie protokoły na nim chodzą :|, próbowałeś wymusić różne protokoły scanmasterem i sprawdzić reakcję?
  • #21
    gasak
    Level 18  
    Część programów diagnostycznych "gada" z interfejsami tylko na portach COM od 1 do 4 ale tu widać nie jest to problem. Sfrezowany układ do jednak ELM, tudzież odpowiednik.
    Może piny pomieszane we wtyku, albo - tylko bez obrazy :P - próbujecie na wyłączonym zapłonie. Może wręcz na zapalonym silniku połączy się z którymś autem. Kiedyś miałem takie oporne auto, zapłon ON i cisza, dopiero jak motor kręcił to się komunikowało.
  • #22
    bestboy21
    Level 40  
    Trzeba by sprawdzić na aucie które gada po K linii i jakimś najprostszym protokole, tego jednego CANu nie ma na pewno skoro piny nie podłączone. Scanmaster na pewno potrafi wymusić protokół, na auto zanim wykryje może mu chwilę zejść (kilka prób).
  • #23
    gasak
    Level 18  
    Jak mnie pamięć nie myli to K-line jest dla Fiata i Opla, ale ręki sobie uciąć nie dam. Gwoli ścisłości jeden chiński ELM 327 nie obsłuży wszystkich marek samochodów, wbrew temu co piszą na alledrogo. Przykładowo mój następca ELMa poprawnie komunikuje się z Fordami, kilkoma Fiatami i Mazdami, podobno też z Jaguarem (sąsiad ma ale nie dał się podpiąć :D ).
  • #24
    xray81
    Level 22  
    Ciekawe ile dałeś za tego elma bo ja mam na bluetooth i spokojnie się łączę ze swoim fordem na smartphonie, mój jak dobrze pamiętam kosztował z 50zł dwa lata temu.
  • #25
    bestboy21
    Level 40  
    gasak wrote:
    Jak mnie pamięć nie myli to K-line jest dla Fiata i Opla, ale ręki sobie uciąć nie dam. Gwoli ścisłości jeden chiński ELM 327 nie obsłuży wszystkich marek samochodów, wbrew temu co piszą na alledrogo. Przykładowo mój następca ELMa poprawnie komunikuje się z Fordami, kilkoma Fiatami i Mazdami, podobno też z Jaguarem (sąsiad ma ale nie dał się podpiąć :D ).


    Też mam ELMa. Tego. (USB gdyby ktoś nie zajarzył)
    elm327 nie łączy z niczym komputer go widzi

    Jest PIC + FTDI (kwadratowy) + MCP z drugiej strony.
    Po wywaleniu rezystora 120Ω gada z tym z czym ma gadać, fiaty, fordy, nawet z renówką scenikiem dieslem i golfem ;) (same silniki).
  • #26
    gasak
    Level 18  
    xray81 wrote:
    xray81
    czytać uważnie, kolega
    kobylecki wrote:
    kobylecki
    dał 50 zł.
    Dla ciekawskich, wnętrze mojego interfejsu od Viakena
    elm327 nie łączy z niczym komputer go widzi
  • #27
    kobylecki
    Level 10  
    nie problem ze sterownikami ale w paczce od Ciebie jest jakiś program z krzakami nie wiadomo o co tam chodzi ;) no niestety na włączonym zapłonie , przy wyłączonym albo odpalonym jest to samo tylko na końcu zamiast brak danych pisze nie można połączyć.
    A może jakaś podpowiedz co i jak po podłączeniu i komunikacji za pomocą konsoli z ELM'em ?
  • #28
    gasak
    Level 18  
    Kolego to nie ja podsyłałem sterowniki. Owszem taka była moja sugestia, że może są inne, lepsze. Przez chwilę miałem nadzieję, że buntuje się port COM ale na logu, który załączyłeś widać, że komunikacja PC<-->Interfejs jest. Co ciekawe jest tam ELM wersja 1.5 a to podobno mit, nie jestem w stanie zweryfikować na chwilę obecną. A doświadczenie i googlowanie pozwala mi sądzić, że ELM 327 najbardziej lubi Fordy.
    Pozdrawiam :)
  • #29
    sandamiano
    Level 30  
    gasak a to zdjęcie elma? Bo wygląda mi na vag kkl
    Też mam elma w obudowie jak kolegi kobylecki jednakże jego wnętrze jest inne i oczywiście nie łączył się z fiatem zatem usunąłem słynny rezystor 120 omów jednak dorobiłem układ na przełączniku który przywraca to połączenie rezystorem linii can-h i can-l dziwne to w tym że bez rezystora dokonałem osiowania licznika we fiacie - dopisałem przebieg i wszystko ok kiedy z opornikiem nie dało rady połączyć. Z fordem łączyłem się z układem zwierającym szynę can - i dało radę programem forscan. Także z oplem łączyłem się programem vauxcheck i też dało radę
    Może dodam coś od siebie? Skoro diody żółte migną czyli działa wysłanie zapytania do sterownika samochodu (tx) ale nie ma odpowiedzi (rx) .Sprawdziłbym przejścia przewodów w interfejsie od pinów do płytki z elektroniką
  • #30
    gasak
    Level 18  
    @sandamiano to następca ELMa od Viakena na STN1170. Przyznam szczerze, że nie próbowałem nim diagnozować grupy VAG, ale zagłębię się w temat skoro kolega tak sugeruje (mam pod ręką VW T5, może coś odczyta). Nie pamiętam też jakie protokoły obsługiwał w czasie gdy szukałem i dokonałem zakupu (chyba czas uaktualnić firmware)... Kojarzę, ale nie na 100% że "czyta" jednoprzewodowy K-line, dopatrzę, wszak dziś sobota przy drinku :P Wiem także, że na tym interfejsie nie potrzeba fizycznego przełącznika między HS a MS CAN, wszystko działa automatycznie, pewnie stąd te dodatkowe układy w porównaniu z chińczykiem i pewnie stąd różnica w cenie. Ja żeby nie skłamać zapłaciłem ~ 150zł. Pisałem także, co kolega z resztą też uczynił, że ELM wymaga przeróbek dla konkretnej marki (tych obsługuje raptem kilka). A tak ogólnie to tak jak dawno temu było z telefonami i simlockiem, "box" owszem jeden ale wtyczek dziesiątki, tak samo z interfejsami - gniazdo OBD2 jako standard ale protokoły różne. Tu się kłania również "pinologia" gniazda i "tłumaczenie" do PC.