Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Regulator napięcia nie działa poprawnie

07 Kwi 2018 08:26 1125 9
  • Poziom 4  
    Witam,
    Mam problem z regulatorem napięcia który kupiłem wczoraj (wyślę zdjęcie).
    Mam pitbike który ma magneto i jedną cewkę tylko. Zmierzyłem napięcie na kablu który wychodzi z tej cewki (czarno-czerwony) i na biegu jałowym pokazuje około 80V a przy dodaniu trochę gazu skacze do 110V (mierzyłem miernikiem na napięcie przemienne) a maksimum to chyba ok. 120V.
    I teraz szukając w Internecie schematu podłączenia znalazłem jakiś (tak jak na tym zdjęciu) i podłączyłem wg schematu (zasilanie z silnika to dałem czerwono-czarny który idzie z magneto, masa to podłączyłem zielony) i sprawdziłem miernikiem napięcie pomiędzy pinem MASA a RED +12V. I ku mojemu zdziwieniu pokazało mi na prawdzie stałym ponad 40V a na przemiennym trochę mniej niż normalnie - 75V..
    Będę bardzo wdzięczny za pomoc, pozdrawiam :)
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Marcin4113 napisał:
    Mam pitbike który ma magneto i jedną cewkę tylko


    Jedną nie licząc tych związanych z zapłonem? Jaki był wcześniej regulator i jaki schemat połączeń?

    Marcin4113 napisał:
    Zmierzyłem napięcie na kablu który wychodzi z tej cewki (czarno-czerwony) i na biegu jałowym pokazuje około 80V a przy dodaniu trochę gazu skacze do 110V (mierzyłem miernikiem na napięcie przemienne) a maksimum to chyba ok. 120V.


    To rozumiem pomiary bez obciążenia są?

    Marcin4113 napisał:
    Zmierzyłem napięcie na kablu który wychodzi z tej cewki (czarno-czerwony)


    Drugi koniec tej cewki jest umasiony?

    Marcin4113 napisał:
    szukając w Internecie schematu podłączenia znalazłem jakiś (tak jak na tym zdjęciu) i podłączyłem wg schematu (zasilanie z silnika to dałem czerwono-czarny który idzie z magneto, masa to podłączyłem zielony)


    Opis jest niejasny. Pokaż schemat jak to połączyłeś.
    W ogólnym przypadku połączenia powinny wyglądać tak (górna część rysunku, dolna dotyczy zapłonu):

    Regulator napięcia nie działa poprawnie

    Marcin4113 napisał:
    i sprawdziłem miernikiem napięcie pomiędzy pinem MASA a RED +12V. I ku mojemu zdziwieniu pokazało mi na prawdzie stałym ponad 40V


    Akumulator jest złomem albo masz gdzieś przerwę w połączeniach.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 4  
    Przepraszam jestem nowy na forum i w FAQ nie mogę do końca zrozumieć jak zacytować.. więc odpowiem po kolei:
    - Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam (na zdjęciu widać, jedną cewkę u góry). Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę.

    - Tak, to są pomiary bez obciążenia bezpośrednio do wtyczki której też wysłałem zdjęcie

    - Drugi koniec cewki jest umasowiony - jeżeli dobrze rozumiem - mierzę pomiędzy czarno-czerwonym A zielonym kablem ale zamiast zielonego moge dotknac silnika też będzie pokazywać napięcie

    - W załączniku wyślę jak to podłączyłem (przepraszam za prowizorkę, po prostu jeszcze nie instaluję porządnie bo nie działa :/ )

    - Wcześniej właśnie nie było akumulatora, chciałbym zasilić lampkę jak pisałem wyżej

    I wszystkie pomiary (magneto, regulator) są bez obciążenia.

    Pozdrawiam, dziękuję za odpowiedź :D

    Edit:
    Jeszcze dodam, że zakupiłem tutaj ten regulator: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7146621508
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Marcin4113 napisał:
    Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam


    Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej?

    Marcin4113 napisał:
    Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę.


    Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez oświetlenia?
    W takiej sytuacji dodanie oświetlenia polega na dodaniu jedynie żarówek o odpowiedniej mocy i napięciu, zakładając że masz cewkę oświetleniową (której raczej nie masz) - jakiej mocy i napięciu - dojdziesz w instrukcji silnika lub ustalisz doświadczalnie.
    Marcin4113 napisał:
    mierzę pomiędzy czarno-czerwonym A zielonym kablem ale zamiast zielonego moge dotknac silnika też będzie pokazywać napięcie

    Zielony przewód to jest masa? Masz pewność?
    Na poniższym zdjęciu:
    Regulator napięcia nie działa poprawnie
    To jest kostka przewodu wychodzącego z magneta? Co to za płaski element po lewej który trzymasz w dłoni i do niego podłączona jest ta kostka?
    Ustaliłeś funkcje tych przewodów? Motorek ma kill-switch? Jak włączony?

    Marcin4113 napisał:
    przepraszam za prowizorkę, po prostu jeszcze nie instaluję porządnie bo nie działa :/


    Tu nie ma co przepraszać, ale ten przewód nadaje się w warsztacie tylko do jednej rzeczy - podwiązania opadających spodni. Zaopatrz się w przewody i nasuwki (konektory) bo inaczej popalisz regulator i magneto zanim cokolwiek zacznie działać.

    Marcin4113 napisał:
    Wcześniej właśnie nie było akumulatora, chciałbym zasilić lampkę jak pisałem wyżej


    Jeśli chcesz zastosować ten regulator to musisz mieć akumulator - dołączyłeś go?

    Marcin4113 napisał:
    chciałbym zasilić lampkę jak pisałem wyżej


    Jaką lampkę?
  • Poziom 4  
    Zasilanie wraz z biało-niebieskim kablem który wychodzi z magneta to impulsator (na kostce ten po lewej). Te 3 kable zasilanie z cewki oraz z impulsatora idzie to modułu zapłonowego i w momencie jak jest impuls z biało-niebieskiego kabelka idzie napięcie na cewkę zapłonową gdzie różnie do kilku kV i trafia na świecę zapłonową.

    Tak, jest to mały cross bez oświetlenia był (mój kolega ma podobny, ale ma akumulator ponieważ ma rozrusznik A ja mam kopkę, i jego ma 5 cewek bodajże żeby jeszcze właśnie ładować aku), a ja chciałem zrobić bez akumulatora jakby układ, żeby podczas pracy silnika świeciła lampka (lampkę zakupiłem na Aliexpress, LEDową 5 W 12-85 V DC), nie będzie mi to przeszkadzać że zgaśnie jak nie będzie pracy silnika. Marka to KXD (chiński pitbike/ cross).

    Tak, zielony to masa. Mierzyłem napięcie pomiędzy czarno-czerwonym na tej kostce a blokiem silnika i pokazywało ok. 80V AC. Ta kostka wychodzi od razu z magneta, pierwsza kostka.

    Ustaliłem który przewód do czego służy: zielony masa, czarno-czerwony zasilanie z cewki, biało-niebieski to impulsator.

    W motorku jest kill-button który jest włączony pomiędzy masą magneto (zielony) a pinem wyłączania (gaszenia, biało-czarny kabelek): znajduje on się w module zapłonowym (na zdjęciu widać, zaznaczyłem który to kabel). Tam te kabelki się łączą i w momencie jak wciskany jest przycisk to prąd z magneto idzie przez kill-button zamiast na cewkę zapłonową.

    Mam jakiś (mam na myśli taki motocyklowy oczywiście 12V) akumulator, jednak chciałbym zrobić to bez akumulatora, myślałem że uda się bez niego.

    Nie widzę na tym zdjęciu elementu który bym trzymał płaskiego, jedyne co trzymam to kostka.

    Pozdrawiam :)
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Bez dołożenia cewki oświetleniowej słabo to widzę.
    Można jeszcze poeksperymentować z wyprostowaniem i wyfiltrowaniem tego napięcia (pojawiającego się miedzy czarno-czerwonym a zielonym przewodem). Dostaniesz jakieś 110V DC, które możesz obniżyć do 12 lub 24V przy pomocy jakiejś przetwornicy step-down, pojawia się pytanie czy te 5W w ogóle z tego zapłonu jesteś w stanie podkraść...
  • Poziom 4  
    A czy wiesz może gdzie mogę dokupić taką cewkę? Podłączyłem akumulator i właśnie tak jak mówiłeś, cały prąd ukradł akumulator i nic nie zostało na cewkę... Pozostaje chyba dołożenie drugiej cewki i z niej będę brać napięcie. Tylko jakbyś mógł mi podpowiedzieć gdzie mogę taką dokupić :)
    Pozdrawiam :)

    Edit:
    Znalazłem taką przetwornicę: https://abc-rc.pl/przetwornica-ac-dc-100w
    Z AC 85-265V do DC 24V.. myślisz że to by był dobry pomysł? A później jeszcze zbić napięcie drugą przetwornicą?
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Marcin4113 napisał:
    Pozostaje chyba dołożenie drugiej cewki i z niej będę brać napięcie. Tylko jakbyś mógł mi podpowiedzieć gdzie mogę taką dokupić


    Najpierw to trzeba ustalić typ tego silnika - w wielu chińskich pojazdach są takie same. Potem sklep/ebay/allegro itp...

    Może podejdzie taki stojan:
    Regulator napięcia nie działa poprawnie
    Nie znamy "przodka", pojemności i cyklu pracy twojego silnika...


    Marcin4113 napisał:
    Znalazłem taką przetwornicę: https://abc-rc.pl/przetwornica-ac-dc-100w
    Z AC 85-265V do DC 24V.. myślisz że to by był dobry pomysł?


    Możesz próbować.

    Marcin4113 napisał:
    A później jeszcze zbić napięcie drugą przetwornicą?


    Tą drugą to już rozumiem masz w twojej lampce, skoro piszesz:
    Marcin4113 napisał:
    lampkę zakupiłem na Aliexpress, LEDową 5 W 12-85 V DC
  • Poziom 4  
    Z tego co ustaliłem to jest to silnik 139FMB (nie jestem pewien), pojemność 124 ccm (napisane na bloku silnika) jakiś chinol, czterosuw. Masz rację zapomniałem o lampce że ma taki duży przedział napięć :) To jak wieczorkiem będę w domu spróbuje ustalić jaki to iskrownik i co będzie pasować :)
    Pozdrawiam :)

    Edit:
    Mam problem ze zdjęciem koła zamachowego - potrzbuje jakiegoś specjalistycznego narzędzia więc będę próbować jeszcze jutro to zdjąć..
  • Poziom 4  
    Sprawę udało się rozwiązać, otóż muszę zakupić inny stator/iskrownik wraz z magneto aby mieć minimum dwie cewki zasilania a jako przetwornicę wykorzystałem zwykłą ładowarkę od laptopa która na wyjściu daje mi stabilne 12.4 V i (rzekomo, bo jeszcze nie mam jak sprawdzić) 5 Amper. Wejście to 100-240V 1.2 A ale na jałowym już zaczyna działać :)
    Dziękuję za pomoc i życzę miłego wieczoru :)
    W razie pytań proszę na priv do mnie.
    Pozdrawiam :)